Onepiece mjukisoveraller, bra eller anus?

PeeGee

Ny medlem
ser ju grymt skönt ut att komma hem efter en dags puder, av med alla kläder och hoppa in i härligheten helt naken. mmh mm.

Gabriiella

Ny medlem
uuääääh kan du inte bara sitta naken under en filt? den är ju helt avtändande! just naked skulle ju vara bättre. onepiecen borde utrotas! gaah

Carled

Ny medlem
Jane6 sa:
när mina polare inte blir insläppta på Collage för att det "tyvärr inte är sneakers ikväll" och din dude kommer in på riche iförd sparkdräkt börjar man ju att undra... är man naken under elller vad är grejen? I demand answers!
Oh, inte insläppt på Collage, den måste svida... Iofs. skall det ha blivit bättre på sistone.
Jag har minst sagt sköna polare, många av dem spelar i en helt annan liga än oss vanliga dödliga.

patr

Medlem
Gabriiella sa:
hahaha jag skulle tycka att den som har på sig en one-piece på en offentlig plats (vilken plats som helst) klassas som allmänt efterbliven. Det spelar ingen roll hur bekväm den är, den hör hemma på en bäbis THAT'S IT! Och jag lovar att han i björnes magasin var completely naked under, precis som alla andra dudes ser ut att vara i sina dräkter :( uuäh
Hur ser du det?

J

Jane6

Guest
Carled sa:
Jane6 sa:
när mina polare inte blir insläppta på Collage för att det "tyvärr inte är sneakers ikväll" och din dude kommer in på riche iförd sparkdräkt börjar man ju att undra... är man naken under elller vad är grejen? I demand answers!
Oh, inte insläppt på Collage, den måste svida... Iofs. skall det ha blivit bättre på sistone.
Jag har minst sagt sköna polare, många av dem spelar i en helt annan liga än oss vanliga dödliga.
haha som tur är hänger jag inte på ställen med wannabe brats och Kissie-lookalikes, så jag kan tyvärr inte uttala mig om Collages klientel eller klass, det enda jag vet är att jag antagligen skulle hata det (fördomar <3)

Gabriiella

Ny medlem
hahah just a guess, men jag skulle säga att han ser rätt naked ut. Och även om han inte är det så ger han det intycket, and it ain't sexy

Jibberisch

Ny medlem
Carled sa:
Jag har en polare som har dragit på sin onepiece ut på stan. Han hade inga problem att komma in på Riche, men vakten tyckte att han kunde klä upp sig lite nästa gång... ;-) Det var mörkblå, vilket kan vara bra att tillägga!
Hade min på kontoret förra veckan (edit; Ja, jag var naken.) . Förbannat sköna, men som någon sade aningen varma (edit; Hence the nakedness.). Skulle dock köpt XL, large var lite "obaggy" för min smak. Jag är 182cm lång och konsult-mullig, om någon tänkt beställa.

Gabriiella sa:
hahaha jag skulle tycka att den som har på sig en one-piece på en offentlig plats (vilken plats som helst) klassas som allmänt efterbliven. Det spelar ingen roll hur bekväm den är, den hör hemma på en bäbis THAT'S IT! Och jag lovar att han i björnes magasin var completely naked under, precis som alla andra dudes ser ut att vara i sina dräkter :( uuäh
Slappna av lite katten, det svänger ju. Vad fan är det för fel på att vara naken?

Senast ändrad:

Gabriiella

Ny medlem
Jag är sjukt avslappnad, UTAN en onepiece. It's possible i promise. Jag gillar nakenhet, men om du har en sparkdräkt på dig är du definitivt inte naken, så gör världen en tjänst och hiva den!

