Oakley Crowbar Linser.

Svensson88

Ny medlem
Oakley Crowbar Linser.
Har inte riktigt kollat runt om det finns en liknande tråd (kanske till och med min egna) men kör på ändå.
jag har precis införskaffat mig 3 par oakley crowbar (lite onödigt kanske)
men ska åka en säsong till Whistler BC och antar att jag kommer för största delen åka i mycket mulet väder.

så jag kör nu med linserna H.I Yellow på ett par, när det snöar tungt.
Black Irridium när solen ligger på.

så för det tredje paret hade jag tänkt o köpa en lins som är lite mer allround.

så frågan är igentligen om Blue Irridium linsen är något att ha, tycker dom ser förjävla coola ut :P

hoppas någon även har koll på om det är värt att punga ut 70 dollar för en.

Oakley Crowbar Linser.
70 dollar är fortfarande mindre än de 700 den kostar i sverige. dessutom är blue iridium inte helt lätt att hitta.

Oakley Crowbar Linser.
kanske ska tillägga att oakley tog bort blue iridium ett tag, om jag inte minns fel så var det väl för att den blå linsen inte var bra för ögonen vid starkt solljus (?). du kan ju höra med jet här på freeride, han har ju koll.

Oakley Crowbar Linser.
Blue Iridium, Pink Iridium eller HI Persimmon är vad jag hade valt som allround.
Alla är kontrasthöjande men har olika basfärger. Beror helt enkelt på hur mycket ljusgenomsläpp du vill ha, vilket ljus som är behagligast och vilken som är snyggast...

Hi Persimmon
LIGHT TRANSMISSION: 63
PROTECTION INDEX: 1
CONDITIONS: Flat To Low Light
NEUTRAL / CONTRAST: Contrast

Blue Iridium
LIGHT TRANSMISSION: 30
PROTECTION INDEX: 2
CONDITIONS: Medium To Bright Light

Pink Iridium
LIGHT TRANSMISSION: 57
PROTECTION INDEX: 1
CONDITIONS: Flat To Medium Light

Senast ändrad:
Oakley Crowbar Linser.
Aspebo sa:
nån som har en bild på hur blue iridium ser ut på?
440

hittade ingen bättre, men den ser ju lika ut till crowbar

Oakley Crowbar Linser.
Ursäkta för att jag lånar tråden!
Vad är det för lins jag kör på?
Alltid undrat och har fått en spricka så jag funderar på lägga ut pengar för en ny.

crowbarr.jpg

Oakley Crowbar Linser.
För dom som undrar om det gick att beställa Oakley's linser och goggles i norden så hittade jag en sida som verkar fungera, liknande Sport Conrad.

www.oakstore.se

antar att dom allra flesta redan vet om sidan, men kanske inte alla :)
inte så värst billigt, men det fungerar att beställa till sverige.
officiel oakley sida, som det ser ut.

Oakley Crowbar Linser.
Svensson88 sa:
För dom som undrar om det gick att beställa Oakley's linser och goggles i norden så hittade jag en sida som verkar fungera, liknande Sport Conrad.

www.oakstore.se

antar att dom allra flesta redan vet om sidan, men kanske inte alla :)
inte så värst billigt, men det fungerar att beställa till sverige.
officiel oakley sida, som det ser ut.
haha, jo, men det var ju vidrigt dyrt också. redan innan frakten kostar fire iridium 300 spänn mer än i sverige. dålig deal!

Oakley Crowbar Linser.
Hogizz sa:
Ursäkta för att jag lånar tråden!
Vad är det för lins jag kör på?
Alltid undrat och har fått en spricka så jag funderar på lägga ut pengar för en ny.

http://img134.imageshack.us/img134/3475/crowbarr.jpg
De flesta gogglemärkena (om inte alla) ska ha okrossbara linser pga att en lins som kan spricka= fara för ögon etc. Så jag skulle nog säga att en spräckt lins är en reklamation. Har dock ingen aning om Oakleys policy ang detta.

Spräckte själv en lins till ett par Carrera (tänk dom som Hermann Maier använder)för en herrans massa år sedan och fick ett skärsår från kind till haka, detta var en solklar reklamation iaf.

Oakley Crowbar Linser.
Oakley säger att deras linser är omöjliga att krossa. Då det blivit lite av anledningen till att man köper deras goggles och för att de använder det argumentet i sin marknadsföring så BÖR man få reklamera en oakley-lins om den pajar.

Senast ändrad:
Oakley Crowbar Linser.
Ebay är oslagbart för google köp, slog till på ett par röda Crowbar med Black Iridium lins för 840 spänn inkl frakt!

Oakley Crowbar Linser.
Blide sa:
Ebay är oslagbart för google köp, slog till på ett par röda Crowbar med Black Iridium lins för 840 spänn inkl frakt!
kan man köpa google på ebay för 840 spänn? det hade jag aldrig trott, det är ju typ ett varumärke för flera miljarder!! :)

Oakley Crowbar Linser.
Hehe japp, svårt att tro men helt sant... Alla sökresultat kommer från och med i morgon att toppas med en bild på mig!
Skall bara lägga beslag på DHL så är världen min!

Tillbaka
Topp