nya parkskidor

dduuddee

Ny medlem
nya parkskidor
tja! ny här på forumet så första tråden! så vet inte om tråden e på rätt ställe :P
ja funderar på att köpa nya skidor, kör mestadels park, pipe där de finns ngn bra, vill ha ganska lätta skidor, men endå pallar mkt. vill ha skidor som ja kan ha mitt monterade bindningar, lika mkt på twintip på båda sidor!

kör nu på ett par K2, kommer inte ihåg vilka, men de väger sjukt mkt, och de kan man inte ha helt mittmonterat på..
väger runt 82 kg, ca 180-185 lång,

kör på ett par salomon x7 pjäxor, tror dem heter så iaf :P bindningar vet ja inte,, några med kortleks mönster på.

men söker ett par lätta parkskidor som sagt,

TIPS!

inte intresserad av beg!'

Tack på förhand!

nya parkskidor
de verkar sjukt najs asså! fast ja vill att dem håller, för om de ngår lätt sönder i toppen e ju inte det bra, om man skulle köra emot ngt lite lätt i offpisten som exempel. :)

nya parkskidor
Barkvik-ATSP sa:
köp bara nått det handlar om en vanesak.
jojo, men ja kan inte så mkt om skidor så vet därför inte riktigt vad som e bra/dåligt. om man åker till intersport/stadium då frågar man e dessa bra för park, då får man ju svaret att de e jätte bra osv.

men de salomon suspect verkar ju najs, men e lite osäker på topparna där :S

nya parkskidor
men vad ska man ha för längd på skidorna? är mellan 180-185, finns det ngn storleks diagram eller något som man kan läsa? blir kanske ett par armada alpha 2, kollat här på freeride finns ju några beg till bra pris!

nya parkskidor
Hej! ;)
Har åkt snowboard i alla år, och tänkte damma av ett par twintipskidor till säsongens parkåkning faktiskt! Hör och häpna. Men jag har nästan ingen koll alls på vad som gäller... det bästa vore väl med ett par begagnade. Är det skillnad på kill- och tjejskidor eller är det bara längden på dom som skiljer?

Tacksam för tips osv :)

nya parkskidor
Jag skulle inte ta suspect. Fel på stålkanterna har jag hört. Men det är väll om du ska raila och sånt. Har iallafall scott p3, de är asnajs. Sen kan du kolla på länna sport, line anthem+marker griffon för 4.7, aja glhf :D

nya parkskidor
AnnaKristinsdottir sa:
Hej! ;)
Har åkt snowboard i alla år, och tänkte damma av ett par twintipskidor till säsongens parkåkning faktiskt! Hör och häpna. Men jag har nästan ingen koll alls på vad som gäller... det bästa vore väl med ett par begagnade. Är det skillnad på kill- och tjejskidor eller är det bara längden på dom som skiljer?

Tacksam för tips osv :)
Det är väl lite mer än bara längden som skiljer. Tjejskidor är ofta lite mjukare eftersom ni inte väger lika mycket som oss killar. (beror ju på men..) men jag har en tjejkompis som kör på ett par k2 tjejskidor som hon är sjukt nöjd med. Kommer dock ihåg vad modellen heter. Vet också att rossignol har någon typ av "tjejtwintip" som ska funka lite över hela berget. precis som k2s damskida. Skulle jag vara du skulle jag kanske lägga pengar på ett par nya skidor som du vet funkar för dig. Då har du något som du kan åka på några år framåt också!

nya parkskidor
Jag Lånar denna tråden lite om de går bra:P

Jag är ca 155-160 lång och väger ca 40-45 kg och undrar på bra twintip skidor med bindning under 4000 kr:)
Jag åker i parken och Åker mkt rails och hopp. SKulle vilja ha skidor som är 160-166 långa:)
SKulle vara tacksam och någon gav mig ett svar:)

nya parkskidor
RackstaLover sa:
Jag Lånar denna tråden lite om de går bra:P

Jag är ca 155-160 lång och väger ca 40-45 kg och undrar på bra twintip skidor med bindning under 4000 kr:)
Jag åker i parken och Åker mkt rails och hopp. SKulle vilja ha skidor som är 160-166 långa:)
SKulle vara tacksam och någon gav mig ett svar:)
K2 press :) kostar 3500kr på teamsportia med bindning. finns i storlek 159. Jag ska nog själv köpa dom.

Tillbaka
Topp