ASberg:
Tom...tror du att EA gör själva spelen jämnt?
-jag tror att är det EA som gör spelet så är det dom, är det DICE som gör spelet, tex BF2, så är det DICE, men EA är utgivare... Alltså EA gör spel och ge rut spel åt andra spelhus.
Och tror du att spelindustrin heter "USA" lr?
Om skidindustrin är stor här så varför har inget europeiskt företag släppt ett då?
-Spelmarknanden är uppdelad i tre sektioner, Japan, USA och Europa. i USA eller hela Amerika är snowboard större, och populärare. därför finns inget riktigt skidspel än. marknaden är för liten..
och i europa finsn inget spelhus som vill göra sportspel på skidor, för överlag är skidor inte så stort att det skulle sälja som ett spel., tror jag. kanske at tnågot mindre utvecklare skulle kunna göra ett spel. men det skulle inte bli lika bra. typ jmmt.
Supreme Snowboarding och Transworld snowboarding(även fast dom inte är så bra)gjordes väl av vad jag kommer ihåg var våra grannar i öster...finland,dessutom har vi t ex.en hel hög kompetenta franska spelhus som lätt skulle kunna släppa ett spel. Infogrames(numera ATARI)är ett marknadsstark företag eller kanske Ubi-Soft...
-som sagt, markanden för skidspel är inte så stor, än. man kan ju hoppas att den blir större. att ubisoft eller någon skulle göra ett sportspel p åskidor är väl lite å ta i. möjligtvis att activison eller någon som gör sånna slags spel skulle kunna fundera på det.. som sagt, markanden är inte tillräkligt stor. men snart kanske den är det. och då kan vi ju bara hoppas att det blir ett bra spel. som många köper, så utvecklarna ser att vi gillar skidspel.
Sen att skidindustrin inte är stark i amerika...va fan vill du!?
Inse fakta! skidor är populärt i europa. i nordamerika är fortfarande snowboard större. och vi pratar naturligtvis jibbing..
men ta inget här personligt nu...
-ska försöka.. ;/