Oakley jackor storlekar?

Linus-o

Ny medlem
Oakley jackor storlekar?
Jag har hittat en jacka på Oakleys web som jag funderar på att beställa men problemet är väl vilken storlek jag ska ha, någon som har koll på hur deras storlekar är eller vet någon affär i stockholm som eventuellt kan ha Oakley jackor så man kan testa lite även om dom inte har just den modellen? Lite surt att beställa en jacka för 2500 och riskera att den inte passar :/

Jag är 186cm, väger 80kg, skulle väl säga att jag är ganska normalt byggd..

Senast ändrad:
Oakley jackor storlekar?
Dom är stora i storlekarna, large är stor på mig som är 180/85. Kan prova jackor på NK, Alpint etc.

Oakley jackor storlekar?
Ja hade köpt Xl, 186 och normal bygd så blir inte än L stor på dig! Xl blir perfekt om inte lite lite beroende men, kör XL!

Oakley jackor storlekar?
Tack för input, ska ta mig till Alpint idag och kolla om dom har några Jackor så jag får en hum om hur storlekarna är.

Oakley jackor storlekar?
XL kommer sitta baggy, jag är strax under 180cm och jag köpte precis en Oaklyjacka i XL - baggy fit och den är stor på mig!
Om du vill ha en den baggy och inte oversize tror jag XL är perfekt för dig! Jag tycker personligen att xl på mig blev lite för stort men köper man på internet så gör man!;) Men eftersom att du är 6 cm längre och väger betydligt mycket mer så tror jag nog att en xl blir bra!

Good Luck!

Oakley jackor storlekar?
Kan ju låna tråden lite. Jag är 191 och väger ca 85kg. Funderar på att köpa en mysticjacka men den finns bara kvar i L, blir kanske lite litet på mig.

(Hade vart fint med input från någon som inte tkr att lagom är när den går ner till knäna ;) No offence kids)

Oakley jackor storlekar?
johanfred sa:
XL kommer sitta baggy, jag är strax under 180cm och jag köpte precis en Oaklyjacka i XL - baggy fit och den är stor på mig!
Om du vill ha en den baggy och inte oversize tror jag XL är perfekt för dig! Jag tycker personligen att xl på mig blev lite för stort men köper man på internet så gör man!;) Men eftersom att du är 6 cm längre och väger betydligt mycket mer så tror jag nog att en xl blir bra!

Good Luck!
Oakley går inte oversiza om du är över 165

Oakley jackor storlekar?
eff sa:
johanfred sa:

Good Luck!
Oakley går inte oversiza om du är över 165
Skitsnack, min L jacka (Rjukan) går ner på låret trots att jag är 180cm lång. Så den skulle fan gå ner till knäna på en som är 165. Så en XXL gör nog detsamma på mig.

@Blidee: Fjolårsjacka va? Är väl deras mest tekniska linje tror jag? Motsvarande jacka i år heter Alps Jacket. Skulle tro att dom är bland de kortare modellerna dom har. Så den kan bli lite kort åt dig. Min jacka hade du lätt kunnat bära längdmässigt men skulle kanske bli lite kort i ärmarna.

Oakley jackor storlekar?
De beror på hur du vill ha den. baggy, tight, "normalt"?
Jag hade oakley mysitc jackan förra året i storlek large. Jag är 1.88cm och normalbyggd och den va stor på mej! helt ok i längden, men jackan blev pösig!

Du ska ha M om du ska ha Oakley och den ska sitta snyggt!

Oakley jackor storlekar?
Micke_Bergfors sa:
De beror på hur du vill ha den. baggy, tight, "normalt"?
Jag hade oakley mysitc jackan förra året i storlek large. Jag är 1.88cm och normalbyggd och den va stor på mej! helt ok i längden, men jackan blev pösig!

Du ska ha M om du ska ha Oakley och den ska sitta snyggt!
M blir nog alldeles för kort i ärmarna, ärmarna på min L är perfekta för mig som är 1,80 och har normallånga armar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp