Påskslask

Redbeard

Aktiv medlem
Påskslask
Nu är det nästan vår i luften och flera plusgrader och då vet man att det bara är ungefär 2 veckor skidåkning kvar på säsongen. (suck) Men iallafall så ska man ta vara på dessa 2 veckor för ofta är det dem bästa på hela vintern. Jätteskönt att kunna åka i T-shirt och bara chilla lite i backarna. Oftast passar snowboarden bäst för den blöta påsksnön men på förmiddagen brukar det vara så pass hårt så även skidorna duger bra. Passa på att åka upp till fjällen vid den här tiden så lovar jag fint väder och rolig åkning.

Great Scott: Jag kommer på onsdag! Du kan väl valla min bräda och mina skidor. :)

Påskslask
Hej Rödskägg!

Gråt inte... det är ju nu säsongen börjar på allvar i norra Sverige. Ta ut dina sista semesterdagar tömm spargrisen och sätt dig på tåget norrut. Lappland väntar...

MVH/MM

Påskslask
Deppa inte ihop nu för att det är vår söder om dalälven. Det är fortfarande 2 månader kvar till årets grymmaste vecka i gränsen. Var där eller var fyrkantig.

>> radikala rAgnar <<

Påskslask
Kom hem igår kväll från ett par dagar i Kittelfjäll. Tre dagar som bjöd på svenska fjällens hela register. Lite löst att spåra upp, en liten topptur, slaskiga pucklar, surfande i sorbetmjuk pist och vådliga luftfärder.
Vår skidåkningen fortsätter i Åre om ett par dagar. Åre har dessvärre dåligt med snö i år men det får duga. Man får inte vara för kinkig med förhållandena som inbiten skidåkare i Sverige, det är väl bland annat det som gjort att så¨många svenskar faktiskt blir duktiga skidåkare. Att med stor entusiasm åka i alla fören.

En liten undran jag har; Alla dessa "BigJumps" Gaphopp som våra vänner brädåkarna sett till att få uppskottade varför ser dom inte till att skaffa en ordentlig landningszon efter kicken? Ofta är den lilla sluttande bit man skall landa på bara ett par meter och det är lätt att hoppa ut den och därmed landa platt som fan med njurhugg, kotkompresion och andra läbbiga saker som följd. Å andra sidan så får man ite fega för mycket för då hamnar man ganska ofta i en stilig grop mellan kicker och landning...
Verkligen irriterande. Man får helt enkelt hålla sig till de naturliga hoppen man kan hitta men det skulle inte behöva vara på det viset.

Tillbaka
Topp