Senast ändrad:

Spangel

Ny medlem
kostar som faaan. Köp en ziphoodie och mjukisbyxor på stadium och sy ihop! :D fett steeze med nåt man till hälften gjort själv ^^

J

Jane6

Guest
Jibberisch sa:
Hade min på kontoret förra veckan (edit; Ja, jag var naken.) . Förbannat sköna, men som någon sade aningen varma (edit; Hence the nakedness.). Skulle dock köpt XL, large var lite \"obaggy\" för min smak. Jag är 182cm lång och konsult-mullig, om någon tänkt beställa.
vet inte om det bara är jag som skulle flippa ur lite om min kollega/chef dök upp naken i en onepiece som var aniiingen obaggy... inget fel på nakenhet i sig, tycker bara att allt har sin tid och plats. Heh. Vissa människor vill inte se ammande mammor när de äter, jag vill inte se fullvuxna män i bäbiskläder, just whack!

Jibberisch

Ny medlem
Gabriiella sa:
Jag är sjukt avslappnad, UTAN en onepiece. It's possible i promise. Jag gillar nakenhet, men om du har en sparkdräkt på dig är du definitivt inte naken, så gör världen en tjänst och hiva den!
Oj, förlåt...glömde skriva "under". Inte lätt då inte!

Jane6 sa:
Jibberisch sa:
Hade min på kontoret förra veckan (edit; Ja, jag var naken.) . Förbannat sköna, men som någon sade aningen varma (edit; Hence the nakedness.). Skulle dock köpt XL, large var lite \"obaggy\" för min smak. Jag är 182cm lång och konsult-mullig, om någon tänkt beställa.
vet inte om det bara är jag som skulle flippa ur lite om min kollega/chef dök upp naken i en onepiece som var aniiingen obaggy... inget fel på nakenhet i sig, tycker bara att allt har sin tid och plats. Heh. Vissa människor vill inte se ammande mammor när de äter, jag vill inte se fullvuxna män i bäbiskläder, just whack!
Oj-oj-oj!

1. Hur vet du att personen ifråga är naken under sina kläder?
2. Hänvisar till Gabriiiiiiiellas inlägg om att har man en one piece på sej så är man inte naken.
2.5. "Fullvuxna män"?
3. Flippa ur för att någon har ett klädesplagg på sej som du inte tycker om?
3.5. Dom är nog alla baggy, men the baggier the better. Men är huvudet dumt får kroppen lida.
4. Äckel-faktorn är relativ, det kan jag respektera. Jag skiljer på myskläder och kroppsvätskor.

Skönt att det snart är vinter, så man kan åka lite skridskor under Västerbron!

Senast ändrad:
J

Jane6

Guest
Jibberisch sa:
Jane6 sa:
Jibberisch sa:
Oj-oj-oj!

1. Hur vet du att personen ifråga är naken under sina kläder?
2. Hänvisar till Gabriiiiiiiellas inlägg om att har man en one piece på sej så är man inte naken.
2.5. "Fullvuxna män"?
3. Flippa ur för att någon har ett klädesplagg på sej som du inte tycker om?
3.5. Dom är nog alla baggy, men the baggier the better. Men är huvudet dumt får kroppen lida.
4. Äckel-faktorn är relativ, det kan jag respektera. Jag skiljer på myskläder och kroppsvätskor.
1. Dude, you just told me att du var naken. Ponera att du och jag delade arbetsplats (ja, jag vet inte exakt vad du jobbar med, kan ju vara allt ifrån clown på barnkalas med tvivelaktiga sidointressen till styrelseledamot för HQ bank, men antog att det var något mer "seriöst". Rätta mig snälla om jag har fel), jag hade inte velat sitta i fikarummet med en snubbe som ser ut som en Teletubby med hormonrubbningar.
2. Antog att du är färdigväxt och ute ur målbrottet med tanke på din ålder. Men vad vet jag, du kanske fyllde i fel årtal för att verka gammal och erfaren? insta-credz! Sparkdräkt är något jag i alla fall associerar med småbarn som fortfarande inte lärt sig att skiten inte ska ligga och lukta i brallorna utan spolas ner, långt bort från kräsna näsborrar.
3. Inte enbart det faktum att jag tycker onepieces är vämjeliga att bara kolla på, men om jag då visste/kunde lista ut att personen ifråga faktiskt var helt naken under den skulle jag flippa ur, då det såvitt jag vet inte är direkt socialt acceptabelt att gå omkring i overall naken. Men hey, thats just me.
4. Agreed. Jag vidhåller dock min ståndpunkt, amning ser jag som mer naturligt än en larvig och obskyr modefluga som framställer bäraren av plagget som en total tönt.

