Öl Öl Öl

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Öl Öl Öl
AshtraYmofucku sa:
pahaha is i öl? de e som å bajsa med örat, det går inte. ölen smakar åt helvette då, fattar inte varför men den bara gör det =/
Troligen för att isen smälter och späder ut ölen med vatten och utspädd öl är äckligt.

Öl Öl Öl
marer sa:
H-T sa:
AshtraYmofucku sa:
pahaha is i öl? de e som å bajsa med örat, det går inte. ölen smakar åt helvette då, fattar inte varför men den bara gör det =/
Troligen för att isen smälter och späder ut ölen med vatten och utspädd öl är äckligt.
så en kyld rosa plastelefant funkar att ha i ölen?
Det är jag en frekvent användare av och det fungerar utmärkt. Dock är öl direkt ut flaska eller burk klart bäst. Iskall direkt från kylen, frysen, baljan eller var den nu kommer ifrån, kittlar dödsfint i kistan.

Öl Öl Öl
nåväl, fråga två i min ytterst spontana marknadsundersökning.

skulle en ej ännu marknadsförd "bag-in-box öl" kunna accepteras i dagens svenska samhälle?

för och nackdelar?
känns som det här kanske skulle kunna bli mitt kommande PA100 projekt om min ungkarsmat på tub idé går åt skogen och söker anställning.

Öl Öl Öl
marer sa:

skulle en ej ännu marknadsförd "bag-in-box öl" kunna accepteras i dagens svenska samhälle?

för och nackdelar?
känns som det här kanske skulle kunna bli mitt kommande PA100 projekt om min ungkarsmat på tub idé går åt skogen och söker anställning.
tror inte det funkar, teoretiskt hade du nog fått sålt nåra boxar men praktiskt blir de nog bara skum. såna små "tunnor" e ju helt värdelösa, bara skum å avslaget.

jag gillar Pripps pure, den går ner fint. vet inte om någon annan skrivit detta men att det skulle vara "nyttigare" att dricka öl med 50% mindre kalorier är skitsnack. Pripps pure innehåller 1g kolhydrater/100 ml = 3.3g/flaska. en vanlig öl innehåller mellan 3-5 gram, så de är ingen skillnad.
annars e tjeckiskt öl också väldigt gott

om ni åker till chamonix ska ni äta på MBC där de brygger eget öl, det är nog det absolut godaste jag har druckit hittills!

Öl Öl Öl
Domme sa:
marer sa:

för och nackdelar?
tror inte det funkar, teoretiskt hade du nog fått sålt nåra boxar men praktiskt blir de nog bara skum. såna små "tunnor" e ju helt värdelösa, bara skum å avslaget.

jag gillar Pripps pure, den går ner fint. vet inte om någon annan skrivit detta men att det skulle vara "nyttigare" att dricka öl med 50% mindre kalorier är skitsnack. Pripps pure innehåller 1g kolhydrater/100 ml = 3.3g/flaska. en vanlig öl innehåller mellan 3-5 gram, så de är ingen skillnad.
annars e tjeckiskt öl också väldigt gott

om ni åker till chamonix ska ni äta på MBC där de brygger eget öl, det är nog det absolut godaste jag har druckit hittills!
pure med äggmöksextrakt alltid en loser.

Öl Öl Öl
Domme sa:
marer sa:

för och nackdelar?
men det måste ju finnas väl noterade skumreduserande metoder för att tappa öl i glas?
bara att studera dessa och trycka in slutsatserna i den färdiga b&b öl edition prototypen.

Tiltbarometer, kylanordning, extern glaslutarrigg med inbyggd ficklampa. m.m
listan kan göras lika lång som Yao Ming i houston rockets, NBA.

tillägsprodukter för ungdommar och narkospatienter skulle även kunna säljas separat till dessa ölförpackningar, såsom tratt-atrialjer och annan teknisk utrustning som gör det möjligt att konsumera och inhalera alkoholen i större mängder och i fortare tempo!

det här kan bli stort vill jag lova!!! minst 6L stort

Öl Öl Öl
seriöst ska man ändå dricka god öl så kan man väll kosta på lite och slippa vanlig öl som typ carlsberg och heineken...slå på stort och köp bombardier, old empire, kilkenny, staropramen granat eller nån annan öl med lite smak i. iofs rätt dyra men sjukt prisvärda om man gillar att dricka öl

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
marer sa:
Domme sa:
marer sa:

för och nackdelar?
men det måste ju finnas väl noterade skumreduserande metoder för att tappa öl i glas?
bara att studera dessa och trycka in slutsatserna i den färdiga b&b öl edition prototypen.

Tiltbarometer, kylanordning, extern glaslutarrigg med inbyggd ficklampa. m.m
listan kan göras lika lång som Yao Ming i houston rockets, NBA.

tillägsprodukter för ungdommar och narkospatienter skulle även kunna säljas separat till dessa ölförpackningar, såsom tratt-atrialjer och annan teknisk utrustning som gör det möjligt att konsumera och inhalera alkoholen i större mängder och i fortare tempo!

det här kan bli stort vill jag lova!!! minst 6L stort
Då kan man ju lika gärna kirra obh-nordicas fatöls maker.

Öl Öl Öl
62833_1213539641.jpg

Förfestsnöje

Senast redigerad av en moderator:
Öl Öl Öl
Hur går det då felix, har du lyckats komma över någon 3,5:a från den lokala butiken?

Ett tips till alla frirajders som spelar golf på sommrarna, och är över 20. Köp med några 33cl flaskor med öl ut på banan till dig och polarna. Det blir roligare, trevligare och så lägger du inte så stor vikt på spelet om det går på röven... Glöm dock inte att använda kylväska och kylklampar!

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
HAHAHAHA, hoppas du inte är seriös:D
om du är de är ett bra tips att skaffa vänner och kontakter
btw tycker sprit är mycket bättre och dricka sig berusad på.

Öl Öl Öl
Maximilliam sa:
Även du kommer inom sin tid lära dig livets dryck. Kraftigt utblandade groggar må gå ner enkelt i din ännu ovana mage i jämförelse med en tolv timmars kyld Mariestads Sommarbrygd en solig sommareftermiddag, men jag lovar dig till slut vill du ha ölen i handen istället för groggen.

Öl Öl Öl
xzimmit sa:
Maximilliam sa:
Även du kommer inom sin tid lära dig livets dryck. Kraftigt utblandade groggar må gå ner enkelt i din ännu ovana mage i jämförelse med en tolv timmars kyld Mariestads Sommarbrygd en solig sommareftermiddag, men jag lovar dig till slut vill du ha ölen i handen istället för groggen.
Lite olika syften kanske ^^

Öl Öl Öl
Setermaan sa:
xzimmit sa:
Maximilliam sa:
Lite olika syften kanske ^^
en baginbox öl skulle lösa bägge syfterna i min mening.

edit: eller det skulle det inte göra men nu får jag kanske igång en diskution i vilket fall, hehe

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
jonathan-o sa:
felix sa:
Ikväll var jag och skateade, eller nyss hemkommen faktiskt.
Jag körde verkligen skiten ur mig själv, och svetten rann. Det var typ värmerekord här vars jag bor också. Och ni anar inte hur gott det hade varit med en kall bärs när man var klar!!!

Eller, än så länge föreställer jag ju mig bara hur det hade varit men jag kan tänka mig att det hade varit toppen vid ett sånt tillfälle!?

Av det jag läst verkar det som att "smaken är som baken" så att säga. Att köpa hem någon flaska av varje kanske inte är en så dum idé, kan jag sitta hemma någon kväll och sippra i mig lite av varje, klistra guldstjärnor på dom jag tycker om och anteckna så man kommer ihåg vad som passar mig bäst.

Tack för alla tips, snart är det dags!
Om du försöker vara rolig = fail
Om du är seriös = nästan ännu mer fail
agree!

Öl Öl Öl
alltså om du vill bli full ( som dom flesta svenskar vill bli) KAN du dricka vilken jävla öl som helst.. men om du mer ska ha en god (och lite mer dyrare) fylla eller bara dricka för att det är gott så tycker jag först Carlsberg är det bästa och det lättaste att få tag på. sen beror det på om du tycker om mörk eller ljus öl. Guinnes är aldrig fel när det gäller mörk öl. ljus funkar miller, bud och corona... finns sjuukt mer.. sen till alla som har vart i grekland säger jag bara MYTHOS!

Öl Öl Öl
krrilleeee sa:
alltså om du vill bli full ( som dom flesta svenskar vill bli) KAN du dricka vilken jävla öl som helst.. men om du mer ska ha en god (och lite mer dyrare) fylla eller bara dricka för att det är gott så tycker jag först Carlsberg är det bästa och det lättaste att få tag på. sen beror det på om du tycker om mörk eller ljus öl. Guinnes är aldrig fel när det gäller mörk öl. ljus funkar miller, bud och corona... finns sjuukt mer.. sen till alla som har vart i grekland säger jag bara MYTHOS!
Varför är Carlsberg den lättaste ölen att få tag på?

Öl Öl Öl
Öl är guds gåva till oss människor och det enda som gör tiden här på vår jord värd att levas igenom.

När du väl börjat dricka kommer ingenting längre vara roligt att göra om du inte har minst ett sexpack starkbärs under armen eller i magen medans du gör det.

Den enda öl på systemet under 10kr som är värd att lägga pengarna på är Dansk Fadöl. För att vara ekonomisk så köpt dansk. Dansk, dansk, dansk och kanske en Krusovice som variation.

Vill man däremot lyxa till det lite extra vid ett särskilt tillfälle, kanske när det är fredag eller så, så rekommenderar jag att du ska experimentera dig fram genom hela sortimentet tills du hittar vilka som just Dina favoriter.

Det är viktigt att alltid gå efter personlig smak. Det är helt acceptabelt att gilla öl som andra inte gillar, så länge vi inte pratar om Kung, Björnebrygg, Blågul eller Millenium.

För att mjukstarta rekommenderar jag dock alla att ta sin första fylla på folköl. Full blir man om det är ens första gång. Men för full är det svårare att bli. Här finns det inte så mycket att diskutera angående smak, utan det är bara att åka på COOP och inhandla ett sexpack Odin.

Öl Öl Öl
jag tror jag talar för alla när jag lägger fram detta förslag...

Varför inte skapa en namnlista över hur många som vill avskaffa det system vi har idag när det gäller alkoholförsäljning. jag syftar på att man måste vara över 20 år för att kunna köpa lite 5 % cider på systembolaget. jag tycker vi ska ha det systemet som dom har i Grekland tex, dvs att man kan köpa sprit hos sin lokala affär ( motsvarande Ica i Sverige). Men det som suger lite är att mister statsminister tror att om vi underåriga får tillgång till alkohol öppet ( vilket vi redan har typ genom smuggelvodka) så kommer vi löpa amok över detta land och spy och hålla på. så är icke fallet. när jag var i grekland i sommras så existerade det försäljning av alkohol i vanliga affärer men inte såg jag några stupfulla greker som gick runt med harpun och trodde alla var bläckfiskar. NEJ dom satt och drack fina grejer med måtta och hade hur trevligt som helst. Jag tror
Sveriges ungdommar skulle må mycket bättre om vi fick tillgång till systembolagets utbud istället för att köpa HB av nån tysk!

Öl Öl Öl
krrilleeee sa:

Varför inte skapa en namnlista över hur många som vill avskaffa det system vi har idag när det gäller alkoholförsäljning. jag syftar på att man måste vara över 20 år för att kunna köpa lite 5 % cider på systembolaget. jag tycker vi ska ha det systemet som dom har i Grekland tex, dvs att man kan köpa sprit hos sin lokala affär ( motsvarande Ica i Sverige). Men det som suger lite är att mister statsminister tror att om vi underåriga får tillgång till alkohol öppet ( vilket vi redan har typ genom smuggelvodka) så kommer vi löpa amok över detta land och spy och hålla på. så är icke fallet. när jag var i grekland i sommras så existerade det försäljning av alkohol i vanliga affärer men inte såg jag några stupfulla greker som gick runt med harpun och trodde alla var bläckfiskar. NEJ dom satt och drack fina grejer med måtta och hade hur trevligt som helst. Jag tror
Sveriges ungdommar skulle må mycket bättre om vi fick tillgång till systembolagets utbud istället för att köpa HB av nån tysk!
amen

Öl Öl Öl
gå in på www.apk.se! de står för alkohol per krona så får du reda på vilken bira som du får ut mest alkohol per krona! har för mig att sjukomma2an är väldigt prisvärd!

Öl Öl Öl
krrilleeee sa:

Dem som är så desperata och måste köpa HB från en tysk är uppenbart så skeva att jag tycker att de kan få dricka sin HB... Hoppas de blir blinda på köpet! Det är faktiskt ganska vettigt med 18 för krogen och 20 för systemet... När man blir 18 kan man blir riktigt full, men det kostar därefter, och när man sedan är 20 har man förhoppningsvis lärt sig lite och halsar inte vodka direkt ur flaskan, vilket krrilleeee säkert hade gjort hom han hade kunnat göra det vid 14 års ålder. Har jag rätt?

Öl Öl Öl
Carled sa:
krrilleeee sa:

Dem som är så desperata och måste köpa HB från en tysk är uppenbart så skeva att jag tycker att de kan få dricka sin HB... Hoppas de blir blinda på köpet! Det är faktiskt ganska vettigt med 18 för krogen och 20 för systemet... När man blir 18 kan man blir riktigt full, men det kostar därefter, och när man sedan är 20 har man förhoppningsvis lärt sig lite och halsar inte vodka direkt ur flaskan, vilket krrilleeee säkert hade gjort hom han hade kunnat göra det vid 14 års ålder. Har jag rätt?
både ja och nej. självklart mena jag inte att åldersgränsen borde bort helt bara att den borde sänkas. En del av dagens ungdommar som kommer upp i åldern 16 -17 år gillar att dricka sprit eller annan form av alkoholhaltig dryck. Och om man så gärna vill det så är det ju inte så speciellt svårt att få tag på nån smuggelvodka eller nått annat.

Öl Öl Öl
krrilleeee sa:

Du sa det bra.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp