Parkeringsböter ?

sove

Ny medlem
Parkeringsböter ?
Var på väg till kabinen och som vanligt lite sent ute, dvs ingen p-plats kvar vid kabin-P. Parkerar istället efter E14 som första bil och mitt under skidurlastningen stannar Polisen och påpekar att det kostar 600 pix att stå kvar där. Parkering förbjuden efter huvudled. Parkerar vid ICA istället. Min fråga - är det något nytt påfund av polisen just nu ? Är det någon fler som fått böter ?. Vid slutet på dagen så står det bilar som vanligt där - utan lappar i fönstret.
Annars är det fina tillfällen under tex RedBull att fylla på böteskassan...

Parkeringsböter ?
Nädå, inget nytt, man får inte parkera på huvudled. Att sen folk inte blir lappade så ofta kan nog bero på hur glest det är mellan poliserna i de här delarna av landet.

Parkeringsböter ?
så här är det:
förra året testade polisen i järpen och jämtlandspolisen att bötfälla lite folk i åre. man gjorde nåt ingrepp då och då. men alla bybor och en massa turister fick då böter. vad man ska ha i åtanke är att man alltid parkerat som rena vilda västern. Polisen fick så mycket att göra med alla klagomål och allt kringarbete som böterna medfölde, så man beslutate att inte ge parkeringsböter. Det blev en dyr historia och det var världens debatt i lokalpressen. Jag har dock sett vid minst två tillfällen man har gett böter till ett gäng bilister.
Varför polisen sa till dig var så klart att det är föbjuden parkering men bötfäller inte utan barta hänvisa för att det så klart ska bli lite ordning.

Parkeringsböter ?
I vinter har det bötfällts enormt mycket i byn. Vet ej vilket företag det är men minst en lapplisa brukar lappa. Tyvärr är det inte bara "vilda västerna"-parkerarna som lappas utan alla som saknar p-skiva eller som står över tiden på riktiga p-platser.

Parkeringsböter ?
om man tagit körkort så får man inte parkera på huvudled om inte annat uppges... dvs om det inte är en blå p skylt så får man inte parkera på huvudled....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp