Officiella Oslo-tråden!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Officiella Oslo-tråden!
Officiella Oslo-tråden!
Hej jobbar eller planerar du att jobba i oslo och är ute efter ett boende (långtidsboende helst)!

Vi är två 19åriga grabbar från Sverige som ska skaffa lägenhet inne i Oslo nu till helgen (31okt), vi bor för tillfället utanför oslo i ett ställe som heter strömmen. som personer är vi lugna och glada som gillar att åka skidor, skejta och vara ute. Våran plan är att vara här till ca slutet av nästa sommar och vi jobbar på ett lager i oslo. Vi brukar ta nån helg i månaden och dricka men vi är inga "partysvensker" som dricker under vardagarna. Vi undrar om du/ni skulle vilja vara med på att hyra en lite större lägenhet t.ex en 3-5rums lägenhet med oss. Är du/ni intresserade så hör av dig/er på mail eller facebook.
Axxes@hotmail.com jonteekman@hotmail.com

MVH Jonte och Torgny

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
Fann sa:
JeyBee sa:
DUCKSJEN - KLAUSTROFOBIATCH ikväll :)
Sentrum Scene

Dörrarna öppnar 21.00
Filmen rullar 23.00

WoopWooooop!!
Kommer ju att balla ur!!
Förra året när det var premiär på Sentrum Scene så var det mest en förfest... korta snuttar av en film och sen vaknade man...så inget vidare till fest av vad jag minns...:(
Hmmppff.. det var den sämsta skitpremiär ja vart på någonsin!
Drömde mej bort till Göteborg och "gänget" som mest troligt hade skitkul....

Blir kanske bättre premiär i kväll :)

Officiella Oslo-tråden!
AxXes sa:
Hej jobbar eller planerar du att jobba i oslo och är ute efter ett boende (långtidsboende helst)!

Vi är två 19åriga grabbar från Sverige som ska skaffa lägenhet inne i Oslo nu till helgen (31okt), vi bor för tillfället utanför oslo i ett ställe som heter strömmen. som personer är vi lugna och glada som gillar att åka skidor, skejta och vara ute. Våran plan är att vara här till ca slutet av nästa sommar och vi jobbar på ett lager i oslo. Vi brukar ta nån helg i månaden och dricka men vi är inga "partysvensker" som dricker under vardagarna. Vi undrar om du/ni skulle vilja vara med på att hyra en lite större lägenhet t.ex en 3-5rums lägenhet med oss. Är du/ni intresserade så hör av dig/er på mail eller facebook.
Axxes@hotmail.com jonteekman@hotmail.com

MVH Jonte och Torgny
tjo. jag kommer nog ha ledig lya , kanske tillochmed ledigt dubbel rum som går per person för 3300 nok i månaden.
ligger på grunerlökka sjuktcentralt precis vid floden. på markveien nära olof ryes plass. deppen ligger då på 10 k norska. men boendet är gäller från (min plats) 20 dec. men den andra troooligt vis precis i början av januari till slutet på maj ca. låter det intressant? kontakta mig :)

Officiella Oslo-tråden!
tryvann lägger snö och det börjar se riktigt bra ut.
om det fortsätter såhär så kan jag tänka mig att säsongspremiären blir nu till veckan eller nästa.

om kylan håller i sig då:)

Officiella Oslo-tråden!
JeyBee sa:
Hammpus sa:
oslo är verkligen inte muntert just nu!
Ääääh! Gnäller du om då! Snön är ju faan här och backarna har öppnat :)
(hade ja kunnat shreddat så hade ja varit gladast på jorden just nu.. men jag är gladast ändå)
finns definitivt ingen snö utanför mitt fönster.. + att skidorna står i sverige! ser fram emot att flytta härifrån 20 december :D

Officiella Oslo-tråden!
vart uppe nu på tryvann sedan det öppnade.

finns ett flaträcke, en rainbow aktit box, en kort flatbox, en mail box, ett uberlitet hopp följt av en flatbox.

helt ok att fördiva lite tid på men rätt tröttsamt.

Officiella Oslo-tråden!
ekdahl sa:
vart uppe nu på tryvann sedan det öppnade.

finns ett flaträcke, en rainbow aktit box, en kort flatbox, en mail box, ett uberlitet hopp följt av en flatbox.

helt ok att fördiva lite tid på men rätt tröttsamt.
minishred is on!

Officiella Oslo-tråden!
Kan det bli svindyrt att beställa lagg från "tysken" till Oslo? det står ju att mottagaren betalar alla extra avgifter till icke EU-land..

Officiella Oslo-tråden!
surmule sa:
Kan det bli svindyrt att beställa lagg från "tysken" till Oslo? det står ju att mottagaren betalar alla extra avgifter till icke EU-land..
Exakt..så smartast är att beställa hem till päronen och så får de skicka det vidare på bästa sätt.. :)

Officiella Oslo-tråden!
Vet ni varför norrmännen häller vatten i datorerna?
För att de ska kunna surfa på internet!!!

Senast redigerad av en moderator:
Officiella Oslo-tråden!
Nej, jag flyttar tillbaka till Oslo nästa vecka, eller Jessheim rättare sagt, bredvid flygplatsen. Finns ett rum kvar om någon är intresserad!

Fyfan, mina säsongsplaner gick åt helvete... visserligen har jag råd, och det har varit en av mina största drömmar sen lågstadiet... men känns som att tjäna pengar är viktigare haha. USA hade ju annars vart lysande nu iom den låga dollarn... du får säkert en toppenvinter där borta!

Sen är jag för otränad just nu... åker jag på säsong ska kroppen vara rejält förberedd på det så det inte blir något slöåkande! :D

Officiella Oslo-tråden!
En fråga, kanske en dum fråga har sökt men utan lycka. Min buss stannar vid "Oslo Gallerian" är det samma som "Oslo Bussterminal"?

Tack!

Tillbaka
Topp