Önskemål till Bräcke Snowpark 08/09?

CharlesAndreas sa:
kan ni lägg ut bilder på bmx hoppen? vore kul att se hur dom ser ut.

Jag filmade lite första februari

Tror dom har byggt på bmxhoppen lite sen dess men där har du iaf hur dom ser ut och vart dom är placerade.

Fixa mera rails! just nu är det nästan bara boxar. gärna singel och dubbelrör. lite lutning på dem och sidekicks så blire det perfa!

hur är blåa/röda linjen i ÅRE ? Hur stora är röda hoppen ?
Finns det rails i blåa linjen eller bara hopp ? Ta gärna mer bilder på blåa/röda

Pizza A: ja det låg en trestokk der för.Före pipen ja.Gär jo hoppa pä frän siden ja.Men betre för oss med skidor med kick före mailboxen:)

Svarta linjen va mycket bra tirsdagen!

t,

jibbe sa:
sätt upp dubbelröret rakt.

Tefjer: så dom har bytt ut mot mailboxen nu alltså? synd, dom skulle ju kunna bygga småå sidokickar bara så man får hoppa lite iaf

Pizza:ja mailbox istedet för trestokk nu(tirsdag).Men dom har satt ut flera trestokker uppe i railparken(etter förstahoppet i mediumparken före railparken).Och handplant stokk.

Dubbeltrör ska stä rakt ja:) lettare gjöra greier ut av det da ja.

t,

som rail linen är nu funkar det inte alls. det blir is och stenhårt efter alla boxar och rails. bildas klungor av folk efter alla rails och boxar så man krockar med varandra. sätt den långa down boxen flat. sedan bort med dancefloret i början. ställ flat downet där i stället.

Min kommentar till raillinjen är som såhär...

det behövs mer plats mellan första railet och den breda 6m flat'en då den senare är såpass populär bland nybörjare så dom gärna stockar upp sig... :/

samt när kommer hoppen i svarta linjen byggas på?

Dom börjar kännas riktigt små nämligen :P

edit: samt skrev ni inte att sista hoppet i röda skulle bli större nu när det va så mycket snö där? så gör ni värsta lilla table top hoppet ist :S

Senast ändrad:
i raillinjen vore det härligt om ni kunde byta plats på danceflooret och down railen. för oftast så är det många som kör danceflooret som vill köra den breda nedanför järnet vilket slutar med att det står sjukt mycket folk i vägen i landningen efter järnet och dom som kör downjärnet kör oftast upflat boxen eller den långa boxen. så byt gärna plats så man slipper åka in i fler människor. sen får ni gärna bygga svarta lite större och spreja kickar och landningar flera gånger om dagen. för oftast så blir färgen bortåkt fort å då är det lite väll spännande och hoppa då man inte ser så mycket vid dåligt väder.

Jaaaaaaaa ni måste ha kvällsåkning!!! Jorden går inte runt annars

Och en bil som man kan hoppa över eller raila på:):)

Senast ändrad:
Snälla fixa hoppen i svarta linjen! Alla som kör tycker att dom är extremt små, platta och konstant isiga! Vad har hänt med Bräckehoppen? Standarden brukar vara 10ggr högre än såhär

Senast ändrad:
svarta kickarna har vart isiga senaste 2-3 veckorna och känns som att hoppen bara blir mindre o flakare för varje vecka

Måste också säga att ni borde fixa svarta linjen. Blir väldig konstigt flytt också när andra svarta är så litet som det är.

Jag tycker att röda linjen är riktigt konstig, hoppen har konstigt flyg. Och landningarna blir isiga efter lunch. För mig som inte är så bra tycker jag att de svarta hoppen var sköna, eftersom dom var så små :D

Svarta lyckades ni bra med!

Nu är det bara röda kvar ;P

Ett förslag som jag tycker är att ni kan skippa bmxhoppen eller vad man nu vill kalla dom för jag har då aldrig kommit över andra även om man landat bra i första och har inte sett eller pratat med någon som gjort det.

Fixa ist för 3st bmxhopp 2st lite mindre startkullar med 2 rail/box möjligheter på varje, då har man genast minst 4st till rails att köra på ist för en lång raksträcka med hopp som man ändå måste åka brevid

Samt att jag gillar verkligen mailboxen fast den är aningen kort, en längre kanske vore något att införskaffa? :)

Mvh

Senast ändrad:
Tycker röda linjen var jävligt konstig jag. Andra hoppet finns knappt och det blir lite snett när landningen är så pass hög. Snöboxen var jävligt opreppad. Raillinjen var ganska bra, inte så mycket is nu. Svarta kan jag inte kommentera pga Jib Academy.

Parken är ju fortfarande katastrof, röda linjen har varit kass hela vintern. Förr om vintrarna körde man alltid röda linjen men i åre bara en dag och jag åker nästintill varje dag. Kickarna är så små och ynkliga inte alls som de brukar vara.

Sen trälinjen har ju inte shapats på veckor!?!?! Sen varför den breda boxen har fått ett sånt jävla gap är ju ett mysterium.

Sen har ju de svarta byggts om men polarna som hoppar svarta hoppar inte de sista hoppen för de suger enligt dem.

Sen kanske någon skylt som gör att alla dessa stora jibbergäng ska sluta ta upp all plats när de sitter ovanför boxarna. Kan vara upp emot 20 pers ibland....

Rail linjen e inge vidare nu..

Onödigt långt gap mellan kick och breda boxen, stepdown mellan kick och flatdown boxen, ganska oshapeade lipkickar, täcker då främst på första flaträcket och downräcket.

gud vad alla hatar :D
men åres park var överskattad tycker jag. Sedan så högg det på det mesta rails, altså det lät konstigt och man gled inte så bra. Jag åkte till idre fjäll två dagar efter och boxarna där glider ju helt stört om man jämför med åres. Åres railskanter hugger lite.

Men det var en grymt bra park! Pipen var isig som satan.

Bättre nu men gapet till den breda boxen förbryllar många. Sen första röda är sjukt äckligt. Man behöver alldeles för mycket fart på den där lilla kicken. Platån är för lång för kicken så antingen bör ni minska platån eller bygga på kicken.

Mer jib grejer omkring svarta röret och mailboxen!

Somsagt. Rail linjen är lite trasig i upp hoppen osv. ersätt BMX hoppen med rails och / eller jibbs istället. resten ska vara som dom är. spec svarta!

den här säsongen tycker jag att i svarta parken att ni ska ha en lite mindre kick bredvid den största . de skulle ha vart najs

Tillbaka
Topp