Nu skidpryl på marknaden!!

ViktorJ

Ny medlem
Nu har jag en fråga till skiderfarna och liknande personer.

Jag har ett så kallat projektarbete som är slutspurten i min gymnasietid och då har jag valt att formge något i skidriktning, vadf som helst..men just nu vet jag inte vad det kan va..

Så här kommer min fråga: vad vill du ha på marknaden?

vad skulle du inte klara dig utan en dag på berget eller vad skulle va roligt/coolt att ha?

ha fantasi eftersom jag ska formge denna manick så kan fantasin flöda, vad skulle ni vilja ha?

vad som helst!!

realistiska svar är snällt eftersom det handlar om min framtid :)

viktor

jag har länge varit på jakt efter något i skidväg man kan hålla på med på sommaren. rullskidor med fast häl att köra med i skateparker till exempel.

Snö som inte smälter på sommaren vore väldigt praktiskt om du tog fram! Jag skulle vara dig evigt tacksam!!!

mmm, tac kför dessa svar hittils, men jag måste citera: "va realistiska eftersom det handlar om min framtid"

Snö som inte smälter är svårt, något sorts redskap som se ut som skidor men unkar i en skatepark det låter roligt men är ändå overkligt.. balansen och själva figuren på prylen funkar inte...jagt tänkte mer något i en liten skala.

Tex en hängare för någpt elller en liten pryl som är realistisk att tillverka, ex en kabinhake men som fungera för något annat?

Snö som inte smälter finns faktiskt redan. Jag träffade en belgare i Chamonix förra veckan, han berättade att dom hade en backe men "osmältbar" snö, visserligen sån där matta också men det är ett steg i rätt riktning!

Det givna är skidor som inte behöver stålkanter, dvs kom på ngt grymt bra material som du kan till verka hela skidan i (eller ngt billigt som kan ersätta stålkanten). Då blir du rik för alla skidtillverkare skulle älska dig!!
Annars är ngn form av skid-inlines en bra idé...

benhinnor:

Detta skydd borde väl då sättas på som ett par fotbillsbenskydd?

Eller sdka dom sitta i pjäxan jag satsar på ett par skydd som är fastsydda i en underställskalsong?

Plast är ett bra material, något annat föreslag?

En jacka med inbyggd transciever som börjar sända vid hårt tryck?

En hjälm med inbyggda lurar så parkråttor kan börja köra med kruka OCH
lyssna på musik samtidigt?

Stavar som löser ut remmen man har runt handleden vid hög belastning så
man slipper bryta tummen, (men det finns nog redan...)

Vad sägs om en mini helikopter som man kan ha på ryggen och ta sig upp på alla toppar man vill åka.

Det skulle vara rätt coolt med skidglasögon som man kan se igenom folks kläder. James bond har sånna fast solglasögon dådå, borde inte vara en möjlighet. Skidbrudar är ju heta asså

Någon smidig pryl som hjälper dig att hålla ihopp pjäxor stavar och skidor i ett smidigt paket när man är på väg ur bilen och på väg mot stället att sätta på dom.

Skydd för benhinnor finns redan!! Dom är visserligen rätt så dyra men men¨.. Gå till farbror doktor så fixar han sånna!! (en speciell farbror doktor)

Har inte orkat läsa alla svar så nån kanske redan nämnt det, eller så säger nån att det redan finns, men men... Detta funkar i alla lägen.

Försök ta fram nån slags trasa/svamp som man kan torka bort imma/snö från glasögonen med. Dvs det bör vara något som man slipper stanna och ta fram ur ryggsäcken. Jag har inte sett nåt fungerande system än. Vore ballt. Tänk på att t ex en svamp lätt fryser av fartvinden...

underhållsfria belag.

superhärdade stålkanter

röntgenbrillor vill jag oxå ha.

Hjälm med lurar finns redan kan inte komma vilka som harb gjort den bara.

... har funnits i alla tider. Allt ovan (utom möjligtvis klocka i staven, men marknaden torde vara obefintlig...) finns redan! Inlines för terrängkörning, utlösande stavar, benhinneskydd, immdukar, extrahärdade stålkanter mm. mm.

That´s all kids! / MM

- Jamen kom med något förslag själv då gubbjävel!
- OK, ska tänka på saken...

Du kan väl ta ett snack med Swedish match (de som tillverkar snus) och erbjuda dem en manick som gör det lättare att lägga in en prilla med handskar på (dvs: utan att slabba ned handskarna). En dosa som portionerar ut "tepåsesnusar" där man sätter dosan intill munnen och "plopp - så har man lagt in en snus" utan att man vare sig förfrusit händer eller förstört de nya Hestra Reindeerskinhandskarna. En sån skulle jag vilja ha och skapa lite förvirring bland fransoserna i funivalen.

den roboten som sållar bort alla klappträn var faktiskt bra. har länge drömt och något sådant...

Jag har nog den bästa idén...

När man hoppar och landar baklänges händer det ibland att man landar med framåtvikt eller liknande så att bindningarna löser ut. Då brukar det bli så att skistopprarna böjs framåt så när man sedan satt på sig skidorna igen så petar skistopprarna ner i backen. Vore bra med någon flexibel skistopper som kunde stoppa åt båda håll!

Plattskejtstaven

När du kommer ner från en trevlig offpistrepa så finns aldrig liften där du behöver den så du måste åka/skejta/staka en jävla bit och då vill jag trycka på en knapp (typ fjäderbatong) och pop så har man 20-30 cm stav till när man väl är framme så trycker man på knappen igen och trycker ihop staven. Inget fipplande med teleskopstavar som kan ha olika längder jag vill ha två stycken längder en anpassad för åkning och en för stakning...

En lätt och snygg hjälm med integrerade eller "click on" funktioner. Tänk att ha GPS, transiver, glasögon, headset (till telefonen) och ett bra ansiktsskydd för dagarna då det är snorkallt. Allting sitter fast på hjälmen, så att man slipper ha det i ryggsäcken eller i fickorna.

Likt en hjälm för stridspiloter ska man i glasögonen kunna få information om vilken höjd man är på, hur fort man åker, pistkarta där man ser vart man befinner sig, och ligger din kompis under snön eller är i dimman så hittar du honom/henne genom att titta åt det håll hjälmen leder dig…

Jag testar gärna en när den är klar.

Lycka till men din framtid.

Keep it simple. Gör en underbralla för snowboardåkare med vaddering i häcken och under "liftlåret" så det blir lite skönare att åka ankarlift.
Jag tar bara 15% royalty på denna idé.

Tjena!

Jotack, jag bestämmde mig för att starta ett livstilsmärke, som heter create. Jag ska till en början trycka upp t-shirts och sen får man u se vad som händer...

det kändes alldeles för overkligt att skapa en pryl, för mkt pengar och trasse.

MvH
Viktor J

Tillbaka
Topp