Ny utrustning

Ny utrustning
Tjollollo!

Jag ska köpa mig en ny utrustning för denna säsong.
Jag är 187 cm lång, väger 83 kg och kör mest i parken.
Inte världs bäst men drar gärna svarta linjen.
Hade tänkt mig ett par Armada AR7 12/13 som är 181 långa.
Sen är det bindningar som det står mellan Marker Jester 16 eller Salomon STH14 eller 16.
Och till sist en par Fult Tilt Drop Kick pjäxor.

Då jag inte vet mycket om dessa produkter undrar jag över om det passar mig.
Annars är jag fullt öppen för förslag.

Ny utrustning
Jag har för mig att AR7 är lite styvare än de andra Armada skidorna.
Om du buttrar mycket och mest kör park skulle jag satsa på ett par T-Hall istället :)

Ny utrustning
Men om man även vill ta lite goa carving svängar ibland och offpist när möjligheten finns.
Är det AR7 som gäller eller skulle jag även då ta T-Hall skidan?
Eller finns det någon annan skida som skulle funka bättre?

Och vilka bindningar är att rekomendera?

Ny utrustning
Om du även kör mycket utanför parken skulle jag använda mig av ett par AR7 då de är lite styvare. Men om du även ska åka offpist så skulle jag leta efter ett par bredare skidor, dock inte om du åker i svenska förhållanden. Just nu kan jag inte komma in på Armadas hemsida, men om du åker i svenska förhållanden skulle jag rekommendera AR7.

Ny utrustning
Jag vet inte hur varierat du kör i backen men enligt mig tycker jag att det är gött med en skida man kan ha överallt så jag tycker AR7 är ett bra val. Salomon bindingarna är också sjukt bra, tål mycket snö under pjäxan, hållbara och så har jag hört att det är många som tycker marker krångler med skistoppers m.m. Däremot skulle jag rekomendera Nordicas pjäxor framför Fulltilt, Fulltillt är sjukt snygga och sköna men dem pajjar lätt. Innerskon brukar bli helt söndersliten i hälen och spännena brukar gå av eller så börjar järntråden i dem rosta. Vet att det är många affärer som har slutat sälja dem för att dem får tillbaka många. Men om du har mycket pengar så är detta inget problem ;)

Mvh David

Ny utrustning
Okejj.
Tack för tipsen!
Var å testa Nordica pjäxor igår å de satt riktigt bra.
Så det blir å skicka iväg en beställning till sportconrad.de under veckan.

Ny utrustning
Okej nja jag var lite ironisk, angående pjäxor är det bäst att hitta en bra bootfitter och låta denne tillpassa ett par lämpliga pjäxor till dig. Pjäxrekommendationer på nätet är ganska meningslösa då alla fötter är olika. Finns många trådar om detta.

Ny utrustning
Några skrev att markers skistoppers pajar lätt. De hände även för mig när jag misslyckades i en fakielandning och plasten som häller fast skistoppern sprack:( Jag har ett par marker squire. Men annars är marker bindningar bra:)

Senast ändrad:
Ny utrustning
Så jaa!
Beställt grejer nu.
Armada AR7 181cm
Salomon STH 14 Driver
Och mot alla varningar så blev det ett par Nordica Ace of Spades 29.5

Bindningarna hade dom inte inne nu så grejerna kommer om en månad typ.
Sjukt taggad.

Tack för hjälpen!

Senast ändrad:
Ny utrustning
Gurra_Lantz sa:
Så jaa!
Beställt grejer nu.
Armada AR7 181cm
Salomon STH 14 Driver
Och mot alla varningar så blev det ett par Nordica Ace of Spades 29.5

Bindningarna hade dom inte inne nu så grejerna kommer om en månad typ.
Sjukt taggad.

Tack för hjälpen!
NICE!! Tror du kommer bli galet nöjd! Ha en fet vinter!

Tillbaka
Topp