Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skönt, inte en bokstav om lavinutrustning. Åk inte i närheten av mig är du snäll.R1Uffe sa:Mitt första behov av ryggsäcken är egentligen att kunna sätta fast skidorna i dom så man slipper bära dom för hand. Då kan man använda stavarna istället medans man går upp för berget. Sen som andra skrev, vatten, kläder, linser till glasögonen osv
Men det vanligaste är väl tyvärr att folk åker utan lavinutrustning? Det är ju inte bra men så ser verkligheten ut, fler ryggsäckar på berget utan spade + sond än med skulle jag gissa.Lee-nus sa:Skönt, inte en bokstav om lavinutrustning. Åk inte i närheten av mig är du snäll.R1Uffe sa:Mitt första behov av ryggsäcken är egentligen att kunna sätta fast skidorna i dom så man slipper bära dom för hand. Då kan man använda stavarna istället medans man går upp för berget. Sen som andra skrev, vatten, kläder, linser till glasögonen osv
Låter hiskeligt tråkigt att aldrig åka brantare än 25 grader...R1Uffe sa:Nu var det först & främst MITT behov av ryggsäck som jag skrev, jag bor i en del av landet där det omöjligt att ens få igång en lavin med flit i dom backar jag åker i.
Som vanligt har personer ett behov av att dumförklara alla som inte åker offpist med lavinprylar i precis alla lägen. Större perspektiv existerar inte här på forumet ser du. Till detta hör också en övertro till lavinutrustning och dess livräddande egenskaper.R1Uffe sa:Nu var det först & främst MITT behov av ryggsäck som jag skrev, jag bor i en del av landet där det omöjligt att ens få igång en lavin med flit i dom backar jag åker i.
Men visst, far jag till Alperna kommer jag att ha, absolut. om ni bara kunde se med ögonen i ett större perspektiv så hade ni inte behövt skriva så där.
Du har alltså sonderat R1Uffes träng genom skärmen. Fyfan vad Freeride har blivit skitnödigtLee-nus sa:Skönt, inte en bokstav om lavinutrustning. Åk inte i närheten av mig är du snäll.R1Uffe sa:Mitt första behov av ryggsäcken är egentligen att kunna sätta fast skidorna i dom så man slipper bära dom för hand. Då kan man använda stavarna istället medans man går upp för berget. Sen som andra skrev, vatten, kläder, linser till glasögonen osv
Såklart inte, men jag vet ju var jag själv åker och det räcker ju.Crilleee sa:Du har alltså sonderat R1Uffes träng genom skärmen. Fyfan vad Freeride har blivit skitnödigtLee-nus sa:Skönt, inte en bokstav om lavinutrustning. Åk inte i närheten av mig är du snäll.R1Uffe sa:Mitt första behov av ryggsäcken är egentligen att kunna sätta fast skidorna i dom så man slipper bära dom för hand. Då kan man använda stavarna istället medans man går upp för berget. Sen som andra skrev, vatten, kläder, linser till glasögonen osv
Tycker man kan vara lite skitnödig när det kommer till laviner.Lee-nus sa:Såklart inte, men jag vet ju var jag själv åker och det räcker ju.Crilleee sa:Du har alltså sonderat R1Uffes träng genom skärmen. Fyfan vad Freeride har blivit skitnödigtLee-nus sa:Skönt, inte en bokstav om lavinutrustning. Åk inte i närheten av mig är du snäll.
Forumet behöver ta ett chill pill. Har noll behov av att trycka ner andra, men att inte nämna lavinutrustning i sammanhanget och dessutom utan motivering känns flummigt.
Herr Ober.la_grave sa:Jag har min för att kunna hacka loss ett isblock (jag har alltså yxa i ryggsäcken) från glaciärer och ta med ner för att ha is till drinken. Och det är helt sant.
Och ibland finns det luftbubblor under tryck i isen och då sprakar det lite i drinken när isen smälter.la_grave sa:Jag har min för att kunna hacka loss ett isblock (jag har alltså yxa i ryggsäcken) från glaciärer och ta med ner för att ha is till drinken. Och det är helt sant.
Skidåkarens budgetbubbel?Max_Faktor sa:Och ibland finns det luftbubblor under tryck i isen och då sprakar det lite i drinken när isen smälter.
Bara i färsk is. Jag dricker bara is som är resultatet av nederbörd som föll när Caesar marscherade förbi.Max_Faktor sa:Och ibland finns det luftbubblor under tryck i isen och då sprakar det lite i drinken när isen smälter.la_grave sa:Jag har min för att kunna hacka loss ett isblock (jag har alltså yxa i ryggsäcken) från glaciärer och ta med ner för att ha is till drinken. Och det är helt sant.