Nybörjare

Nybörjare
Du ska inte tänka bara göra ;), nej men önskar man kunde hjälpa dig men e så kass på att förklara saker :(. testa åka bara rakt på dem (funkade för mig i början) och tveka inte utan bestäm dig och kör på.

Nybörjare
fundera inte så mycket, eller rättare sagt ingenting. Gör 50-50 första gången. Åk RAKT på railet med inte allt för hög fart, det kommr glida än då det lovar jag dej. Det går av sej själv. Om du ska göra boardslide göra du samma sak fast vrider brädan 90 grader och lutar dej framåt eftersom första boardsliden nästan alltid resulterar i ett svanskotebail. Kom ihåg att rails GLIDER MER ÄN DU TROR!

Senast ändrad:
Nybörjare
böj på benen och se till att försöka ha bra balans...
som sagt så måste du luta dej framåt om du gör en boardslide, fick sitta på en buss från sälen förra året med trasig svanskota.. inte att rekomendera

Nybörjare
Ha ordentligt med fart. Blir svårt om du har för lite.
Som du ser på min bild i fotoalbumet kommer jag ut med hög fart.. (Dock lite suddig bild).

Nybörjare
Kör bara!
första gångerna bör du bara åka 50-50(du kör bara rakt på),när du ska börja gå över till boardslides så började jag åka 50-50 i början sen när jag hade kommit en bit så vred jag 90 grader på railen annars kommer det nog bli att du landar på svankotan och det gör sjukt ont!!Kunde inte böja på bennen efter.
Lycka till!!

Senast ändrad:
Nybörjare
hmm vad sugen man blir på att testa när typ alla nämner sina smärtfulla skador dom fått x)

Nybörjare
sämsta typ saken du kan göra är att tveka på railen eller i kicken . bestäm dig bara att nu ska jag raila och så gör du det. första gången är det ju alltid bäst att bara köra rakt på!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp