Öl Öl Öl

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Öl Öl Öl
eftersom jag bara är 15 och inte har tillgång till öl så blir det fjortisblandning för mig; allt man hittar i sina föräldrars spritskåp blandat med cola eller eventuellt red bull. är en mycket rekommenderad dryck av många svenska drinkexperter.

Öl Öl Öl
Tänkte låna tråden................................
Danmark!!!!!
Hört att det är 16år åldersgränns på ÖL????
stämmer dett? ska ner nästa vecka och om detta stämmer blir det fest!
Hur gammal måste man isf vara om man vill ta in det i sverige?
tack på förhand //Oscar

Öl Öl Öl
KUNG är gott och billigt.
Heineken är dyrt och blaskigt.
San Miguel är fint.
Carlsberg Sort Guld är snusk.
Norrlands Guld är fint både som Lättöl och stark.
Millers är finöl det också.

Mina erfarenheter som jag kom på såhär på rak arm.

puss

Öl Öl Öl
Hogizz sa:
Setermannen sa:
Hogizz sa:
Felix, jag kommer berätta det här till din mamma och skicka in tråden till NSD!
"FELIX 16ÅR LÄSER OM ÖL PÅ KÄND SKIDSIDA! - vart är världen påväg?"
Skicka till Expressen i stället, hamnar på första sidan brevid Christer Sjögrens matlagningstips . Snyftbild bifogas för bästa effekt.
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_24/16640000-16649999/640x480/16648843.jpg
- FELIX SNYFTAR EFTER ÖL! UNGDOMAR BYGGER UPP ETT ALLDELES FÖR TIDIGT BEROENDE SÄGER VÅR SENASTE UNDERSÖKNING!

Gurraski: jag aldrig druckit öl och jag är 16 :o
Det där är vatten, jag lovar!
Mycket duktigt detektiv-arbete av dig, men att skicka in det här till tidningen är väl att gå till överdrift? Jag förbereder ju mig bara.

Öl Öl Öl
Oscis sa:
Danmark!!!!!
tack på förhand //Oscar
ja det är 16 i danmark. mina polare var nere precis och handlade för ett par dagar sen. räcker ju hela sommaren!

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
Oscis sa:
Danmark!!!!!
tack på förhand //Oscar
20 år för att du ska få ta det med hem också...

Öl Öl Öl
felix sa:
Setermannen sa:
Kung smakar skit.
Sofiero smakar också skit.
Lapin Kulta är halvgott.
Carlsberg är gott.
Mariestad är gott.
Norrlands Guld är gott.
Hur vet ni som är under 18 så mycket om öl? Är det olika gränser från kommun till kommun?
Hur många ska man dricka för att bli full, eller är meningen med öl ens att bli full?
men seriöst skämtar du?

Öl Öl Öl
Kinkad sa:
felix sa:
Setermannen sa:
Kung smakar skit.
Sofiero smakar också skit.
Lapin Kulta är halvgott.
Carlsberg är gott.
Mariestad är gott.
Norrlands Guld är gott.
Hur vet ni som är under 18 så mycket om öl? Är det olika gränser från kommun till kommun?
Hur många ska man dricka för att bli full, eller är meningen med öl ens att bli full?
men seriöst skämtar du?
Han försöker vara lustig men misslyckas grovt.

Öl Öl Öl
Oscis sa:
Danmark!!!!!
tack på förhand //Oscar
16 på all dricka i danmark.

Öl Öl Öl
stighall sa:
KUNG är gott och billigt.
Heineken är dyrt och blaskigt.
San Miguel är fint.
Carlsberg Sort Guld är snusk.
Norrlands Guld är fint både som Lättöl och stark.
Millers är finöl det också.
Wow, du har mycket att upptäcka! KUNG bör ju undvikas om det inte vankas rejält supande, Miller, precis som nästan alla jänkar-öl är, utblandad saft... Dock håller jag helt klart med om Heineken och Carlsberg.

Nils Oscar som Nojlas tipsar om är riktigt fina, helt klart!

I går slog jag själv till på stort efter en golfrunda med grabbarna. Det var förra födelsedagspresenten som rök, 2 flaskor Fuller's Vintage Ale från 2007. En helt fantastisk öl, vilken arom, vilken eftersmak, och vilken färg! Att det var 8,5% kändes inte för 5 öre... Men det får man väl räkna med när de kostar 150:- flaskan! Jag letar nu med ljus och lykta efter 2005-flaskor som tydligen skall vara något i hästväg att lägga på lagring...

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
Ingen människa som nämnt Dansk Fadöl än? Finns att köpa för ett rejält vrakpris på Systembolaget
med sina 9.90:- för 50cl burk. Den är inte helt tokig i smaken för det priset man betalar, så om det
nalkas rejält krökande och du behöver få tag på något billigt är det bara slå till på en platta eller två!

Ett annat tips är att köpa en sjuhelvetes massa olika ölsorter. Testa så mycket som möjligt och bilda
din egen personliga smak helt enkelt. Glas är ALLTID godare än burk enligt min mening, och de allra
flesta sorter finns på både glas och burk, så köp främst glasflaskor om du inte bara är ute efter att
spy i ett dike så fort som möjigt. Så länge du håller dig undan från ungdomsklassiker som Kung och
Sofiero är du på rätt spår, ingen människa borde behöva dricka någon av dessa två.

Edit: Öl avnjutes helst en solig sommardag vid en grill med ett gäng polare och en gitarr.

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
herrejävlar i satans helvete? vad fan är det här? öltråd på FR? Att lära kids om öl är väl en sak men att göra det på FR? Och att FRÅGA om det FR? Har du ingen skam i kroppen unge? Du skulle möjligtvis kunna lägga in en tråd om att du tycker att öl är gott och bevisa din coolhet som moppepojke, men det här är bara väldigt dumt. Att folk svarar seriöst på detta ger mig också lite magsår i ändtarmen...

Skärpning FriRajders!

Öl Öl Öl
coolt asså
i_love_beer.JPG

Öl Öl Öl
felix sa:
Hogizz sa:
Setermannen sa:
Skicka till Expressen i stället, hamnar på första sidan brevid Christer Sjögrens matlagningstips . Snyftbild bifogas för bästa effekt.
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_24/16640000-16649999/640x480/16648843.jpg
- FELIX SNYFTAR EFTER ÖL! UNGDOMAR BYGGER UPP ETT ALLDELES FÖR TIDIGT BEROENDE SÄGER VÅR SENASTE UNDERSÖKNING!

Gurraski: jag aldrig druckit öl och jag är 16 :o
Det där är vatten, jag lovar!
Mycket duktigt detektiv-arbete av dig, men att skicka in det här till tidningen är väl att gå till överdrift? Jag förbereder ju mig bara.
Fniss, säg det till Socialen......

Öl Öl Öl
Men va fan. Det här va ju fan barnsligt. Prata om öl på en extremsports sida, lägg ner.

Öl Öl Öl
En sida med mycket intressant läsning. Men det jag kan tillägga är att när jag lärde mig dricka öl började på lite ljusare öl, och även väldigt ljust ibland. Men desto mer öl jag dack såg jag även tjusningen i lite mörkare öl, även ale ibland.

När det gäller att få en relativt god öl för pengar kan man välja olika sätt, kompisar som kör turer till tyskland är ett alternativ, jag rekomenderar då att köpa Norrlands, mycket godare än blaskigt skit som slotts t.ex. Eller Kung, Sofiero eller någon annan av dom billiga 50 cl burkarna. Men jag instämmer med många tidigare talare, testa dig själv fram till vad du gillar.

Öl Öl Öl
akta er så inte FRA snappar upp tråden och ni alla blir anklagade för terrorism, för det är väll terrorism att tipsa minderåriga om alkohol som antagligen kommer leda till att x antal pensionärer får sig en smälljävel och några busskurer blir nerklottrade.. :p

Öl Öl Öl
Kan ju skriva ett lite mer seriöst inlägg även i denna sprudlande debatt angående vilket öl som
smakar minst skit. Själv tycker jag att heiniken är fruktansvärt överskattat, det är inte billigt heller.
Jag är en öldrickare som dricker öl i perioder, just nu är det 100% Estrella som gäller, spanskt öl. Men
billiga 50cl som t ex Sofiero, Pripps och Kung går ju alltid hem. Sen mörk öl funkar alltid också som t
ex Guinnes, Staropramen Dark och många andra. En trevlig fredag så är det ju aldrig fel med en burk
insmugglad varm Slots....

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
Sommar, varmt, då finns det inte mkt bättre saker än en kall go Red Stripe!! (5 är ännu bättre OSV)

Ska man bara ta någon enstaka öl så är det aldrig fel med en Boddingtons,

sen fungerar en Newcastle alltid bra....

Måste även slå ett slag för en blandning som flyter friskt om man befinner sig på någon Chalmers tillställning... en Snakebite! grymt gott, låter hemskat men satan va gott det är....
Guinness och päroncider dom ska skicktas i ett glas... måste testas

Öl Öl Öl
jag hatar öl. den enda man inte spyr av är sofiero. den smakar väl minst skit antagligen. resten är det bara att tvinga i sej. eller strunta i att dricka.

Öl Öl Öl
hmm tycker att tråden börjar spåra ut men vem skulle inte tro det med alla 14åringar som e kuniga om öl :P

jaja om jag själv får välja så är det mörka ölsorter som är min favorit, mastig i smaken och smakar helt enkelt mer ÖL.

några favoriter är ju då: det finns några ölsorter från bryggeriet black-sheep (framförallt RIGGWELTER!)
sedan så finns det väll Guinness. och nu ska jag berätta för er en sak, när man dricker en Guinness så först när man häller upp den så ska det ta ca 3min 42sec från glaset är tomt till fullt, sedan när man dricker den så säger hur många som hälst att man ska SVEPA en hel Guinness och jag förstår inte det man ska njuta och dricka varsamt.

mvh//
wolwerin

ps: jag har blod i yorkshire och har blivit uppväxt med dessa sina irlänska ölsorter.
men den bästa afterski ölen är dock bishop finger (stavning

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp