Oakley prizm eller Scott lcg ?

Magnlar

Ny medlem
Har Oakley flightdeck Googles i vanliga storlek och en i XM. Testade en Scott LCG i butik och tyckte att den hade en bättre passform till mitt ansikte. Är Scotts amplifier linser sämre än Oakleys prizm ?

Kommer jag att sakna prizm linser om jag byter till Scott LCG och amplifier ?
Tanken är att köpa LCG och sälja mina Oakleys..

Barrabella

Ny medlem
Beror på vilken prizm-lins det är tycker jag.
Jag har en prizm rose och en gul/orange? Amplifier.
Tycker min amplifier funkar bättre oftast.
Däremot diggar jag prizm hi pink(tror jag den heter), den är överlägsen.

Enligt mitt tycke

Magnlar

Ny medlem
Jag har rose till XM och Sapphire till den vanliga.
På LCG:n jag funderar på att köpa medföljer två linser dvs. enhancer red chrome och illuminator blue chrome..

frankbolsoy

Ny medlem
Jag skulle inte byta bort prizm..
Prizm Hi-pink den där dagen när ingen ser nåt men jag gör har gjort mig övertygad om att inte ha något annat.
Sen har jag Jade iridium till övriga dagar.

Barrabella

Ny medlem
Magnlar sa:
Jag har rose till XM och Sapphire till den vanliga.
På LCG:n jag funderar på att köpa medföljer två linser dvs. enhancer red chrome och illuminator blue chrome..
Som han frank säger också.. hi-pink är överlägsen.
Det är den enda som funkar för mig i pissljus. Men en hi pink-lins kostar nästan lika mkt som en LCG med extralins... ??‍♂

linushols

Ny medlem
Prova giros modeller med vivid linser. Infrared från giro krossar hi pink vad det gäller kontraster.
Prisvärt å med 2 fotokromatiska linser för ca 1600-2200kr beroende på modell.

Magnlar

Ny medlem
Tack alla

Beställde en Hi-Pink lins till Oakley flightdeck XM på rea. 839kr anses vara ett okej pris även om det fortfarande är rätt högt.
Scott lcg har klart bäst passform nu när jag testat lite mer noga, men tycker att prizm lins är bättre när jag gick ut bland snön...

Kanske är en FD XM med Hi-Pink och en Scott Lcg med mörkare linser en bra kombination?

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp