Nytt skidställ till vintern

stomperz

Ny medlem
hej!

vet nån vart man kan hitta ett as najs ställ?hällst vill jag köpa nått från sverige och inte nått jätte dyrt

jag har runt 1500 att röra mig med.länka nått najs ställ!!

rip curl är väl rätt billiga, finns på det flesta ställen
skulle kunna tänka mig junkyard bland annat

Senast ändrad:
alltså för 1500 kan du få snygga märken men det blir ju inte typ saga eller jiberish liksom! men om du kollar in på junkyard bluetomato och intersport och standardbutiker kan du nog hitta ngt riktigt najs ! lycka till!

"inte nått jätte dyrt..."

För 1500 får du något riktigt billigt av riktigt risig kvalité. Mitt tips är att du skrapar ihop lite mer pengar och köper något vettigt som du kan tänka dig att ha i åtminstone 2 säsonger. Något med erkänt bra kvalité och som inte blir omodernt efter 2 månader (rutigt, mönstrat, etc....)

man kanske inte behöver den bästa kvaliten på kläderna om man åker park.
är inte så haj på sånt där.

NinjaBoii sa:
Om du sitter i snön, ramlar på rails, hikar, korsar skidor, etc. så är det ju troligt att du behöver bättre grejer än någon som åker vanligt i backen (då räcker det ju med vindskydd och lite värme). En parkåkare behöver ju bättre andningsförmåga och mer hållbara kläder än vanliga åkare, och om du ska sitta och vänta ovanför hoppen kommer du inte jättelångt med 10000mm vattenpelare...

Carled sa:
NinjaBoii sa:
Om du sitter i snön, ramlar på rails, hikar, korsar skidor, etc. så är det ju troligt att du behöver bättre grejer än någon som åker vanligt i backen (då räcker det ju med vindskydd och lite värme). En parkåkare behöver ju bättre andningsförmåga och mer hållbara kläder än vanliga åkare, och om du ska sitta och vänta ovanför hoppen kommer du inte jättelångt med 10000mm vattenpelare...
verkar ju inte direkt som om dagens parkråttor bryr sig så mycket om vattenpelare o.s.v. eftersom dom åker i bomullströjor ner till knäna oavsett väder.

atlantis_780_svart_1.jpg

Takbox är att rekommendera, då får du även in pjäxor, stavar och kanske lite mer utrustning.

simpyz sa:
Helldude sa:
felix sa:
http://www.takbox.se/butiken/images/atlantis_780_svart_1.jpg

Takbox är att rekommendera, då får du även in pjäxor, stavar och kanske lite mer utrustning.
Eh ursäkta, men jag är ganska säker på att han menar byxa & jacka.
Han skrev väl ändå "skid ställ" ?

JHallabro sa:
alltså för 1500 kan du få snygga märken men det blir ju inte typ saga eller jiberish liksom! men om du kollar in på junkyard bluetomato och intersport och standardbutiker kan du nog hitta ngt riktigt najs ! lycka till!
när började jiberish göra skidställ

Den här var rätt praktisk, blir en fin sommaraktivitet att snickra ihop till garaget!

skirack.jpg

Men nu kör jag ju faktiskt Saab, så blir nog att slå till på den här istället...

Saab9-4xSkirack400.jpg

simpyz sa:
Helldude sa:
felix sa:

HAHAHAHAHA totaly made my day.... tack å bock!

och om inte pengarna räcker till så finns nog ett vanligt tak räcke på blocket för en lite summa pengar;)
om inte annat så kanske du har en bekant som har ett sånt ligga å skrota i nån liten bod..

Freeridefredde sa:
simpyz sa:
Helldude sa:
felix sa:

HAHAHAHAHA totaly made my day.... tack å bock!
;)

linder sa:
simpyz sa:
Helldude sa:
felix sa:

Hehe, för det första, ironi. För det andra så heter det man ställer skidorna i också skidställ.

simpyz sa:
linder sa:
simpyz sa:
Hehe, för det första, ironi. För det andra så heter det man ställer skidorna i också skidställ.
true true, you got me on that one!

Även om jag nu inte skrev det själv så låter det mer som ett ställ än kläder när det är särskrivet :P

Tycker jag är ett fint ställ .

Fett t.o.m.

Och dom rätta färgerna, Swedish edision : )

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp