Paradiski Område

Adventureman

Ny medlem
Paradiski Område
Hej,

Vi skall åka till Paradiski Området (Les Arcs/La Plagne). Tyvärr är vi sent ute och kan inte välja och vraka med ställen att bo. Min undran är vilken sida av 2 vånings kabinbanan tycker ni man skall bo om man vill åka mycket offpist? Les Arcs eller La Plagne sidan?.
Om någon har länk till bra boende i området så jag jätte tacksam. Vi är ute efter ett bra hotell typ 3 stjärnor eller bättre. Tiden vi kommer att vara där er mellan 12/3 till 16/3.

MVH

Tor

Paradiski Område
Enligt guiden jag åkte med i veckan så är Les Arcs det bättre stället för rolig offpist, han menade att La Plagne heter så för att det är platt, endast Bellecotes nordsida var intressant. Les Arcs är ok iaf, finns blandad terräng.

Paradiski Område
De är bra bägge två, kan inte hålla med om att La Plagne är platt. Förutom Bellacote så har man från t.ex. Roche de Mio och Grande Rochette massor av åkning. Mitt förslag är därför att låta bästa boendet styra. Vi har haft bil och bott i Bourg st Mauritz för maximal flexibilitet eller i Sainte Foy och tagit oss över till Villaroger i Les Arcs när vi åkt där.

Paradiski Område
kommer inte ihåg exakt men från 1950 har jag för mig det var 2 liftar, ner till kabinen, 2-3 liftar, ner, lift, ner, framme... undrar om det inte var minst 1 timme max 1.5...

Paradiski Område
JL76 sa:
Enligt guiden jag åkte med i veckan så är Les Arcs det bättre stället för rolig offpist, han menade att La Plagne heter så för att det är platt, endast Bellecotes nordsida var intressant. Les Arcs är ok iaf, finns blandad terräng.
Ytterst tveksamt. Sant är dock att där finns en stor flack platå, men där sticker upp vassa branter, och stora berg på denna platå. Som gjorda för spännande offpist. Det finns otroligt mycket och varierande offpist i La Plagne, och Bellecote är naturligtvis den stora begivenheten, men du har andra grymma berg som Roche De Mio, Friolin, St Jaques m.m m.m.

Paradiski Område
STORPOTATEN sa:
JL76 sa:
Ytterst tveksamt. Sant är dock att där finns en stor flack platå, men där sticker upp vassa branter, och stora berg på denna platå. Som gjorda för spännande offpist. Det finns otroligt mycket och varierande offpist i La Plagne, och Bellecote är naturligtvis den stora begivenheten, men du har andra grymma berg som Roche De Mio, Friolin, St Jaques m.m m.m.
Jag misstänker att han hade de rosa glasögonen på sig, såg ju själv med egna ögon från Les Arcs att La Plagne inte är "platt".

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp