park i åre öppen?

bolin87

Ny medlem
park i åre öppen?
Är det någon park i åre som är öppen nu? som är någorlunda bra med hopp etc.

Inte som i bräcke med 3 sketna rails.

park i åre öppen?
Om Bräcke är tre sketna rails så har du inte varit i Bräcke. Ingen park öppen, raillinje finns i rödkullen. www.byssa.se uppdaterar.

park i åre öppen?
AugustAhlnas sa:
Om Bräcke är tre sketna rails så har du inte varit i Bräcke. Ingen park öppen, raillinje finns i rödkullen. www.byssa.se uppdaterar.
Om Bräcke är tre sketna rails så har han varit i "blåa" linjen i bräcke där folk har satt upp rails själva.

Dom sprutar för fullt och dom gröna hoppen är nog snart på G.

park i åre öppen?
linder sa:
AugustAhlnas sa:
Om Bräcke är tre sketna rails så har han varit i "blåa" linjen i bräcke där folk har satt upp rails själva.

Dom sprutar för fullt och dom gröna hoppen är nog snart på G.
menade backen brevid bräcke. Låter ju bra det. får väl vänta nån vecka till då

park i åre öppen?
Yes, backen brevid. Mot duved till.

Såg att det var inhägnat i en vanlig backe, 2 feta avloppsrör och 1-2 vanliga rails. Gillar inte sådant.

Men såg även att dom var rågång i bräcke, var en pistmaskin som höll på fixa där.

park i åre öppen?
bolin87 sa:
Yes, backen brevid. Mot duved till.

Såg att det var inhägnat i en vanlig backe, 2 feta avloppsrör och 1-2 vanliga rails. Gillar inte sådant.

Men såg även att dom var rågång i bräcke, var en pistmaskin som höll på fixa där.
Var det dom röda hoppen/linjen dom håller på att fixa?
Skulle vara kul om dom fick upp något hopp tills man kommer upp nästa vecka.
Även om det känns lite tveksamt

Senast ändrad:
park i åre öppen?
Jag tror nästan det, det var hoppet som är högst upp som dom höll på med då.

Om jag inte minns fel så brukar det vara ett rött hopp?

park i åre öppen?
Alltså, högst upp vart då? I rödkullen är det gröna hopp

Sen om man ser då till pistkartan så är det grönt, svart, blått, rött

Rött är alltså längst öster ut i bräcke och tror inte dom håller på med något annat där än att spruta ;)

park i åre öppen?
Var länge sedan jag var i Åre sist, men då var parken nedanför fikastugan som är i bräcke.

Det var iaf nedanför den stugan (som är till vänster ovanför liften) som dom höll på att fixa hopp och spruta snö.

park i åre öppen?
Det är svarta linjen som ligger under 720 (till vänster när man kommer upp med bräckeliften) / röda är till höger och blåa är till vänster i mitten av liften.

Där fixar dom nog bara till så snön ligger på rätt ställen , krävs fortfarande mycket snö där för att det ska gå att få färdiga hopp :P

edit: Men om det inte blåser lika mycket imorgon så drar jag förbi och kikar för skojs skull :D

Senast ändrad:
park i åre öppen?
jaha, ska åka och kolla läget imorrn jag också. verkar ju nice att de gör olika linjer :)

kan tänka mig att det behövs ganska mycket snö, hoppet som jag minns det var väldigt stort, 3 uthopp(eller kanske 2) och en fet jävla landning, iaf det högst upp. så 3 hopp på rad och sedan andra smågrejer nedanför.

Var en mycket bra backe vill jag minnas. :)

park i åre öppen?
Jävla vind sluta blås... Blir åka i tege för mig idag, pallar inte åka wc o sen bräcke för att se hur det ser ut :/

park i åre öppen?
blåste som fan, vm8an var stängd, och ganska många andra liftar vid åre centrum. Jag drog till björnen en sväng, där var det lite lugnare. Pallade inte åka åt bräcke, visste inte om jag skulle ta mig tillbaka.

park i åre öppen?
linder sa:
Wensater sa:
Åker till Åre imorgon och undrar hur det ser ut med rails och gröna/blåa hopp, finns dem och var isåfall? :)
Ett tips, det står i denna tråden!

Alternativt om du inte kan kika det senaste inlägget och mitt andra inlägg så kan du ju kika in denna länken... http://www.byssa.se/page/3/
Skummade bara igenom den lite och tyckte mest det pratades om att den stora parken inte var öppen men tack ändå!

park i åre öppen?
Kikar man på byssas blogg ser det ut som att bräcke börjar ta sig nu:
http://www.byssa.se/2014/01/are-snow-park-update-det-ar-pa-gang/

IMG_8397.jpg

park i åre öppen?
Gröna öppet 2/3! Wihoooo

Edit: alltså dom två första gröna va öppnade, efter stängning gick dom på med pistmaskin i 3e. Så imorgon är förmodligen alla öppna :)

Senast ändrad:
park i åre öppen?
Tråkigt att vi missade detta. Sitter i lund igen blåser plusgrader å ingen snö.. sämsta veckan jag varit i åre hittills, kallt å en massa avstängt, fick lite skön åkning i björnen där det blåste mindre men hur kul är blå pist?

park i åre öppen?
okey soft :)

var i parken idag, 3 hopp finns det. Lite kort till landningen, men annars helt okej. skönt att bara små hoppa lite
också :) riktigt bra väder också!

park i åre öppen?
Äh precis lagom för snurrar upp till 5or , (fick runt en 7a igår också men...) och lite flips! Perfekt "försäsongs" hoppning såhär en tredjedel in i säsongen.

park i åre öppen?
Mjo jag klagar inte, bättre än inga hopp alls :) försökte mig inte på mer än 3or jag. Flög förbi landningen helt och hållet första hoppet så jag vart lite skraj.. ^^

Du åker skidor va? Vad har du för kläder, kanske man känner igen dig nån dag. :)

park i åre öppen?
Njae har åkt skidor men nu åker jag bara bräda! Kör runt i en toklila outfit med lila saga byxor och en blå/grå/lila L1 jacka , toppar det med en svartlila lobsterbräda med lila switchbacks :D

Tänkte skaffa svarta byxor när ekonomin tillåter :)

Tillbaka
Topp