Ny Wakeboard

karles

Ny medlem
Ny Wakeboard
Tänkte köpa en freemotion 138 cm med liquid force bindningar till sommaren. Jag kör i havet och hört att man behöver ganska mycke rocker. samtidigt har jag en 5 meters sportbåt me utombordare som inte ger säskilt stora vågor, därför behöver jag en REJÄL pop på brädan.

Någon som har en erfarenhet av freemotion brädor?
Något annat tips på wakeboard efter beskrivningen ovan?

Ny Wakeboard
Freemotion suger, jag har en hyperlite 3ds med tillhörande hyperlite murray bidningar till. allt är från 05 och i nyskick. 4k vill jag ha för det.

Ny Wakeboard
Liquid Forces bräda trip har ersatts utav freemotions bräda icon. Var och kolalde på den idag verkar grym. Någon som har en sån?

Ny Wakeboard
jag skulle inte rekomendera feeemotion! det är liquidforce's billighetsmärke. freemotion är till för dem som bara vill åka. köp nåt som håller att utvecklas på hela vägen på. en bräda i sjysst matrial, bra rocker, bra grepp och skär. listan kan göras oändlig. ska visa några brädor och bindningar. jag kan inte liquid force och obrien så bra men jag kan hyperlite, ronix och byerly:
state145state.jpg

Hyperlite state(ovan): en bräda för medelgoda åkare som vill utvecklas och ha något som hänger med hela vägen. jag kör på en state, och älskar den. hur skön som helst. min personliga åsikt.
ps. fägen är olika beroende på längd!

http://www.byerlywakeboards.com/product/wakeboards (hittade ingen bild att länka)
om du vill ha en perfekt probräda(bara om du är bra!) så ska du ha en Hyperlite byerly.

vill du köpa nån av dessa eller bara kolla runt på lite brädor, så finns här lite affärer i sverige!
www.skimarine.se den absolut bästa affären med mycket hyperlite och ronix!
www.froggy.se
www.720sport.se
www.nocomply.se
om sidorna inte funkar: Googla!!

lycka till med brädköpet!! skriv i min gästbok när du köpt en!
och en sak till: hur bra är du? det påverkar wakeboardköpet ganska rejält!

Ny Wakeboard
Ok, ett bra svar! Jag har hört om Freemotion med, men just den här brädan ska vara grym! Hur bra jag är? Jag åkte hela förra sommaren o känner mig riktigt säker, men i och med dålig bräda o våg så är man ju inte grym på o hoppa. Men vill ha en bräda som man kan lära sig att hoppa med. En avancerad med andra ord, med mycket pop. Jag har hört de som har den här brädan som sin favorit också, men jag blir lite osäker.

Ny Wakeboard
om du vill ha en sjuk pop så är först och främst Hyperlite byerlyn som du borde ha. den har en jättegrym pop. det var till och med Scott Byerly(proffsåkare om du inte visste det, åker på byerlyn) som upfann tre-stegs-rockern! nu på senare tid så har dom även fixat en "kanal" under brädan som ger mjukare och mer kontrollerade landningar! dessutom är grafiken den snyggaste jag(och förhoppningsvis även du) har sett. du bör kolla in den.
LF team har jag inte hört så mycket om. tycker du vågen är för liten bakom eran(jag har samma problem) så kan du köpa fat sacks. det är som "säckar" man fyller med vatten med hjälp av en elpump och har längst bak i båten(en liten där fram är också att rekomendera om du har en stor där bak, så att vikten stabiliseras).
en bild på en fatsack:

skylon_fatbuddies.gif

hoppas att jag varit till hjälp!

Senast ändrad:
Ny Wakeboard
Free motion är inget skit.
Det är lite äldra Liquid force modeller, men det är bra kvälitet till bättre pris, om man skiter i att modellen är äldre än 2-3 år.
Icon(gamla Trip) är en helt okey bräda att utväklas på. Bara för att man köper nya parks bonifay's bräda blir man inte bäst.
Till att åka i havet med en utombordare, är det fina grejer.
Men se till att få bra bildinger.
Du kan altid skriva till mig om du behöver hjälp.

Nicolai

Ny Wakeboard
Ronix one om du vill ha bra pop. gammeldansk, man blir inte proffs men en bra bräda hjälper en att utvecklas bättre än en dålig. freemotion är säkert bra men kanske inte om han vill ha monsterpop.

Ny Wakeboard
Faceplant!
Man lärer inte att åka bättre bara för att man väljar en "årets modell" bräda.
Han kan lära sig minst lika bra på en lite äldre. Och hur bra koll har du? du är 14. Jag har åkt i 10 år.

Ny Wakeboard
Om du åker i havet och det är lite vågor så bör du ha lite större fenor.
Även Obriens valhalla kan vara bra då den har helt sjukt kantgrepp tack vare sina sidofenor.

Tillbaka
Topp