Nya Skidor men gamla modeller!

JtoB

Aktiv medlem
Tjenixen kvinnor och män! Då säsongen snart drar igång kan det ju alltid vara kul med nya skidor.
Dock som blivande student har morsan stängt av sin moderkärlek till sin sistfödde son och man får nu klara sig utan föräldrarnas sponsring. Därför skulle det ju vara schiit soft om vi kan skapa en tråd där alla ungkarlar och ungkvinnor med klippt navelsträng och usel ekonomi delar med sig information om var man kan hitta nya skidor fast gamla modeller?

(Försök att inte nämna Köp & sälj här på freeride då det kan vara kul med NYA skidor)

Som trådskapare börjar jag med att efterlysa Jon olsson pro skidan med brunetten! Någon som vet vart man kan komma över denna skida?

Kom igen nu folks jag vet att ni kan!

Stadium outlet i sälen har massa gamla modeller med ganska rejält nedsatta priser, dock går det inte att beställa online..

Menar du
CM160.jpg

Alla butiker runt omkring skidorterna brukar jämt ha gamla modeller kvar. Men man får vara ute ganska tidigt vad jag har förstått.

han menar dessa
4774_pic1b.jpg

Frågan är hur man som fattig student ska tro man kan få ett par nya skidor till bra pris och det får gärna vara en skida som är 2-3 år gammal men ny och av en viss modell ... :S

Det är lite som såhär ... Ska man ha något så billigt som möjligt får man ta det som passar bäst, sen om det är fjolårets völkl eller förrförra årets k2 det är inte så mycket att göra åt saken men en specifik modell kommer du få svårt att hitta och isf så borde du skapa en tråd specifik för detta :P

Det är jag alldeles medveten om! Men då det ändå är några månader kvar tills jag som stockholmare ändå kan åka skidor så har jag inget bättre för mig än att leta! hittar jag dem inte så visst kommer jag inte bry mig längre om vad för specifik modell/märke jag köper

Gamla modeller i nyskick är nästintill omöjligt. Outlets finns ju alltid. Sportconrad säljer fjolårslagg nu - och det gör din närmaste skidbutik också. ALLA skidbutiker har fjolårsskidor till typ 30-50% rabatt under tidig höst.
Sen är begagnat en sjukt bra marknad.
Som just student är ju inte att minimera sina utgifter det enda alternativet - man kan även lösa det genom att öka sina intäkter! :D

Tillbaka
Topp