Jibberisch

Ny medlem
Jane6 sa:
1. Dude, you just told me att du var naken. Ponera att du och jag delade arbetsplats (ja, jag vet inte exakt vad du jobbar med, kan ju vara allt ifrån clown på barnkalas med tvivelaktiga sidointressen till styrelseledamot för HQ bank, men antog att det var något mer "seriöst". Rätta mig snälla om jag har fel), jag hade inte velat sitta i fikarummet med en snubbe som ser ut som en Teletubby med hormonrubbningar.
2. Antog att du är färdigväxt och ute ur målbrottet med tanke på din ålder. Men vad vet jag, du kanske fyllde i fel årtal för att verka gammal och erfaren? insta-credz! Sparkdräkt är något jag i alla fall associerar med småbarn som fortfarande inte lärt sig att skiten inte ska ligga och lukta i brallorna utan spolas ner, långt bort från kräsna näsborrar.
3. Inte enbart det faktum att jag tycker onepieces är vämjeliga att bara kolla på, men om jag då visste/kunde lista ut att personen ifråga faktiskt var helt naken under den skulle jag flippa ur, då det såvitt jag vet inte är direkt socialt acceptabelt att gå omkring i overall naken. Men hey, thats just me.
4. Agreed. Jag vidhåller dock min ståndpunkt, amning ser jag som mer naturligt än en larvig och obskyr modefluga som framställer bäraren av plagget som en total tönt.
Jane;

1. Dude, jag pratade inte om mej, eftersom du skrev "min kollega/chef".

1.5. Ibland på jobbet känns det som att jag är en clown på ett barnkalas.

2. Jag har inte fyllt i någon ålder?

3. Gäller nakenhet under kläder bara onepiece eller övrig klädsel också?

4. Jag har inga problem att bli framställd som en tönt. Men hey, thats just me liksom.

5. Vad gäller modefluga, så anser jag att mysoverallen är den manliga motsvarigheten till leggings.

J

Jane6

Guest
Jibberisch sa:
Jane6 sa:
Jane;

1. Dude, jag pratade inte om mej, eftersom du skrev "min kollega/chef".

1.5. Ibland på jobbet känns det som att jag är en clown på ett barnkalas.

2. Jag har inte fyllt i någon ålder?

3. Gäller nakenhet under kläder bara onepiece eller övrig klädsel också?

4. Jag har inga problem att bli framställd som en tönt. Men hey, thats just me liksom.

5. Vad gäller modefluga, så anser jag att mysoverallen är den manliga motsvarigheten till leggings.
1. Antog att du förstod då du claimade att du hade burit den på ditt jobb.
1.5 whatever floats your boat I guess hehe
2. My bad, blandade ihop dig med tidigare tråddeltagare i så fall. Faktum kvarstår dock att jag är helt övertygad om att du är äldre än 1,5 år. Bara en gissning liksom.
3. jag vet inte hur killar resonerar haha men personligen tycker jag att köra commando är ganska nasty.
4. Fett.
5. Ebba von Sydow och andra s.k. fashionistas hoppar nog jämfota av glädje av att höra att något som kan liknas vid Ole Bramserud och Stig-Helmers episka kaninkostymer är lika het skit som det användbara plagget leggins.

Gabriiella

Ny medlem
Jag för min del ser leggings som ett väldigt feminint plagg = jag har sett väldigt få grabbar som seriöst använder leggings. Däremot är den fula overallen unisex. Vilket leder till att jag måste fråga dig om du tycker att leggings också är unisex? För i det fallet så kan du lika gärna använda leggings istället för en onepiece. Om du inte tycker att dom är unisex så var det en väldigt dålig jämförelse.

patricpersson

Ny medlem
Jag var och hämtade ut totalt 3 st idag på posten. En till mig och 2 st till polare. Har på mig den nu (BigPrint Azur), grymt härlig!! Rekommenderar starkt! Det enda negativa är att det tar 8-10 dagar att få dem..men det är lätt värt att vänta =)

SverigeTomten

Ny medlem
De ser ju hur sjukt najsigt mysiga ut. Jag skulle skaffa en sån om jag hade pengar (och en flickvän att mysa med) höhö.

Nej men allvarligt talat, de är vilket klädesplagg som helst i mina ögon. Jag kritiserar inte stilar. Open mind is bliss!

magnusericsson

Ny medlem
Tjejer, ni behöver ju inte lacka ur totalt bara för att tjejerna som använder de på respektive märkes hemsidor ser bra ut i dem och inte ni.

Jag ska nog allt beställa en och snurra runt i lindvallen med.. (Pedobear strikes back)
Dessutom helt naken under. Skönt liksom.
Tänk och få vara 1.5 år igen, hur underbart hade inte det varit? Denna "dress" är man ju på god väg iaf. Helt underbar med andra ord.
Men vad vet jag?

Jag hade definitivt velat se min chef i en/ett OnePiece(?), fatta skön stämning.
Tänk och komma in på en bank och alla står i myskläder, hur underbart hade inte det varit?

Senast ändrad:

Gabriiella

Ny medlem
magnusericsson sa:
Tjejer, ni behöver ju inte lacka ur totalt bara för att tjejerna som använder de på respektive märkes hemsidor ser bra ut i dem och inte ni.

Jag ska nog allt beställa en och snurra runt i lindvallen med.. (Pedobear strikes back)
Tänk och få vara 1.5 år igen, hur underbart hade inte det varit? Denna "dress" är man ju på god väg iaf. Helt underbar med andra ord.
Men vad vet jag?

Jag hade definitivt velat se min chef i en/ett OnePiece(?), fatta skön stämning.
Tänk och komma in på en bank och alla står i myskläder, hur underbart hade inte det varit?
Hah, jag är snygg i allt! (not) men alla ser ju likadana ut i den där hösäcken i alla fall, och ingen ser bra ut. Sorry guys, just find the onepiece repellant.
Jag för min del har lämnat bebisstadiet bakom mig och saknar varken blöjor eller nappflaska. Men hey det kanske bara är jag?
Jag tycker heller inte att den är alltför respektingivande och skulle inte lämna mina pengar i händerna på en dude i sparkdräkt.

Senast ändrad:
J

Jane6

Guest
magnusericsson sa:

Men vad vet jag?

haha jag är inte arg, bara totalt förundrad över att folk faktiskt köper sånahär saker.
Oh ja, mycket respektingivande att se chefen tumla runt i kläder intended for toddlers. Det är ett fritt land vi lever i, men för mig är det ett lika big no no att ha på mig en one piece som att bära burka. Lite grovt draget sådär. Heh.

Exero

Ny medlem
magnusericsson sa:
Ganska säker på att jag inte hade satsat mina pengar i en bank där alla är klädda i onepiece och säger \"hittat värsta sköna fonden, du kommer tjäna fett med lax\"
Har själv en onepiece och kan inte annat än att säga att det är en fröjd att kliva i den naken som påklädd.
Liten parallell bara vem har på sig mjukis kläder till en arbetsintervju?på arbetet?(beroende på arbete) eller på krogen?
Onepiece är för kalla morgonar och sköna myskvällar!

Jibberisch

Ny medlem
Gabriiella sa:
Jag för min del ser leggings som ett väldigt feminint plagg = jag har sett väldigt få grabbar som seriöst använder leggings. Däremot är den fula overallen unisex. Vilket leder till att jag måste fråga dig om du tycker att leggings också är unisex? För i det fallet så kan du lika gärna använda leggings istället för en onepiece. Om du inte tycker att dom är unisex så var det en väldigt dålig jämförelse.
Nej, jag kan inte lika gärna använda leggings istället för en mysoverall. Leggings är för tajta för min smak, men jag har sett snubbar i leggings/leggings -liknande plagg. Kul att du reagerar som du gör, men det blir liksom lite onödigt. Ingen kommer bry sej, ingen kommer ändra sej. Du väljer inte mysoverallen, den väljer dej.

