Ny lift igen i Kittelfjäll!

greggan

Aktiv medlem
Ryckten gör gällande att en ny lift med sträckning
som ska ta oss upp till sadeln är planerad att byggas.
Byggstarten är tänkt att bli någon gång under 2005 :0)
Någon som vet mer?
Kanhända kan vi få se en ny pistkarta från kittelfjäll innom en rimlig tid och kanske hittar vi på den även sadelliftens tänkta placering?

S/

mnja eller lär ju inte vara så mycket fin åkning kvar på sadeln om det går en lift dit upp. Sönderåkt på en förmiddag liksom. Trist om det blir en ny.

Det låter inte alls dåligt, jag har aldrig varit i kittellfjäll men ska mest troligt dit till vintern, hoppas det kommer dit fler liftar, jag har hört rykten om obegränsade puderåk :)

synd att det ska komma en till lift ända upp på sadeln all snö kommer vara upp åkt......

nu så kan man ju klättra eller åka helikopter dit å få all snö för sig själv!

Det fjäll som liftarna står på är ju knappast varken det bästa eller det enda fjället i Kittelområdet, så hajkningen kommer inte att hotas sådeså!

Senast ändrad:
Jag var där i helgen och då överhörde jag några gamla rävar sitta och bubbla om att det skulle byggas nån ny lift .. om detta är sant eller inte kan jag inte bekräfta då jag inte var säker på om det var 2 seriösa insatta gubbar som satt och mumla eller 2 vanliga gamla gubbar som satt och förde sin egna lilla konvers i sin egna lilla värld, helt klart är iaf att Kittelparken utökar med 2-4 nya stugor, samt utöka deras resturang/bar med biljard och lite andra roliga sköna fylletidsfördriv, det flög också rykten om att dem ska bygga nått spa liknande med bastu och relax avldelning i deras servicehus med panorama fönster mot fjället, låter inte helt fel.

f.ö så tycker jag att kittel borde försöka få lite mer fart i sin lift som är direkt över vägen till kittelparken, tar lite föör lång tid att masa sig upp där ..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp