Onepiece?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

BataZion

Ny medlem
Onepiece?
Är det nån som vet vad en onepiece i den hära moddelen kostar?

Dom delade ut sånna helt gratis här förra veckan och jag fick en med helt fag färger så jag vill göra mig av med den (fast jag vill inte bränna upp den även om det är lockande) men jag vet inte vad en ny kostar så jag vet inte vad jag ska ta för den. Dom olika moddelrna kan ju skilja mer än 500kr i pris.
Den är helt ny och oanvänd och alla etiketter och lappar sitter kvar!
Är det nån som vet vad just den här moddelen kostar?

Onepiece?
£125
Kommer tyvärr nte ihåg vilken sida jag såg det på, men just den där (stars and stripes) kostade £125...

Onepiece?
Det är typ 1300 kr ungefär...
Nice att du fick den! Det är ju aldrig fel med lite gratis pengar...(om nån köper den...)

Onepiece?
Jo man har ju knappast undgått att dom är populära men dom ser ut som stryk enligt mig och det är bara min egna åsikt som är viktig när jag köper kläder lr aaa det mesta jag inhandlar så är det min smak som gäller.
Jag kan ju inte säga att dom ser rätt sköna ut men färgen är ju så fruktansvärt ful vem faan vill gå runt med en usa flagga om man inte är därifrån själv??
Men den finns helt enkelt inte att få tag på i Sverige alltså om jag förstått det rätt försökt göra lite reserch men jag hittar den bara på colction och inte i webstore nånstans.
Skulle verkligen nån betala 1500 för den här teletubby moddelen i storlek S som ändå är rätt baggi?

Onepiece?
Just USA modellen tog slut direkt den kom så det är många som vill gå runt i den flaggan. Tror inte heller att du kommer få problem med att sälja den :P :)

Onepiece?
tove-s sa:
http://www.onepiece.se/#collection/4
Jag har hittat den här med men det står inget pris nånstans och när man trycker på köp nu så kommer man bara till webbutiken som inte har dom innne.
Men soft och veta att dom är eftertraktade då kan man ta 1500 för den utan skämmas alltså.
Vart tror ni man bli av med den snabbast om man lägger upp den på freerides köp och sälj, blocket lr tradera?

Onepiece?
Japp helt ny med alla lappar och allt sånt sitter kvar på den fick den så då kan man inte säga att jag inte vill ha nån med en jänkar flagga på. Men om den är slutsåld överallt borde jag ju till och med kunna ta mer än 1500kr för den lr?

Onepiece?
Garantier? Va vill du ha för garantier?
Sen så är den ju slutsåld överallt alltså fett eftertraktad. Och om den är helt ny så spelar det ju ingen roll hur jag har kommit över den känns det som.
Jag menar OnePiece of Norway kostar ju 1700 och jag kan inte tänka mig att den e lika efterfrågad runt om i världen som jänkar onepiecen så den lär ju minst kosta lika mycket som den. Fett iriterande att man inte kan få fram nått original pris på den.
Var tror ni jag blir av med den snabbast om jag sätter ut en annons nånstans?

Onepiece?
Lee-nus sa:
den kostar 125 pund ny = ca 1300, så varför du skulle ta 1500 utan möjlighet till retur förstår jag inte. eller rättare sagt, jag skulle aldrig betala. och den finns att köpa på onepiece hemsida.

http://www.onepiece.co.uk/onepiece-stars-stripes-p-2563.html
Den finns inte att köpa testa tryck på köp knappen får du se vad som händer.
Man kan kanske beställa den från Usa men då tillkommer ju tull och skatt.

Onepiece?
BataZion sa:
Lee-nus sa:
den kostar 125 pund ny = ca 1300, så varför du skulle ta 1500 utan möjlighet till retur förstår jag inte. eller rättare sagt, jag skulle aldrig betala. och den finns att köpa på onepiece hemsida.

http://www.onepiece.co.uk/onepiece-stars-stripes-p-2563.html
Den finns inte att köpa testa tryck på köp knappen får du se vad som händer.
Man kan kanske beställa den från Usa men då tillkommer ju tull och skatt.
om man köper från usa kanske, men länken jag postade var till den engelska sajten = eu = ingen tull och moms.

Onepiece?
Och på den så fanns den inte med den fanns bara i kollektion inte i webbshopen om man trycker på köp knappen så kommer man till samma webbshop som det finns i Sverige så tydligen e dom slutsålda i hela eu!

Onepiece?
fine, men faktum kvarstår: skulle du eller någon annan köpa ett par armada jj för 7500 istället för 6000 bara för att de var slutsålda?

Onepiece?
BataZion sa:
Och på den så fanns den inte med den fanns bara i kollektion inte i webbshopen om man trycker på köp knappen så kommer man till samma webbshop som det finns i Sverige så tydligen e dom slutsålda i hela eu!
Dock är det en S vilket kan dra ner priset rätt stort... Varför inte bara prova att lägga ut en annons och se om någon nappar?

Släng ut den för 2000 så får du även en plats i Price wtf tråden, så får du sen se om någon svarar på annonsen, sen är det väl bara ändra priset eftersom, alternativt om den nu är slut i hela europa :O :O :O släng ut den på ebay...

Onepiece?
Lee-nus sa:
fine, men faktum kvarstår: skulle du eller någon annan köpa ett par armada jj för 7500 istället för 6000 bara för att de var slutsålda?
Om jag verkligen ville ha ett par Armada JJ så skulle jag det. Jag kan erkänna att när jag köpte mina S7 hade jag kunnat tänka mig att betala mer för beggade (så mycket begagnade hans onepiece nu verkar vara) 2010 års modell bara för att den är sjukt mycket snyggare. Nu råkade jag ha tur att få tag på nån som sålde dem billigt men principen kvarstår.

Sen kan vi ju ta båtbranschen som exempel. För några år sedan var begagnade båtar dyrare än nya, bara på grund av att det var så långa väntetider på nya.

Hur förklarar man annars att en Ferrari 250 GTO kostar 10 miljoner dollar, så mycket kostade den ju inte ny.

Det jag vill komma fram till är ju helt enkelt att rimligt pris är ju en matchning mellan utbud och efterfrågan. Om nu utbudet visar sig vara noll och efterfrågan finns så kan ju priset mycket väl vara rimligt att det ska vara högre än nypriset. Sen kan man ju tillägga att Onepiece hela tiden lägger ut nya plagg i webshopen eftersom de försöker komma ifatt med produktionen. Kolla förresten www.onepiece.no det är den riktiga webshopen.

Onepiece?
Pillard sa:
Lee-nus sa:
Om jag verkligen ville ha ett par Armada JJ så skulle jag det. Jag kan erkänna att när jag köpte mina S7 hade jag kunnat tänka mig att betala mer för beggade (så mycket begagnade hans onepiece nu verkar vara) 2010 års modell bara för att den är sjukt mycket snyggare. Nu råkade jag ha tur att få tag på nån som sålde dem billigt men principen kvarstår.

Sen kan vi ju ta båtbranschen som exempel. För några år sedan var begagnade båtar dyrare än nya, bara på grund av att det var så långa väntetider på nya.

Hur förklarar man annars att en Ferrari 250 GTO kostar 10 miljoner dollar, så mycket kostade den ju inte ny.

Det jag vill komma fram till är ju helt enkelt att rimligt pris är ju en matchning mellan utbud och efterfrågan. Om nu utbudet visar sig vara noll och efterfrågan finns så kan ju priset mycket väl vara rimligt att det ska vara högre än nypriset. Sen kan man ju tillägga att Onepiece hela tiden lägger ut nya plagg i webshopen eftersom de försöker komma ifatt med produktionen. Kolla förresten www.onepiece.no det är den riktiga webshopen.
+1
Sen så är den ju inte begagnad jag har ju inte använt den.

Onepiece?
facepalm.jpg

Sänk priset till runt 8-900kr så kanske

Onepiece?
Det är väll bara att sätta Ca 1000:-
Sen får man väll se om det finns några som vill köpa den för 1500:-(budgivning) och vill de göra det så är det väll inget mer med det?
Men du kunde ju satt ut storlek på den, har ju ganska stor betydelse.

Senast ändrad:
Onepiece?
Haha shit har jag glömt och skriva vad det är för storlek den är i S men den ser rätt pösig ut jag vill inte sätta på den för då kan folk gnälla på att den e använd och skit men jag skulle tänka mig att om man bara har fils under och inte e överdrivet fet så sitter den helt ok.
Den går inte för billigare än 1300 så alla andra bud undanbes.

Onepiece?
Titta storleksguiden i webshopen. Den stämmer jäkligt bra. När du tittar på denså tror du att de är för stora men jag är 1,89 och behöver large kan jag säga...

Onepiece?
Jag är ju bara 174cm så jag är väll vad dom kallar en shorty haha =P
Om jag håller dräkten framför mig så täcker den mig från topp till tå.

Onepiece?
Det var det jag menade. Man kan inte prova dem genom att hålla framför. Det blir något helt annat när du har den på.

Onepiece?
Men om jag tar på mig den kommer nån kotte gnälla på att den är använde nu är den oanvänd.

Onepiece?
BataZion sa:
Men om jag tar på mig den kommer nån kotte gnälla på att den är använde nu är den oanvänd.
Det kvittar. Räcker med att den har lämnat butiken så är den inte "ny" längre. Priset från en privatperson är alltid rejält mycket lägre än det i butik (nej det här är ingen Shelby Cobra som går upp i pris efter nyköp...).

Onepiece?
Hahaha det är ingen bil vi snackar om utan en oanvänd med alla etiketter kvar alltså är den inte ens provkörd så att säga så den är helt ny!

Onepiece?
And he shoots, and he misses...

Som Per säger i pristråden, gör om, gör rätt.

Den kan fan vara vakumförseglad med presidentens sigil, du kan fortfarande inte begära butikspris för den.

Kvitto, garantier etc etc. Många anledningar till detta. Sen är nog S en av de minst eftertraktade storlekarna.

Onepiece?
Kan och kan?
Jag gör det jag vill!
Inget som stoppar mig sen om ingen köper den helt annan sak!

Onepiece?
klart han kan, p12or betalar ju överpris på jiberish så då bör det vara ungefär samma här.

Onepiece?
BataZion sa:
Haha shit har jag glömt och skriva vad det är för storlek den är i S men den ser rätt pösig ut jag vill inte sätta på den för då kan folk gnälla på att den e använd och skit men jag skulle tänka mig att om man bara har fils under och inte e överdrivet fet så sitter den helt ok.
Den går inte för billigare än 1300 så alla andra bud undanbes.
nej shit det har du inte, det står längst ner i ditt andra inlägg...

Pillard sa:
Titta storleksguiden i webshopen. Den stämmer jäkligt bra. När du tittar på denså tror du att de är för stora men jag är 1,89 och behöver large kan jag säga...
Brorsan är 195 och på han är en XL normalfit samt hans XL på mig som är 178cm är typ baggy som jag är van vid...
så en Large hade funkat på mig som normalbaggy

En small skulle jag då inte rekommendera någon som är längre än 160, den siffran plockade jag från huvudet innan jag kollar in deras storlekar på sidan som säger small: 155-165cm...

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp