Outfit-tråden 13/14

Outfit-tråden 13/14
Tjena! Såg att heddious skrev i en annan tråd angående att starta en sån hör tråd så jag gjorde det för det lät som en ganska kul grej!:P Såå... Skriv, länka och visa bilder på eran skid/snowboard-outfit här nedanför om ni har någon lust!! :D

Senast ändrad:
Outfit-tråden 13/14
Blå berghaus jacka. Blåa Fjällräven byxor. Vita Pjäxor. Vit Hjälm. Kanske nya brillor. Vem vet.

Outfit-tråden 13/14
Svart/röd CLWR jacka, röda SAGAbyxor, Vit pochjälm, vita splice.

product_view.jpg

4d26381621422.jpg

collection-item-aw1213-clwr-jkt-aw1213-black-window.png

2013_PROD_DETAIL_DESKTOP

saga-anomie-3l-pnt-saga-red.jpg

Senast ändrad:
Outfit-tråden 13/14
1image.jpg
image.jpg

2image.jpg
3image.jpg

4image.jpg

Min outfit inför vintern. Nya handskar skall införskaffas. //Teo

Senast redigerad av en moderator:
Outfit-tråden 13/14

Armada requiem jacket wolf
Armada ruffian pant wolf
Svart tee
Random hjälm
Svarta handskar(inte med)
Salomon SPK

Senast ändrad:
Outfit-tråden 13/14
oo så trevligt nu måste man skrapa fram kläderna å göra ett par fasionbilder. åter kommer med kläderna. man kanske kan skriva var man hänger eller kommer hänga ganksa mycket i vinter så man vet mera :D

Outfit-tråden 13/14
Åh, nu blev jag glad! :)

Med tanke på att min stackars älskade jacka befinner sig i ett stadie av ostoppbart sönderfallande kommer jag förmodligen inte ha nedanstående outfit hela den kommande vintern, men såhär klär jag mig för tillfället. Är det varmt byts jackan ut mot en blå luvtröja som det står Val Thorens på, eller en svart Armadahoodie.

Vart jag kommer hänga i vinter är än så länge ganska oklart, men det är högst troligt att jag dyker upp på skidtestarhelgerna, och i valfri Stockholmsbacke. I övrigt får tiden utvisa men jag hoppas på diverse alper.
Hälsa gärna om ni ser mig, jag gillar att träffa folk :D

Outfit-tråden 13/14
Outfit-tråden 13/14
Itzak sa:
EAarup sa:
för lat för att ladda upp bild men skriver istället
uppifrån:
gopro hd hero 3 black edition(längst upp om man har den på hjälmen)
grå scott hjälm
oakley airbrake goggles
klassisk face mask
orage b dog jacka och armada requiem
ett par svarta baggy byxor, skaffar nya tills säsongen som kommer
ett par dalbello il moro tanner hall pjäxor
sen ett par armada halo
det är min setup det..
Det lät väldigt dyrt, pappa betalar?
Skidkläder är väl rent generellt sett väldigt dyrt? märklig kommentar

Senast ändrad:
Outfit-tråden 13/14
JohanSundstrom sa:
Itzak sa:
EAarup sa:
uppifrån:
grå scott hjälm
oakley airbrake goggles
klassisk face mask
sen ett par armada halo
det är min setup det..
Skidkläder är väl rent generellt sett väldigt dyrt? märklig kommentar
Självklart, men i outfittråden så behöver man ju knappast ta upp att man har senaste gopron för x antal tusen. det kändes lite skrytpelleaktigt.

Outfit-tråden 13/14
Itzak sa:
Självklart, men i outfittråden så behöver man ju knappast ta upp att man har senaste gopron för x antal tusen. det kändes lite skrytpelleaktigt.
du har en poäng, men jag tror att de flesta som hänger här är medvetna om att skidåkning är en dyr sysselsättning överlag så att nämna en gopro gör ingen världsomvälvande skillnad. i pengar motsvarar det väl ungefär samma som att ha två par lagg eller en extra trelagersjacka. det är bara olika vad man har lagt pengarna på :)

hela den här tråden (och dess föregångare) kan ju ses som skrytiga om man vill, med tanke på hur stora summor pengar som ligger bakom varje bild, men jag tänker mer att det är kul att få se bilder på vad folk har på sig så man kan komma fram och hälsa om man skulle råka befinna sig på samma fjäll/berg/annan plats.
:)

Outfit-tråden 13/14
Heddious sa:
Itzak sa:
du har en poäng, men jag tror att de flesta som hänger här är medvetna om att skidåkning är en dyr sysselsättning överlag så att nämna en gopro gör ingen världsomvälvande skillnad. i pengar motsvarar det väl ungefär samma som att ha två par lagg eller en extra trelagersjacka. det är bara olika vad man har lagt pengarna på :)

hela den här tråden (och dess föregångare) kan ju ses som skrytiga om man vill, med tanke på hur stora summor pengar som ligger bakom varje bild, men jag tänker mer att det är kul att få se bilder på vad folk har på sig så man kan komma fram och hälsa om man skulle råka befinna sig på samma fjäll/berg/annan plats.
---
edit: btw, JohEng – snyggt matchat :D

Outfit-tråden 13/14
Heddious sa:
Heddious sa:
Itzak sa:

---
edit: btw, JohEng – snyggt matchat :D
: man tackar ;)

Senast ändrad:
Outfit-tråden 13/14
När vi ändå är inne på 13/14, någon som har en aning eller gissning om hur vintern kommer bli snömässigt?

Senast ändrad:
Outfit-tråden 13/14
JohEng sa:
När vi ändå är inne på 13/14, någon som har en aning eller gissning om hur vintern kommer bli snömässigt?
ingen aning men jag dansade snödansen redan i början av juli så jag hoppas att det har gett mig bra snökarma, ch att snön kommer följa mig vart jag än tar vägen i vinter.

Outfit-tråden 13/14
Heddious sa:
JohEng sa:
ingen aning men jag dansade snödansen redan i början av juli så jag hoppas att det har gett mig bra snökarma, ch att snön kommer följa mig vart jag än tar vägen i vinter.
Nu blir jag intresserad.
Hur går denna snödans till? ;)

Outfit-tråden 13/14
AbbeLidman sa:
Heddious sa:
JohEng sa:
Nu blir jag intresserad.
Hur går denna snödans till? ;)
haha också intresserad av denna snödans, ny trickguide kanske?
men det är nere vid 3-5 grader på natten i kiruna och det är bara augusti så man får hoppas :P

Outfit-tråden 13/14
hmm, jag kan eventuellt ha den på film.. ska ta och kolla igenom hårddiskarna. annars lovar jag att skriva en utförlig guide :) men nog om det, det är OT. ingen som har en schysst outfit att visa upp.

Outfit-tråden 13/14
så!

Nämen OM jag får som jag vill så blir det så här i vinter:

11017_pic5c.jpg

oakleymintentpntturqf.jpg

palm-x-white.jpg

Sitter fortfarande och funderar på vad jag ska köpa för pjux dock! Och rygga också.. nåt tips?

Senast ändrad:
Outfit-tråden 13/14
Sammmyboy sa:
så!

https://www.freeride.se/img/review/original/11017_pic5c.jpg

http://www.buckmans.com/cms/store/images/cart/large/oakleymintentpntturqf.jpg

http://www.snowmoment.co.uk/media/c...33525d08d6e5fb8d27136e95/p/a/palm-x-white.jpg

Sitter fortfarande och funderar på vad jag ska köpa för pjux dock! Och rygga också.. nåt tips?
Gå in och kolla denna länken http://andmotion.se/vaskor-ryggsackar/s/8#page=2 finns en del väskor kvar på rean, riktigt bra priser på de flesta! Pjäxor gör Nordica bra, har några ace of spades och är grymt nöjd!

Outfit-tråden 13/14
David-Ivarsson sa:
Sammmyboy sa:
så!

https://www.freeride.se/img/review/original/11017_pic5c.jpg

http://www.buckmans.com/cms/store/images/cart/large/oakleymintentpntturqf.jpg

http://www.snowmoment.co.uk/media/c...33525d08d6e5fb8d27136e95/p/a/palm-x-white.jpg

Gå in och kolla denna länken http://andmotion.se/vaskor-ryggsackar/s/8#page=2 finns en del väskor kvar på rean, riktigt bra priser på de flesta! Pjäxor gör Nordica bra, har några ace of spades och är grymt nöjd!
Tack, Beställde en Haglöfs Skråa!

Outfit-tråden 13/14
Itzak sa:
EAarup sa:
uppifrån:
grå scott hjälm
oakley airbrake goggles
klassisk face mask
sen ett par armada halo
det är min setup det..
Faktiskt inte ett dugg, jobbat ihop allt själv förutom laggen som jag fått i födelsedags present.

Outfit-tråden 13/14
Orange North face Enzo jacka
Blåa Burton 2L byxor alternativt orange North face Enzo byxor
Blå, orange, svarta North Face handskar
Korallblå Poc Receptor Bug
Blå Haglöfs ryggsäck
Svarta Dragon APX goggles

Outfit-tråden 13/14

Röda Nike Zoom Kaiju boots.
Röd vita hestra vantar.
Hjälm och ryggsäck ska köpas senare när jag har möjlighet att prova en del olika.

Har inte bestämt vart jag tillbringar vintern än, men förhoppningsvis blir det säsong i en skidort i Sverige eller Norge. Så om ni ser mig i backen, kom fram och hälsa! ;))

Outfit-tråden 13/14
Hanskarna och stavarna har kvaddats och byxorna är på god väg. Uppför bär jag svarta skalbyxor och orange skaljacka, mycket fantasirikt! ;)

Hedda: Säg till om du vill ha topptursäventyr i Sverige så kanske(stort kanske) jag kan styra upp något. Om jag ska säsonga i år det vill säga.

Outfit-tråden 13/14

I vinter rockar jag fett med mötley crue i öronen. Kompleterande skabbig svart hjälm, handskar med nitar och sylvassa stavar.

Tillbaka
Topp