Nyfiken på vad du använder för redigeringsprogram!

Alllbin

Ny medlem
Hej,

Jag har själv köpt mig en Canon Eos 550D och är grymt sugen på att börja filma och redigera. Redigera, just det jag har inget redigeringsprogram förutom iMovie. iMovie följer med när man köper mac för dig som undrar. Jag vill alltså köpa ett nytt redigeringsprogram men vet inte vilket.

Min fråga är vad du använder för redigeringsprogram och vad du rekommenderar.

Länka gärna en film som du gjort med just det programmet och isf vad du använder för kamera.

Grymt tacksam för svar!

Albin

Av: DavidD | Idag 20:16 Citera
SBHalbin skrev:
vad har du för objektiv? Grymma filmer!

Tack! Har ett canon 50mm 1,8 och ett 18-55mm orginal. sen lånade jag ett 18-135.

har du använt någon color correction??

Senast ändrad:
ZackariasL sa:
SBHalbin skrev:

Tack! Har ett canon 50mm 1,8 och ett 18-55mm orginal. sen lånade jag ett 18-135.

På sommar filmen har jag inte det. men på dom två andra har jag color correctat några :)

DavidD sa:
ZackariasL sa:
SBHalbin skrev:

På sommar filmen har jag inte det. men på dom två andra har jag color correctat några :)
har du gjort det på en mac eller pc?

Själv använder jag premiere pro cs3 dom fåtal gånger jag redigerar. Har inga klara filmer på data än men det kommer en edit i slutet på vintern!

Hur mycket har du använt iMovie ? Vilka finesser och funktioner finns där?

Rekommenderar redigeringsprogrammen Final cut express samt Adobe premiere . Själv har jag precis tänkt att införskaffa mig Pinnacle studio för pc, som är anpassade för amatörer.

Senast ändrad:
I3ea sa:
Hur mycket har du använt iMovie ? Vilka finesser och funktioner finns där?

Rekommenderar redigeringsprogrammen Final cut express samt Adobe premiere . Själv har jag precis tänkt att införskaffa mig Pinnacle studio för pc, som är anpassade för amatörer.
Jag har använt iMovie ganska mycket och hittar många buggar liksom brist på filter och övergångar mm. väääldigt basic redigeringsprogram.

Vad jag har hört ska det vara krångligt att importera film från 550D till Final Cut Express. Någon som vet mer om detta?

Jag kör Final Cut Pro / Premier cs5 med en 60d

Eller med en Pentax K7 i Final Cut Pro. FCP är riktigt bra på mac, inget krångel med att importera material överhuvudtaget från canon eller pentax.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp