Ordna egen bussresa!?

Nicron

Ny medlem
Ordna egen bussresa!?
Hej, vi träffades några familjer för ett tag sedan och började prata skidåkning. Det slutade med att vi började göra upp planer på att ordna en egen bussresa. Om varje familj bjuder in ett par tre andra familjer så fyller vi en buss. Frågan är då vart i alperna man bör åka? När man ordnar en resa så vill man ju att det ska vara snösäkert(vecka 8). Har någon tips på på prisvärda boenden med halvpension. Gärna ett litet mysigt ställe som har plats för ca 50 pers, så att vi kan boka hela :-)
Vi har kontakt med ett par bussbolag, men tar gärna emot tips angående det också!

Ordna egen bussresa!?
Jag har varit på en liknande resa och då bodde vi på Stubacher Hof i Uttendorf. Mysigt hotell med god mat och trevlig personal. Det ligger inte precis vid något liftsystem men i närheten av många fina områden.

Ordna egen bussresa!?
mholm sa:
Jag har varit på en liknande resa och då bodde vi på Stubacher Hof i Uttendorf. Mysigt hotell med god mat och trevlig personal. Det ligger inte precis vid något liftsystem men i närheten av många fina områden.
Verkar mysigt, jag har dålig koll, åker man med egen buss till skidområdena eller finns det skidbussar?

Senast ändrad:
Ordna egen bussresa!?
Nicron sa:
Verkar mysigt, jag har dålig koll, åker man med egen buss till skidområdena eller finns det skidbussar?
Jag har för mig att det fanns någon skidbuss, men det var inget vi använde oss av.

Jag ska säga att detta är det enda hotell av denna typ som jag har bott på, så jag har inte direkt något att jämföra med. Oftast brukar jag bo i lägenhet med självhushåll då jag är i alperna.

Tillbaka
Topp