nytt bindnings system

snow_4_life

Ny medlem
nytt bindnings system
hej satt i dag i plugget när jag träffades av en snille blixt! jag har tänkt göra ett nytt bindnings system till snowboard, som går snabbt och är enkelt att spänna fast. typ som flow fast med ett bättre häl grepp och till ett mycket biligare pris om det lanseras. så anledningen till att jag lägger upp en tråd är att kolla om det finns ett intresse, och i fall ni kan komma med önskemål te.x funktioner m.m

nytt bindnings system
kör hårt.
hade vart nice med bindningar som man kan ställa in flexet på beroende på vad man gör just den dagen.
lycka till

nytt bindnings system
vill bara väga in med att det finns variationer på step in bindningar redan (typ K2 cinch), betyder inte att du inte kan göra ngt fett, du kanske inte ens tänkt ngt even close till detta.

nytt bindnings system
snow_4_life sa:
7865 sa:
kör hårt.
hade vart nice med bindningar som man kan ställa in flexet på beroende på vad man gör just den dagen.
lycka till
vad menar du med "ställa in flexet" låter intresant
Jag tänker som så här, om vi tar Burton som exempel så är tex Cartel bindningen flex 7 = styv för hårdare åkning,
men om man efter några offpist åk vill jibba lite och vill ha en mjuk park bindning, att man kunnat göra sin styva bindning mjukare.
Helt enkelt anpassa bindningen efter vad man åker.
Hoppas du förstår vad jag menar

nytt bindnings system
7865 sa:
snow_4_life sa:
7865 sa:
kör hårt.
lycka till
vad menar du med "ställa in flexet" låter intresant
Jag tänker som så här, om vi tar Burton som exempel så är tex Cartel bindningen flex 7 = styv för hårdare åkning,
men om man efter några offpist åk vill jibba lite och vill ha en mjuk park bindning, att man kunnat göra sin styva bindning mjukare.
Helt enkelt anpassa bindningen efter vad man åker.
Hoppas du förstår vad jag menar
Det kan nog vara meckit att ändra styvheten i materialet på bindningen. Men jag kan nog garantera att om ni lyckas med det så får ni ett nobelpris på köpet :)

nytt bindnings system
snow_4_life sa:
hej satt i dag i plugget när jag träffades av en snille blixt! jag har tänkt göra ett nytt bindnings system till snowboard, som går snabbt och är enkelt att spänna fast. typ som flow fast med ett bättre häl grepp och till ett mycket biligare pris om det lanseras. så anledningen till att jag lägger upp en tråd är att kolla om det finns ett intresse, och i fall ni kan komma med önskemål te.x funktioner m.m
Om du vet att det kommer bli mycket billigare måste du ju kommit en bit på vägen. För det går väl inte att sätta ett pris utan att redan veta materialkostnader, produktionskostnader etc.

nytt bindnings system
Mclean sa:
Det där med att bolla idéer på internet utan patent kan vara farligt.
Helt sant. Jag har kommit på att jag ska göra en bindning som har ännu bättre hälgrepp och som är ännu billigare. Är det nån som är intresserad så hör av er

Tillbaka
Topp