Operation Österrike, något att rekommendera?
Nu är det så att mitt korsband har rykt och många andra saker på mitt vänstra knä är helt körda. Jag är i St Anton nu, har varit på sjukhuset tre gånger och de säger att de rekommenderar en operation om c:a 4 veckor om jag ska kunna åka skidor nästa år.
Här är mitt dilemma:
Har pratat med svenska läkare och de säger att de inte rekommenderar en operation i Österrike eftersom de kör fortfarande "för mycket med kniv". Å andra sidan säger de att här nere är de experter på just denna sortens skador. Här kommer jag även att få operationen i tid. Efter operationen skulle jag behöva rehabilitera mitt knä i 8-9 månader innan jag skulle få stå på skidor igen. Vill jag operera mig i Sverige så riskerar jag att få vänta i fyra månader på operationen och då är hela nästa skidår long gone innan jag blir frisk.
Kan tillägas är att jag jobbar här och har ett E-card.
Någon som varit med om liknande som kanske kan ge några tips?
Tack ni!
Här är mitt dilemma:
Har pratat med svenska läkare och de säger att de inte rekommenderar en operation i Österrike eftersom de kör fortfarande "för mycket med kniv". Å andra sidan säger de att här nere är de experter på just denna sortens skador. Här kommer jag även att få operationen i tid. Efter operationen skulle jag behöva rehabilitera mitt knä i 8-9 månader innan jag skulle få stå på skidor igen. Vill jag operera mig i Sverige så riskerar jag att få vänta i fyra månader på operationen och då är hela nästa skidår long gone innan jag blir frisk.
Kan tillägas är att jag jobbar här och har ett E-card.
Någon som varit med om liknande som kanske kan ge några tips?
Tack ni!