Officiella iPod tråden!

• Trådstartare Trådstartare vattenflaskan
  • Start datum Start datum
V

vattenflaskan

Guest
Officiella iPod tråden!
Gott nytt år, alla!
Det har varit lite tyst om dagens teknikprylar här på freeride, så varför inte lätta upp stämningen?
Tråden skall innehålla iPod snack och frågor m.m :D

Peace.

Officiella iPod tråden!
eller kan man surfa in hit:

http://forums.ipodlounge.com/

eller:

http://www.ipodstyle.se/

LÅS TRÅDEN. Tillför ingenting.

ps. För övrigt har jag en 40gb 2nd generation ds.

iPod3G.jpg

Senast ändrad:
Officiella iPod tråden!
shit sämsta tråden, vad fan ska man med en ipod tråd till?

Officiella iPod tråden!
Okej? Låsa på vilken grund? Den bryter ju inte direkt mot någon forumregel.

Officiella iPod tråden!
ja måste ha de guligaste ipod sufle någonsin:D

ne men allvar nu en ipod tråd de måste vara de dumaste ja hör men lite skoj ända;P

Officiella iPod tråden!
ska man säga vad man har för ipod eller?

i så fall har jag en blå ipod nano på 4gb med tillhörande högtalare.

Officiella iPod tråden!
okej, chilla lite nu.. vad ska man ha den vita plastbiten till som man får med när man köper en ipod nano?!
det måste varit en kinesisk konstruktionsmiss till just min lilla spelare då åbäket inte passar nånstans hur jag än vrider o vänder på den!
kabeln passar inte ens i hålet till plastbiten och skiten står varken upprätt eller stabilt om man sätter den på bordet?!
Är jag bara inkompitent eller måste man köpa till ett ipod-byggsatts-till-liten-vit-plutt tillägg för 400spänn för att få till detta?

HJÄÄÄÄÄLP!!

Officiella iPod tråden!
marer sa:
okej, chilla lite nu.. vad ska man ha den vita plastbiten till som man får med när man köper en ipod nano?!
det måste varit en kinesisk konstruktionsmiss till just min lilla spelare då åbäket inte passar nånstans hur jag än vrider o vänder på den!
kabeln passar inte ens i hålet till plastbiten och skiten står varken upprätt eller stabilt om man sätter den på bordet?!
Är jag bara inkompitent eller måste man köpa till ett ipod-byggsatts-till-liten-vit-plutt tillägg för 400spänn för att få till detta?

HJÄÄÄÄÄLP!!
den ska man ju ha till att klämma fast den i byxlinningen me.. ?

Officiella iPod tråden!
^^^det är ju inte precis nån klämm-meckanism på biten? om man typ inte ska tejpa 13 varv runt byxan för att den ska fassna, för då är det ju förståss en smart konstruktion..

Senast ändrad:
Officiella iPod tråden!
marer sa:

HJÄÄÄÄÄLP!!
Hmmm... det är inte "adaptern" för att den ska passa i iPod's dockningstation du menar?

Officiella iPod tråden!
iPod är värdelöst! Kul när batteriet dör på bussen och det är 20 timmar kvar till du är i St Anton(NEJ bussen har inga strömuttag).....Själv stoppar jag bara i ett nytt batteri och min mp3-spelare lirar skön musik i hela 54 timmar till. Den ni, både bättre batteritid och mer praktisk.

Och när mina uppladdningsbara batterier börjar bli dåliga behöver jag inte lämna in min mp3-spelare och byta ut dom för MASSA pengar utan jag köper bara nya uppladdningsbara på onoff för 70 spänn.

Det ni det är en riktig musikspelare!

Jag skulle uppskatta om ni rättade mig för jag disskuterar gärna iPodens alla obefintliga fördelar....

// Hellberg - Sann iPodhatare.

Senast ändrad:
Officiella iPod tråden!
^^kontakten som passar i ipoden (ingen aning vad skiten kallas) som sitter på usb-sladden når inte upp till ipoden genom plastbiten ordentligt.. det blir ingen kontakt till ipoden!?
+ att jag ändå måste lägga ner ipoden då plastbiten inte tillför något till stabiliteten för att få den att stå upprätt.
alltså fyller helvetet ingen som helst funktion och jag kommer gladeligen hamra sönder konstruktionsmissen omgående.

Senast ändrad:
Officiella iPod tråden!
marer sa:
^^kontakten som passar i ipoden (ingen aning vad skiten kallas) som sitter på usb-sladden når inte upp till ipoden genom plastbiten ordentligt.. det blir ingen kontakt till ipoden!?
+ att jag ändå måste lägga ner ipoden då plastbiten inte tillför något till stabiliteten för att få den att stå upprätt.
alltså fyller helvetet ingen som helst funktion och jag kommer gladeligen hamra sönder konstruktionsmissen omgående.
hold your horny horses...

http://www.apple.com/ipodshuffle/features.html

kansske hjälper dig att förstå...

Officiella iPod tråden!
marer: det låter som en "adapter" du ska använda till en dockningsstation. Ser den ut såhär:
i380919_stor.jpg

så ska den användas i en sån här:
67842_0.jpg

Då kommer kontakten som sitter i dockningsstationen räcka igenom och din iPod stå upprätt med 6 graders lutning :)

Officiella iPod tråden!
jag har en 80gb ipod vit, nån som vet var man kan tanka mp4 filmer?

Officiella iPod tråden!
Officiella iPod tråden!
marer sa:
Jag vet vad du menar, ja har haft min iPod i typ ett år nu och ja lade den i byrolådan första dagen... :)

Officiella iPod tråden!
jag har en ipod video 30gb

vit

den är skön och jag behöver ingen hjälp-

Officiella iPod tråden!
victorsallander sa:
Du får använda dig av ett konverteringsprogram som gör om filen till det format du önskar. Kan tyvärr inga nämn på dessa men hör dig för lite dom är relativt vanliga.

EDIT: eller så söker du bara på dc++, eller liknande program, på ".mp4"

EDIT2: Prövade nu, hittade både Harrry Potter och Djungelboken dirr. ;)

Senast ändrad:
Officiella iPod tråden!
hellbergarn sa:
victorsallander sa:
Du får använda dig av ett konverteringsprogram som gör om filen till det format du önskar. Kan tyvärr inga nämn på dessa men hör dig för lite dom är relativt vanliga.

EDIT: eller så söker du bara på dc++, eller liknande program, på ".mp4"
WinAVI Mp4 Converter is the shit!

Officiella iPod tråden!
så jag måste alltså köpa till ännu mer skit för att helvetet ska fatta att den ska passa?!!!? DET ÄR JU FAN OTROLIGT ATT JAG FICK MED EN DISPLAY OCH ETT BATERI GRATIS FÖR 2000SPÄNN!!!
va kostar en dockningstation då? man måste förståss köpa till en speciell data till den eller? kanske en MAC anställd med myntfodrall också som man kan mata med sedlar för att ipoden ska funka?!!!

nu pratar vi fan slägga och motorsåg!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp