Paketresa till Kanada.

bonnie_tyler

Ny medlem
Paketresa till Kanada.
Hej alla experter.
Jag har fått ett erbjudande som jag vill ha lite hjälp med att avgöra om det är bra eller inte.

Det gäller en paketresa till Kanada, till Banff närmare bestämt. Flyg, frukost, middag, liftkort, transfer till och från flygplatsen men även till och från backen och hotell ingår i priset.

Resan bär av 1/4 och det rör sig om 10 åkdagar.

Paketpriset ligger på 17000 svenska lucidorer.

Nu till frågan:

Är det ett bra eller dåligt erbjudande? Kom gärna med synpunkter eller tips på andra bra paketresor med antingen buss till Alperna eller andra liknande fina ställen.

Mvh, Datalicious.

Paketresa till Kanada.
det är bra!!! med allt det där som ingår är det jäkligtbra! jag hade tagit de påengång:D

MVH

Paketresa till Kanada.
Du kan få mailadressen till han som ordnar resan om du vill!

Men jag vill gärna ha lite fler åsikter och tips av folk som har varit i Banff eller känner till bättre erbjudanden!

Senast ändrad:
Paketresa till Kanada.
Har själv tillbringat 2säsonger i kanada och kan dela med mig av mina åsikter/funderingar...

Söker du runt på FR om Banff kommer du snart märka att Banff inte lockar speciellt många säsongare. Det finns ett par anledningar till detta. Banff ligger en bit längre in i landet än tex Kicking Horse (där jag säsongade förra året), detta medför att de generellt sett får mindre snö.
Har inte åkt skidor i Banff-regionen men som jag förstått det så är det Lake Louise som gäller. Kruxet är att det ligger 6mils körning ifrån Banff.
Banff är alltså inte känt för att vara en puderhåla. Speciellt inte i April! I allmänhet snöar det inte speciellt frekvent i April.

Besökte Banff stad över en dag förra året och i min mening är det mer eller mindre ett shopping center samt mer päls än gore-tex. Eller som en local i kicking sa: I go there for the sushi...

Man ska helt enkelt ha klart för sig vad man är ute efter om man är beredd att lägga en hel del pengar på att åka till Banff, och Kanada i April.

/jonas

Paketresa till Kanada.
Hmmm jag var där ett par dagar förra året och var inte imponerad av åkningen... Ifs. kan det bero på att de andra ställerna var så sjukt bra!! (Fernie, Kicking, Whitewater, Red) Vi hade kört powpow på alla ställen vi vart på innan och visst var det lite pow i Banff (LL) åsså men nej det var inte bra... Frågan är om det går att bedömma en skidort på ett par dagar men där har du min åsikt iaf...

Ta dina pengar och stick dit lite tidigare du kan styra upp allt själv eller testa dessa: http://www.gowest.se/ själv åkte jag med Langley...

Paketresa till Kanada.
Kortfattat: Banff suger (men är väldigt fint att titta på)

För 17000 lucidorer som jag inte kan kursen mot € just nu så borde du kunna få 2 (två!) allinclusive veckor med UCPA i (franska) Alperna, om det finns några platser vill säga : http://www.ucpa.se/

Senast ändrad:
Paketresa till Kanada.
mitt tips;
boka flyg själv, ta greyhound från calgary, ta in på ett hostel/motel för en billig peng & framförallt - skit i banff & åk tidigare på säsongen!!

Paketresa till Kanada.
härligt! tack för dom bra svaren..
nu slipper jag tänka mer på det! det får bli nån destination här hemma i europa istället!

Chamonix kanske?

tack än en gång för svaren.

Paketresa till Kanada.
Nej inte en bra deal.

Banff suger.

17.000 för 10 dagar i april är dyrt. Oki kanske inte dyrt men defintivt inte billigt och absolut inte prisvärt då April är för sent på säsongen.

Ärligt talat så hade jag inte betalat 17.000 för 10 dagar i Banff i Februari heller.

Tex

Tillbaka
Topp