Peakperformance open invitational Storstenshöjden

epoper

Ny medlem
Tjena alla glada, kom gärna med förslag, åsikter, synpunkter hur vi ska kunna arrangera en så bra tävling som möjligt.
Tack alla ni som svarar och låter oss få en möjlighet att göra något bra ännu bättre.
checka länken http://www.storstenshojden.se/

epoper sa:
Tjena alla glada, kom gärna med förslag, åsikter, synpunkter hur vi ska kunna arrangera en så bra tävling som möjligt.
Tack alla ni som svarar och låter oss få en möjlighet att göra något bra ännu bättre.
jadu finns mycket som kan göras bätte jemfört med förra året som var lite av en katastrof med på tok för många skador och folk som gjorde sig illa pga att man inte riktigt visst om man kom över hoppet varje gång. Egentligen så är det ju bara hoppet som behöver förbättras. Typ en stepup eller liknande för mindre skador. Men men jag vet inte:P
Vem är du föresten?

det är väll just hoppet som behöver ändras, upplägget var bra tycker jag, 2kval åk, 2 final åk. möjligtvis skulle man kunna köra session kval istället.

tråkigt att yngre inte får vara med, finns ju så många duktiga kids också. annars verkar de bra, jag vett ju inte så mycke om de precis.

tittti540 sa:
tråkigt att yngre inte får vara med, finns ju så många duktiga kids också. annars verkar de bra, jag vett ju inte så mycke om de precis.
Tror åldersgränsen handlar om säkerhet eller vad tror du?:)

Varför ser vi aldrig dig komma och chilla med oss i höjden titti? T
Tycker du fortfarande illa om mig eller vad gör att du inte vill komma?

epoper sa:
Haha fan Johan du måste ju säga att det är du man tror ju att det är nån unge som bestämt sig för att ta tag i tävlingen typ eller något.
Eftersom man vet vilka alla är så har man lite svårt att ta det seriöst när det kommer en helt okänd och börjar snacka om tävlingar i höjden och grejer.
Men nu när jag vet att det är du så vart det ju en annan grej.

För alla nyfikna så är det inte Johan i höjden som postat utan egentligen vi alla som vill att detta ska vara så bra som möjligt utan att kosta hur mycket som helst.
För att reda ut vissa saker så kan nämnas att säkerhet är en sak som vi tittar på för att förbättra, sedan måste alla åkare oxå ta ett eget ansvar att veta sin begränsning, detta ÄR en bigair tävling där det kan hända olyckor och som framgår vid anmälan så sker deltagandet på egen risk. Dock är det inte sagt att hoppet ska ta död på deltagarna, det ska vara kul och så säkert det bara går. Ingen vill väl ha ett litet hopp?

Åldersgräns är ju oxå något tråkigt, jag vet att det finns massor med duktiga jibbers under 16 år, men det kommer kanske något för er oxå. Jobbar på en ide att fixa en kväll med railsession. Återkommer om detta.
Kom gärna med mer förslag och träna på för jag har snackat med Peter Sidebo(Dynastar) och han kommer ner med lite goa åkare i år med, vet inte ännu vilka men 3-4 stycken blir det iaf.
Tack för mig.

Av: epoper Online | Idag 15:52
Ingen vill väl ha ett litet hopp?

nää men säkert o litet e ju inte samma sak:P

epoper sa:
För alla nyfikna så är det inte Johan i höjden som postat utan egentligen vi alla som vill att detta ska vara så bra som möjligt utan att kosta hur mycket som helst.
För att reda ut vissa saker så kan nämnas att säkerhet är en sak som vi tittar på för att förbättra, sedan måste alla åkare oxå ta ett eget ansvar att veta sin begränsning, detta ÄR en bigair tävling där det kan hända olyckor och som framgår vid anmälan så sker deltagandet på egen risk. Dock är det inte sagt att hoppet ska ta död på deltagarna, det ska vara kul och så säkert det bara går. Ingen vill väl ha ett litet hopp?

Åldersgräns är ju oxå något tråkigt, jag vet att det finns massor med duktiga jibbers under 16 år, men det kommer kanske något för er oxå. Jobbar på en ide att fixa en kväll med railsession. Återkommer om detta.
Kom gärna med mer förslag och träna på för jag har snackat med Peter Sidebo(Dynastar) och han kommer ner med lite goa åkare i år med, vet inte ännu vilka men 3-4 stycken blir det iaf.
Tack för mig.
Ok sweet!:)
Ja precis klart det ska vara big air. Men hoppet förra året var ju verkligen farligt då man många gånger inte ens fick fart till att ta sig över även fast man satt på skidorna. Sen var det ju även en fet steppdown vilket gör att man tar mer stryk om man flyger för kort.

Man skulle även kunna bygga en spine eller något efter branten för att göra det hela ännu lite roligare som man bara liksom kan latja lite på efteråt. Jävligt kul för både åkare och publik. För vi såg ju på invigningen att det gick att vara jävligt kreativ i en spine!

Peace!

Tillbaka
Topp