Bäbis? Nappflaska? Själv längtar jag tillbaka, inget ansvar, inga nedra måsten. Kan man få öl i nappflaskan? Nu känns det lite bättre igen.

Får man åka skidor i en vanlig overall utan att bli kallad bäbis?

Jane6 sa:
Det är ett fritt land vi lever i, men för mig är det ett lika big no no att ha på mig en one piece som att bära burka. Lite grovt draget sådär.
Det är så många fel med den där meningen att jag inte vet vart jag ska börja.

magnusericsson sa:

Men vad vet jag?

Ord!

Senast ändrad:

monsharen

Ny medlem
Jibb och Jane: Jag blir nervös av att hitta er båda i den här tråden mitt uppe i en diskussion om mitt favoritplagg.

Jibberisch

Ny medlem
monsharen sa:
Jibberisch sa:
monsharen sa:
Jibb och Jane: Jag blir nervös av att hitta er båda i den här tråden mitt uppe i en diskussion om mitt favoritplagg.
Sjukt! Make a stand! Jag såg dej på kontoret också...
Shit! När, och exakt vad såg du?! :eek:
Jag såg allt. Jag ser allt, aftonbladet.se t.ex.

Tappade tyvärr respekten för dej helt när du dök upp i mysoverall, borta för alltid.

Senast ändrad:

OlaMelin

Ny medlem
Jibberisch sa:
jag är lite konsult-mullig
haha!

On topic:
Jag sprang på en onepiecare när jag var på väg till jobbet förra veckan. En dam runt 30 var ute och gick med sin hund iförd något i stil OnePiece's vit/rosa lollipop. Det var en obehaglig känsla och framförallt svårt att greppa vad som egentligen hände. Var det första delen av ett karnevalståg måntro? Fast sen slog det mig att det hela var ett led i det stressiga samhälle vi lever i. Hon vaknade på morgonen, hoppade i sin suit, gick och satt på kaffe och drog igång TV'n. I väntat på att kaffet skulle rinna ner och nyhetsmorgon återupptas efter pausen så ångade hon igång hunden. "Ska vi.... SKA VI? Ska vi ut och kissa?!?!?" i en sån där när-ingen-annan-hör-dig-röst och hunden började genast dra, slita och morra. Och då - Nyhetsmorgon tillbaka och kaffet klart. Äsch, jag går en runda lite snabbt. Jag orkar inte byta om.

Så: Jag tycker inte att onepiece-overaller passar överallt. Inte på stan och inte på jobbet. Jag ser en onepiece som en morgonrock och det är få som kan bära upp det på jobbet enligt mig. Skulle väl vara gamle Hugh då.

Onepiece + fullhead = för dig som inte har något att dölja - men gör det ändå!

SkiingKiing

Ny medlem
haha,allt detta tjafs pågrund av ett klädesplagg xD Jag tycker att det skulle vara helt okej att nån gick med en ''bebis dräkt'' på stan,men personligen tycker jag att den ser hemsk ut och skulle aldrig köpa en sån,men som sagt har jag inget emot folk som tycker att den är skiit snygg och dom får gärna ha på sig den vart dom vill och gärna i närheten av mig så att jag får mig ett gott skratt

Hmps

Ny medlem
Gabriiella sa:
uuääääh kan du inte bara sitta naken under en filt? den är ju helt avtändande! just naked skulle ju vara bättre. onepiecen borde utrotas! gaah
tror du seriöst att de finns en enda jävel som köper en onepiece för att man vill utstråla sex-appeal?

sluta va så jävla stiff

one life
one love
one piece

lillstrumpan

Ny medlem
Snygg eller inte, onepiece är skönare än vanliga mysbyxor+tröja, inte så mycket att orda om..

Å vilken tur att sexappelen inte sitter i kläderna - utan i självförtroendet (och till viss del i en nyduschad, vältränad (okej, konsult-mullig går an) man med glimten i ögat och barnasinnet kvar! )

Dock säger mig något att det känns mer okej med en naken tjej i en sparkdräkt än en kille...hmmm??

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp