Ny i Åre! Häng med mig! :)

Veranda

Medlem
Hej!

Om en månad flyttar jag permanent till Åre. Det är främst cyklingen, skidåkningen, paddlingen och givetvis naturen som drar mig dit. Jag har varit en del i Åre tidigare, cyklat mycket downhill.. och även skidor! Nu blir det flytt upp från Stockholm, jobb på kommunen och lägenhet i byn väntar. Någon/några likasinnade som vill hänga och visa mig runt i byn och i omgivningarna? :)

Vad finns det för klubbar etc i Åre? Årekanotisterna ska jag bli medlem i, de verkar väldigt aktiva :) Hur är det med Åre Bergscyklister? Bra drag även där?

Senast ändrad:
Kul att du flyttat upp, du kommer trivas bra, det kan jag lova dig.

Just nu under säsongen så är folk lite upptagna med turister och man är allmänt less på dem, men det börjar närma sig cykling, så snart kommer det hända saker på den fronten. ÅBC brukar ha en träff på våren innan allt startar som upptaktsmöte, och där får man reda på allt som är planerat så det kan vara bra att hålla koll på.
Sen kan man alltid gå ner till Bikes och hänga lite där, om man får något vettigt ur Hjalle, Pelle eller Anton skall jag vara osagt, men väl värt ett besök :)

Kul beslut, Årepojk här som längtar hem, och som någon gång hoppas på att kunna flytta tillbaka...om jobb och annat medger.

Helt rätt, ÅBC är ett måste att vara medlem i :)
Skall försöka höra av mig här när jag vet om något arrangemang utav ÅBC, tycker det borde vara dags för något snart, det är ju inte långt kvar innan man kan ta fram cyklarna nu

Kom på att jag skulle informera dig om det händer något på cykelfronten, tyvärr missade jag att tipsa dig om snöskottningen i måndags, men på torsdag är det årsmöte med cykelklubben, det är nere på holliday och har för mig att det är vid 19tiden, det är ett tips att gå på, möte kanske inte är det roligaste men du kommer få träffa en hel del trevliga människor och se vilka som cyklar i byn :D

Tillbaka
Topp