Park Update (fyll på!)

Park Update (fyll på!)
Trysils park öppnar lördag 27 Jan med 6 hopp och 7 rails och som vanligt i Trysil är det hög klass. Knetthoppet är bra stort och är av typen "kicken nedanför platån". Sist jag kikade fanns det också ett channelgap. Rollercoaster, downräcke, c-box och några vanliga raka bjuds det på i railväg plus någon bonktunna.
I övrigt är hela berget öppet och det finns en del skojig puder kvar efter helgens lilla dump.

Park Update (fyll på!)
Var i kungsberget idag.
De hade en liten park med 5 hopp var av ett var av modell stor,4 rails.
Den stora parken sprutades för fullt och enligt rykten skulle den vara klar till nästa helg.

Park Update (fyll på!)
Måttsundsbacken i luleå i nuläget

ren skit, ett bigjump, ett rail/ruttet räcke och ca 20 cm powder i offpisten YEa

Park Update (fyll på!)
Gesundaberget Update 28/1
Nu är de öppet ända till toppen, Ankarliftarna går för fullt även barnbacken är öppen.
De finns planer om att öppna "Stupet" och "Stora backen" till nästa helg.
Parken kommer förhoppningsvis börja byggas så fort "Stora backen" är full med snö.
De kommer köras en tävling som heter "Nightmare Cup" på Gesundaberget den 11/2a så tills dess kommer parken stå klar:)

Jusste.. Pumphushoppet är äntligen uppe.. större än någonsin, det har flippats både framlänges å baklänges..även Sw där. (de va i de hoppet Jon Olsson startade sin karriär)

Hoppas allt går som förväntat! isåfall kommer de bli grymt i vinter:)
För mer info kolla www.gesundaberget.se

/Jeppe

Park Update (fyll på!)
gustavsbergsbacken i östersund har byggt ungefär ett 10-12m hopp och 2m hopp + 8 m lång rak box och en 12m kink box

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
Orsa Grönklitt, massor av boxar.. ska börja bygga på hoppen nästa hälg..

I år står vi för spakarna så de blir grymt..

Park Update (fyll på!)
Lindvallen

* rainbowrail
* 9 meters box
* flatdown
*battleship
* s-ledge
* 12-meters dubbelrör
* 9 meters hopp
* c-box

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
har varit i sälen i hälgen och här kommer det uppdates:)

kläppen:
*ett "stort" hopp i en backe
sedan juniorparken(kläppen)
*3 boxar (smala)
*ett rail(dubbel rör)
*1 rött hopp
*ett grönt hopp
*massa kullar

tandådalen:
*ett hopp som kanske var i klass med lindvallens så ca 9-10m
lite längre ner i stora backen hade dom som ett inrun eller vad det heter:Pdär var det:
*en box(bred)
*sen ett flat-down av två lite smalare boxar
*en c-box
*en bonktunna
*en mini corner

tack redrum för idén vill också tilläga att jag var i lindvallen där tror jag inget var ändrat:)

Park Update (fyll på!)
STORSTENSHÖJDEN-örebro

åk inte dit va ni än gör!!

var där idag, fanns inte ett endaste jävla hopp eller rail, sen har liftwaffarna pms o dampar när man vill bygga lite på egen hand.,.

fyfan säger jag bara..

men de finns minst 1 hopp och ett par rails i sörbybacken..

Park Update (fyll på!)
WilheIm sa:
Kungsberget:
Dom ska få upp riktiga parken till nästa vecka är det senaste jag har hört. Skulle vara riktigt kul
Alldeles riktigt.
Citerar kungsbergets startsia:

Snölägesrapport
Vi kör nu sista dygnet i Träningsområdet. Parken är nu avslagen och byggnationen startat i natt. Vårt mål är att öppna större delen av Parken till helgen.
Riktigt najs det där! :D

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
ÅRE: alla plattåer är klara, kickarna ska byggas, lr är byggda, i rödaq linjen är 4kinkade boxen,flatdownbox,stora rainbowen,rakbox, + stora rainbowen. sen kommer nog dom nya rcäkena 0+ battleshipen sitta i svarta

även stendalen är öppet med 2linjer + pipe

Park Update (fyll på!)
tjena mooors,

kom precis hem från backen nu och har lite saker att säga.

Idag så satte vi upp 2 boxar och ett rail. boxarna var en vanlig flat och en flatdown. sen ett rainbowrail :)

dom står för tillfället i mittenbacken(snowboardbacken) tills dom sprutat upp hopp och så vidare. när det är gjort ska dom flyttas till stora backen.

har även fått lite inside information om hur parken ska vara.

det ska vara 2 st hopp. fast 2 äckligt breda hopp. det ska vara 3 kickar på hoppen, en 5m platå, en 15m platå och det största ska ligga på 20 meter :) göttgött..

sen på toppen ska ska det bli en railpark, vilket kommer bli awesome!!

over and ooout biatches.

kolla även in denna tråden!!!
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=34419

Senast ändrad:
Park Update (fyll på!)
jag har varit i vemdalen i helgen och björnrike har just öppnat sin park
dom har 5 kickers en på cr 5 m en på 15 meter och två på cirka 20 meter och ett på cirka 25-30 meter fast det var avstängt och flatdown rail två breda rails och en box

vemdalskalet har först två småa hopp på tyå 3 m sen två rails sen en typ corner med en rail uppe på sen två kickers en på kansek 10 meter sen 14 m sen efter ett på 10 meter och ett på 15 meter som man får sjukt mycke air i ja det var det dä

Park Update (fyll på!)
Ludde_c sa:
hur kommer parken va till nightmare i gesunda?
Kul att nån frågar! Då jag precis va på möte om detta :D

Såhär är de planerat:
Som de ser ut jusst nu i backen.. ingen alls.. så dom måste spruta hela veckan för å få upp snö i backen där tävlingen ska va.. är typ 20 cm nu.. inte mkt att bygga park av..

sen när snön väl ligger där så ska de satsas på ett stort hopp i botten.. typ 10-15 meter och en liten kick. kanske 3-6 meter..

Finns de mera snö så gör dom ett hopp till lite högre upp:)

Railsen ska såklart upp i backen dom också.. antar att de blir ett rakt, ett kinkat å en rainbow. men inget bestämt.. kan återkomma på torsdag då vi shapat ut snön som förhoppningsvis kommer finnas där :)

Sålänge vi har snö så finns alla förutsättningar för att de ska bli galet!
// Jeppe

Park Update (fyll på!)
kungsbergets park är nu öppen och nästan allt är uppe.

det saknas typ en kinky box o en flatbox och nån mer rail....
ja var där igår o svarta hoppen var uppe fast ett var avstängd :(:(:(

Park Update (fyll på!)
lifenn, det var för att 1 kille bröt benet där p.g.a HÅRD VIND.

jag själv landade 2 meter innan landningspacken på det 17meters hoppet, ajj?

Park Update (fyll på!)
¨Nån som vet nå't om fjätervålen? om parken e öppen eller när den öppnar??

Park Update (fyll på!)
äre någon som nyligen varit i tandådalen/hundfjället och vet hur de ligger ill me park där?

ska dit på fredag och jag hoppas värkligen på hopp o rails...

Mvh Hampus..

Park Update (fyll på!)
Idag öppnade Kläppens Park!
Röda linjen med 4 hopp och två kickar i varje. Riktigt sköna.
Finns även ett par boxar och rails.
Ska åka där hela veckan...

Park Update (fyll på!)
Kungsbergets park..
2st Svarta hopp, 17m vs 14m
2st Röda hopp, 11m vs 10m kankse
5st Blåa hopp, runt 4m
2st Corner, en blå, en röd 5m hög och 10 lång
+ 13 rails.

Park Update (fyll på!)
Kläppen 05/02 -07-

Direkt hemkommen från kläppen och rapporterar då på öppningsdagen av parken!

Hopp: Dom hade 4 "olika platåer med hopp" som var typ 4 meter höga från marken.. 2 kickar på varje platå, en liten å en stor, röda hopp alltså.
Skönt flyg var det men lite för branta kickar enligt mig.. svårt att bedömma farten va de också. men när man väl grejjade de så va de lungt :D skönt att få hoppa lite igen!!

Railsen: Dom hade 3 boxar uppe.. en som lutade lite uppåt med ett jävla flyg av, en kinkbox som högg utav bara fan å en C box. sen hade dom ett rakt 2 rörs rail som också högg som fan.

Totalt alltså jävligt rolig dag men somsagt kunde ju vart lite bättre.. men de funkade :D åk dit om ni har tid.. dom satte upp stereon också så de dunkas musik i hela parken!

Fred // Jeppe

Park Update (fyll på!)
ekdahl sa:
tycker alla backar borde ha en användare där det finns uppdateringar om backarna och park osv. hade inte det vart nice?
låter hel grymt :D plus att dom kan lägga ut om vad det är för underlag i backen om det är isigt eller något liknande.

Park Update (fyll på!)
ramundberget knäcker nu :D och våran backe hemma i sundsvall (södraberget) har 2 hopp det lilla är med 2 till 3 meters platå och det stora är på 5-6 m stort och sen en massa små skutt. och vi har ett rakt rör på 5 m och en liten box som är 3 m och rak.

Park Update (fyll på!)
BRUKET, järfälla, stockholm:

6 m box, 4 m box, 8 m raibow box, 8 m lång 2 m högt rail och en minibox..
hopp på 20 m och gap till 6m boxen me typ 10 m gap planeras!!

Park Update (fyll på!)
Vi samlar all parkinfo i denna tråden och för att få det så konkret och lättläsligt som möjligt använd fetstil.

Jag går i främre ledet och visar vägen för oss vilsna söderbor:

Vallåsen Skidanläggning (Skåne)
En (1!) rail uppe och enligt parkansvarig så kommer Big Jumps upp i takt med att flingorna faller.
Förövrigt så är Vallåsen värdar för Jib Academy Cirkusen den 3 Mars.

www.vallasen.se

Tillbaka
Topp