Omvänt forumsjeopardy

Jarle

Aktiv medlem
Omvänt forumsjeopardy
Jag är för närvarande extremt rastlös, tyvärr lyckas det sammanfalla med en vilodag, som nu faktiskt är ett måste, vilket gör det hela ännu otrevligare än vad det hade behövt vara. Så för bota en del av tristessen som följer med rastlösheten tänkte jag att det var dags för en lite forumlek.

Jag presenterar här nedan en låt, svaren jag söker är:
Vilken skidfilm har låten använts i?
Vem åker i detta segment?
Vilket år släpptes filmen?

Har inte alla frågorna besvarats så citerar jag helt enkelt mitt första inlägg och kompletterar med ledtrådar.

När någon svarat på alla frågorna är det dennes tur att komma på frågor.

Regler för nya frågor:
- Måste vara skidrelaterat
- Måste finnas en bild/video/låt som frågorna utgår från, bara text blir så långtradigt.
- Kan ingen svaret på frågorna inom rimlig tid (enligt den som ställer frågorna) så citeras inlägget där frågorna först ställdes och kompletteras med ledtrådar.

Omvänt forumsjeopardy
Jarle sa:
Jag presenterar här nedan en låt, svaren jag söker är:
Vilken skidfilm har låten använts i?
Vem åker i detta segment?
Vilket år släpptes filmen?

Var en gratisfilm från ett nordiskt klädmärke. I detta segment skådades något som, på den tiden, var helt enormt.

Omvänt forumsjeopardy
asdfghjkl

jag vet vilken film det är, men jag minns inte vem som åker och nu sitter jag på jobbet och filmen står i bokhyllan därhemma. facepalm.

Omvänt forumsjeopardy
Glider före! You snooze you loooze Lee-nus! Mjukar upp ett med något från min arkiv-djup-dykning igår.

Senast ändrad:
Omvänt forumsjeopardy
Jibberisch sa:
Glider före! You snooze you loooze Lee-nus! Mjukar upp ett med något från min arkiv-djup-dykning igår.

Sarah Burke i Popaganda eller Kristi Leskinen i Happy days. Början av 2000 så gissar 2002.

Skiter i om det e rätt just nu för vill lägga till dessa låter jag har så grymt härliga minnen till! ;)

Senast ändrad:
Omvänt forumsjeopardy
Hade ingen aningen att Slips-Knut har figurerat i Ski-movies..

Vad jag har förstått så ska man gissa rätt för att vara nästa på tur med ett klipp,
men då jag har 2 suuuper-favoriter (som säkert ej är så svårgissade :) ) så blir man
ju sugen att posta på stört. Men jag avvaktar tills tråden hamnar i en svacka :P

Och nej, jag vägrar att tok-googla upp ett svar som jag egentligen inte vet: någon sorts
jävla stolthet har man ju ändå kvar långt där inne bakom det ironi/sarkasm-saboterade pannbenet.

Senast ändrad:
Omvänt forumsjeopardy
emil-johansson sa:
LawndartGustav sa:
Men någon som är över 25 måste väl veta från vilken film mina låtar är iaf?? ;)
Tog lite tankekraft och en smygkoll på filmen ;)

Men Slipknot: Seth Morrison i Global Storming, MSP
Den andra är väll i samma film den med...
bra där!! Jo visst är det samma film, de åker galet skön skogsåkning till Red hot låten =)

Omvänt forumsjeopardy
Yes, nu inföll sig stiltjen! En favorit, men vilken film-åkare-tid??

Senast ändrad:
Omvänt forumsjeopardy
limegreen sa:
Yes, nu inföll sig stiltjen! En favorit, men vilken film-åkare-tid??

Den här är jag rätt säker på.
Free Radicals, sjunde filmen (Rising?). Silvola tror jag. Och när kom den nu då? 2005?

Så, vilken åkare, film och vilket år är detta?! :)

Omvänt forumsjeopardy
@ Lee-nus
Den kanske är med där också, vet faktiskt inte. Men jag tänkte på en annan film-del, ledtråd: ganja :)

Senast ändrad:
Omvänt forumsjeopardy
Yep där satt den! En tvätt-äkta magisk favorit i mina ögon. Det klippet kan man visa vem som helst som inte åker skidor, varpå de omgående vill säga upp lägenheten och fara mot snö och magi.

Kan någon bekräfta Lee-nus gissning (för i så fall blir det ju någon sorts duell/säromgång mellan han och Jarle :) )? ANTON, är du där?!

Senast ändrad:
Omvänt forumsjeopardy
limegreen sa:
Yep där satt den! En tvätt-äkta magisk favorit i mina ögon. Det klippet kan man visa vem som helst som inte åker skidor, varpå de omgående vill säga upp lägenheten och fara mot snö och lättja.

Kan någon bekräfta Lee-nus gissning (för i så fall blir det ju någon sorts duell/säromgång mellan han och Jarle :) )? ANTON, är du där?!
Jag har bekräftat själv med google att år och film stämmer, och är megasäker på att det är Silvola (i typ Ryssland) som kör.

Omvänt forumsjeopardy
Jo det stämmer, va från Rising fast med Erik Strand i Ryssland. Och det får mig osökt att tänka på The Orange Revival som ju lirar på Debaser Slussen 19/9!

Senast ändrad:
Omvänt forumsjeopardy
Hallå, grabbar, ni måste ju lägga in någon ny låt också eller?
Väntar förtvivlat på att det ska dyka upp någon jag kan.

Edit:
blomma2.gif

awkwarddarcy.gif

comebaaaaack.gif

Senast ändrad:
Omvänt forumsjeopardy
Heddious sa:
Hallå, grabbar, ni måste ju lägga in någon ny låt också eller?
Väntar förtvivlat på att det ska dyka upp någon jag kan.
Släpp sargen hedda!
Linus var, som vanligt, sämst och hittade inte svaret limegreen sökte. Jag var däremot i vanlig ordning exemplarisk och gav det svaret som söktes tillsammans med en ny låt.

Jarle sa:
limegreen sa:
@ Lee-nus
Den kanske är med där också, vet faktiskt inte. Men jag tänkte på en annan film-del, ledtråd: ganja :)
Believe, 2007, japandelen med tanner och någon mer som jag inte minns vem det var

Tillbaka
Topp