Nytt freestyle paket från USA !

Itzak

Aktiv medlem
Tjena!
Ska slänga iväg en order till USA, ska ha en ny bräda och ett par nya bindningar, tänkte köra Burton bindningar, och bräda med eventuellt ( Park ska jag köra), någon som kan komma med tips på bra grejjor som någon kört på ?
Peace!

Om det nödvändigtvis måste vara Burton ta en NUG.
Om bindningarna måste vara Burton ta Cobra Shark.

Hej då!

cobrashark? wings?? njaa.... jag skulle nog ta classiska cartels före det faktiskt.... eller malavita också tillomed...
om du MÅSTE ha en burton så e nog en process rätt nice fast lite mer all mountain stuk, nug e ju cool också men jag vetteefan hur "versatile" den är faktiskt, har inte provkört den, men känns som den e sjukt jibbig... burton Hero e ju en classisk nice park/allmountain bräda ocskå.... såååå där har du min burton rundown.

PNyberg sa:
Itzak sa:
Thomsson sa:
Om det nödvändigtvis måste vara Burton ta en NUG.
Om bindningarna måste vara Burton ta Cobra Shark.

Hej då!
Okey cobra shark verkar ju feta, billiga med för 929:-
Lycka till med att beställa Burton från USA till Sverige.
precis, det finns restriktioner angående detta. gå igenom ebay isåfall.

och fuck burton nug, det är snowboardens svar på blades.

riccweee sa:
cobrashark? wings?? njaa.... jag skulle nog ta classiska cartels före det faktiskt.... eller malavita också tillomed...
om du MÅSTE ha en burton så e nog en process rätt nice fast lite mer all mountain stuk, nug e ju cool också men jag vetteefan hur "versatile" den är faktiskt, har inte provkört den, men känns som den e sjukt jibbig... burton Hero e ju en classisk nice park/allmountain bräda ocskå.... såååå där har du min burton rundown.
Tackar =)

Itzak sa:
PNyberg sa:
Itzak sa:
Vad för rules är detta då? :O
Det har med distributionsrätticheter att göra. Burton Usa säljer inte raka vägen till europa utan går igenom en eu distributör som i sin tur säljer vidare till diverde butiker och företag.... Surt i know...

Itzak sa:
PNyberg sa:
Itzak sa:
Det har med distributionsrätticheter att göra. Burton Usa säljer inte raka vägen till europa utan går igenom en eu distributör som i sin tur säljer vidare till diverse butiker och företag.... Surt i know...

Senast ändrad:
riccweee sa:
Itzak sa:
PNyberg sa:
Det har med distributionsrätticheter att göra. Burton Usa säljer inte raka vägen till europa utan går igenom en eu distributör som i sin tur säljer vidare till diverse butiker och företag.... Surt i know...
Yeah det suger rätt hårt, men kan man beställa bindningar iaf? :O

är kanske krangligare än det blir billigare om du inte är pa plats där. kolla in exempelvis blue tomato de mailade precis idag att nu är burton 2012 stuff:et online... känns ovanligt tidigt btw.

delta sa:
är kanske krangligare än det blir billigare om du inte är pa plats där. kolla in exempelvis blue tomato de mailade precis idag att nu är burton 2012 stuff:et online... känns ovanligt tidigt btw.
Okej får kolla in det, tack :)

Itzak sa:
riccweee sa:
Itzak sa:
Nope, inte ens en t-shirt.

Men varför så såld på Burton? Deras prylar är helt okej men rätt tråkiga, och bucklesen på bindningarna är shitty tills du kommer upp rätt högt i pris...

Senast ändrad:
Coldis sa:
Itzak sa:
riccweee sa:
Nope, inte ens en t-shirt.

Men varför så såld på Burton? Deras prylar är helt okej men rätt tråkiga, och bucklesen på bindningarna är shitty tills du kommer upp rätt högt i pris...
Jag gillar deras bindningar, dom e sköna å köra på :p
Men fuck då :o
Får köra Forum bräda+bindningar eller nått ist, tänkte beställa ifrån the-house.com =)

riccweee sa:
forum + burton = sant ;)
not really... visst ägs forum av burton men det är inte samma killar som drar i trådarna för allting, forum är ju cleanare också ;)

the-house.com är sjukt sketchy och dom kör med massa sånnadär andralager och skit som ska skickas efter ibland och deras customer service är ett skämt.

om sakerna du vill ha finns på porterstahoe.com så borde du beställa där (: han som äger butiken är riktigt grym och om något skiter sig så är dom där direkt.

Coldis sa:
riccweee sa:
forum + burton = sant ;)
not really... visst ägs forum av burton men det är inte samma killar som drar i trådarna för allting, forum är ju cleanare .
word! Plus att enda anledningen forum ägs av burton är att burton ville sno technologin som senare blev est av forum. Fasst, vissa liknelser ser man i bindningarna tycker jag, shaka vs cobrashark?

Varför ska du lalla runt på en snowboard? Snowboardåkare är hatiska individer. De tror att de är så mycket bättre än alla andra och tror att dom äger parken. Jag har sett det så många gånger. Säsongade uppe i Sälen och usch vad jag blev besviken på vissa snowboardåkare.

riccweee sa:
Plus att enda anledningen forum ägs av burton är att burton ville sno technologin som senare blev est av forum.
:D vi älskar alla att spåra i köprådstrådarna, mitt bidrag:
jag modifierar o slänger in att anledningen att forum ägs av burton är att annars hade forum inte existerat idag, men att de hade schyssta tillgångar som var intressanta för big B. Dessutom som JakeB sa back then, bättre burton än ett skidföretag... iof forum som sub-brand till kissmark eller yonex kunde varit något i brist på något kinesiskt konglomerat som kunde styrt upp lite...

Marcus89 sa:
Snowboardåkare är hatiska individer. De tror att de är så mycket bättre än alla andra och tror att dom äger parken. Jag har sett det så många gånger. Säsongade uppe i Sälen och usch vad jag blev besviken på vissa snowboardåkare.
lätt, det strålas mer fred o kärlek bland/från freeskiers.
och snowboardtjejer har ofta mkt attityd mot omvärlden upplever jag det som.

Senast ändrad:
Jag åkte över till Kanada och köpte massor med prylar billigt, Prylar+resa = lika pris som om jag köpt samma saker här hemma och så blev det ju en gratis resa. Tom väska dit och 3 fulla hem (köpte väskor där) och då åker jag både bräda och skidor. Fast det var ju en vårresa så det är ju inte nästa vinters grejer det handlar om.

Att skicka efter prylar via nätet och sedan få dem skickade till Sverige är inte särskilt lönsamt. Med frakt och moms tjänar man några hundralappar jämfört med i Sverige och sen står man med prylar som ingen vill ta i med tång om det blir fråga om reklamation eller garantiärende.

Att däremot åka över och handla prylar som du sedan tar med hem är ju en annan sak. Då tjänar du säkerligen en hel del på det och då gör det inte så mycket om prylarna inte går att reklamera:D

Har kollat runt nu lite över allt, och den där lagen dyker alltid upp på varje sida, "US only brands" osv och så står ALLA märken typ...
Får beställa ifrån Uk ist eftersom att det blir billigare än sverige!
Tackar för alla som har gett tips :) peace

Och btw: Ye, jag lallar runt på en snowboard och tror jag äger parken, men det är fan livet så jag kommer aldrig göra något annat =)

Itzak sa:
Har kollat runt nu lite över allt, och den där lagen dyker alltid upp på varje sida, "US only brands" osv och så står ALLA märken typ...

Och btw: Ye, jag lallar runt på en snowboard och tror jag äger parken, men det är fan livet så jag kommer aldrig göra något annat =)
Ja det blir billigare tills din bräda eller bindning kanske går sönder just den veckan du behöver den som mest och du måste skicka allt till England igen;)

Hasse_Lindborg sa:
Itzak sa:

Ja det blir billigare tills din bräda eller bindning kanske går sönder just den veckan du behöver den som mest och du måste skicka allt till England igen;)
Sant men det är väl en risk man får ta ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp