nybörjar mtb

v-larsson

Aktiv medlem
nybörjar mtb
tjena! har altid cyklat mkt och tänkte nu slå slag i saken att börja köra på riktigt. då menar jag i skidbackar altså lite hillsprint och liknande. är nog lite för mesig för riktig dh ännu. min fråga är nu om det räcker med en hardtail om man ska åka hillsprint och north shore. för i den backen jag ska åka i rekomenderar dom en hardtail för dh banan dom har där är lite för hög klass (det är en nm bana) så är dte nu nån som har någon cykel att rekommendera till mej? och var vänliga att inte överdriva med cyklar som går på över 15 laxar....

nybörjar mtb
vad är dte för något ni inte förstår? jag ska köra hillsprint bana där dom rekommenderar hardtail och jag ska köra northshore. min fråga är nu hur höga drop klarar man sig med en hardtail och vilken cykel är att rekommendera?

nybörjar mtb
Ok han ska INTE KÖRA DOWNHILL men Han ska köra NORTH SHORE och VILL HA EN HARDTRAIL

nybörjar mtb
jag tycker att du ska ta och bygga ihop en elr så tar du en kona cowan fast dom är lite klumpig och så satt jag rekomederar en "chase 3" elr nått liknande.

nybörjar mtb
Om du ska köra mkt NS och Freeride så rekomenderar jag dig att bygga ihop en hojj med vertikala dropouts, rätt högslagig SC-gaffel (kring 130mm), broms fram och bak, 26".

Sen är det bara att välja och vraka mellan alla ramar,gafflar osv som finns på marknaden och sedan kan du fråga om dom är något att ha.
Skulle rekomendera en Marzocchi Z1 Sport. Inte så fasligt dyr och en riktigt fin allmountain gaffel.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp