Phil Casabon

Phil Casabon
Nu vill jag vara med och leka med alla glada och härliga människor!

Till en början vill jag ge beröm till Henke och Phil som försöker "pusha" sporten på ett sätt som de gillar. Sen gör det en del riktigt cleana saker på railsen och annat. Phils åkning på den övre delen i x-games banan är riktigt rolig att kolla på. Men det är till hoppen som jag tycker den riktiga frågan kommer. För visst att han inte kör dubblar som alla andra åkarna (vilket 75% av medlemmarna här stör sig på tydligen). Men grejen är att han har ingen vidare stil på hoppen tycker jag, missade grabar samt att han släpper de ganska tydligt. Då ser jag mycket hellre en dubbllflip med någon bra grab än en switch 10 med en halvdålig truckdriver som han släpper tidigt. Men det är kanske min åsikt och jag vet att alla har rätt till en egen åsikt. Men att säga att folk för dubblar utan stil, det är bara löjligt...

Phil Casabon
Danniel sa:
J-Niemi sa:
Danniel sa:
ONELINER COMEBACKS! Sopa.. Skaffa en egen stil du då som tycker att de är så bra istället för att härma andras.
Nu hatar du ju på mig personligen! Tror dessutom inte att det går att ha likadan stil som någon annan.. Okej om jag är en "sopa" enligt dig, jag kör iallafall så bra jag kan och försöker utvecklas. Du själv tycker jag borde gå ut och åka lite och se om du klarar alla trick som phil kör! Jag är 14 och du är 20? Även om jag hatade en skidåkare så skulle jag inte skriva en hate tråd om honom eftersom jag förmodligen inte skulle klara samma saker själv. VÄX UPP!
Vill någon köpa min jacka, den är 93 lång så det är ju fett. Så lång så man behöver inga skidbyxor, ekonomiskt tänkande.

Jappenator, jag orkade inte läsa din text efter att ha läst en mening med så dålig uppbyggnad. Fick syrebrist av att läsa den tyst för mig själv. Makes no sense heller hur du placerar ut dina skiljetecken. Kan vem som helst bli moderator eller?

Jag vet att jag har många på min sida. Kan namedroppa:
Cocktail, Felix, Bigair, Roger_wallenberg, Batman, Titti540, Sanna-L, Pizzaaugust, Hasse, Dr_snow, JWester, Mikael_Niemi, L.Ron_Hubbert, LeeMyhr, hharlaut m.fl. Jag känner dom väl och har talat med Henrik flertal gånger. Senast igår faktiskt, och han sa att han bara utnyttjar Phils hype för att få egen publicitet. Han är inte dum Henrik, han vet hur och var han ska placera sitt namn. Han har sagt att han inte har mycket för Phils bakåtsträvande stil och att han inte lämnat level1 utan bara gjorde det för att få iväg Phil från produktionsbolaget då ägarna ledsnat på Phil. Så de kommer ta tillbaka henrik men lämna Phil.
Asså va fan snackar du om! NÖT! Var de därför phil hade den största o fetaste delen i eyetrip då eller? för att alla i level1 ledsnat på han? HERREGUD VILKEN PAJJAS DU ÄR

Phil Casabon
TopNotchh sa:
Danniel sa:
J-Niemi sa:
Nu hatar du ju på mig personligen! Tror dessutom inte att det går att ha likadan stil som någon annan.. Okej om jag är en "sopa" enligt dig, jag kör iallafall så bra jag kan och försöker utvecklas. Du själv tycker jag borde gå ut och åka lite och se om du klarar alla trick som phil kör! Jag är 14 och du är 20? Även om jag hatade en skidåkare så skulle jag inte skriva en hate tråd om honom eftersom jag förmodligen inte skulle klara samma saker själv. VÄX UPP!
Vill någon köpa min jacka, den är 93 lång så det är ju fett. Så lång så man behöver inga skidbyxor, ekonomiskt tänkande.

Jappenator, jag orkade inte läsa din text efter att ha läst en mening med så dålig uppbyggnad. Fick syrebrist av att läsa den tyst för mig själv. Makes no sense heller hur du placerar ut dina skiljetecken. Kan vem som helst bli moderator eller?

Cocktail, Felix, Bigair, Roger_wallenberg, Batman, Titti540, Sanna-L, Pizzaaugust, Hasse, Dr_snow, JWester, Mikael_Niemi, L.Ron_Hubbert, LeeMyhr, hharlaut m.fl. Jag känner dom väl och har talat med Henrik flertal gånger. Senast igår faktiskt, och han sa att han bara utnyttjar Phils hype för att få egen publicitet. Han är inte dum Henrik, han vet hur och var han ska placera sitt namn. Han har sagt att han inte har mycket för Phils bakåtsträvande stil och att han inte lämnat level1 utan bara gjorde det för att få iväg Phil från produktionsbolaget då ägarna ledsnat på Phil. Så de kommer ta tillbaka henrik men lämna Phil.
Asså va fan snackar du om! NÖT! Var de därför phil hade den största o fetaste delen i eyetrip då eller? för att alla i level1 ledsnat på han? HERREGUD VILKEN PAJJAS DU ÄR
hahaha droppar den klassiska: WORD

Phil Casabon
TopNotchh sa:
Danniel sa:
J-Niemi sa:

Jonas, troll sa jag ju. TROLL

Phil Casabon
Danniel sa:
Hahahahahahahahahaha årets jävla myt!!! Hahahahahahaha..

Phil Casabon
Det mest underhållande med den här diskussionen är hur de flesta kallar danniel för "hater". Dessutom, samtidigt som de säger att alla ska få tycka som de vill säger de att danniel tycker fel..

Phil Casabon
TopNotchh sa:
baztin sa:
Det mest underhållande med den här diskussionen är hur de flesta kallar danniel för "hater". Dessutom, samtidigt som de säger att alla ska få tycka som de vill säger de att danniel tycker fel..
ja men vi skapar inte en hel jävla tråd om skiten
som att det är själva trådskapandet om ämnet ni hugger på? Det är hans åsikt ni trycker ned.
En hemsk dubbelmoral på folk här.

Phil Casabon
men omg, vi startar inte en hel tråd om att man hatar ngns stil. visst han får la tycka han har konstig stil. Men när han börjar ljuga om massa jävla saker tycker jag det går över gränsen. men han är ju som sagt ett trolllllll

Senast ändrad:
Phil Casabon
TopNotchh sa:
men omg, vi startar inte en hel tråd om att man hatar ngns stil. visst han får la tycka han har konstig stil. Men när han börjar ljuga om massa jävla saker tycker jag det går över gränsen.
Nu blir jag fan arg! hur kan ni hålla på så här? fattar ni inte hur dåligt killen mår av att alla är emot honom?
danniel, jag är med dig till graven! casabon style=no style! dubbelflippar FTW!

Phil Casabon
Jag tycker den här diskussionen har fastnat på att man antingen är för Phil eller dubblar. Tycker till att börja med knappt det var nån i X-games bigairen som körde snygga dubbar, börjar bli lite väl mycket snurr och för lite stil. Men exempelvis en dubbel 10 av typ PK i ett jävla stort hopp kan vara riktigt cleant så jag är inte emot dubblar så.

Kikar man åt andra hållet fattar jag inte riktigt Casabons hype heller. Många av de som kör dubblar skulle kunna köra ungefär samma trick som Casabon fast bra mycket snyggare, enligt min åsikt är det inte snyggt att landa i baksätet som Phil ofta gör. Nej då kikar jag hellre på åkare som PK, Jossi, Wallish, TJ, Corey Vanular, Liam Downey samt Tanner Rainville som jag tycker har bland de bästa stilarna där ute. Jag menar inte att Casabon är dålig, bara att han är väldigt uphajpad jämfört med andra åkare som hamnat i bakgrunden. Ska man snacka utveckling tycker jag det är sjukt mycket roligare att kolla på exempelvis Travelling Circus...det är ungefär min åsikt, hamnar nånstans i mitten där :)

Phil Casabon
baztin sa:
TopNotchh sa:
men omg, vi startar inte en hel tråd om att man hatar ngns stil. visst han får la tycka han har konstig stil. Men när han börjar ljuga om massa jävla saker tycker jag det går över gränsen.
Nu blir jag fan arg! hur kan ni hålla på så här? fattar ni inte hur dåligt killen mår av att alla är emot honom?
ännu ett troll

Phil Casabon
TopNotchh sa:
baztin sa:
TopNotchh sa:
ännu ett troll
och nu blev det jag som satte bladet mot handleden och drog till...

Phil Casabon
Det kanske ligger nåt i att köra rakt på boxar och bonka off them, men hey, varannan kid inklusive mig håller på så i parken så han verkar ha ett sjukt inflytande.

Tror knappast att någon annan skidåkare än Edollo kan mäta sig med Casabon när det gäller stil och kreativitet.
Personligen kollar jag hellre på Mike Hornbeck eller Adam Delorme, men smaken är som baken.

Phil Casabon
Dont feed the trolls...
Finns en tråd om detta på NS där Casabon sjv har svarat hur han vill åka skidor.

"Peace

I'm a let you know what I think, yes I do know I will not win X-games or any other comps without throwing a double cork and I am fine with it at the moment, until I am not. These X-games was not my best performance, wasn't my day, happens.

The role I am playing in competition right now is showing all y'all how different lines can be taken and showing the possibility that you don't have to throw double flips to make it up with the best "comp skier" of our sport. Every comp this year so far I have been taking different lines (as possible as it can be done in my head) that none others have been taking and this is why I chose freeskiing, freedom to express myself and be unique.

My goal in skiing is to try to create a payful outlet to people that are concentrating on filming video segments and webisodes, that are pushing the sport and putting as much efforts as any of the "comp cats" but that are not nearly as recognized by sponsors, such as Nimbus, TC crew, C.A.S.G, GSL, Ahmet, Hornbeck, Delorme, Downey and Wiley for a couple exemples (much more). This way we can have more people doing their thing and not focusing on having to do certain tricks to get recognition and results and it will make our sport grow that much more… but I can't do that without money and I can't make enough money without competitions at the moment so I do my best to maintain in both.

My vision of park skiing (and bc when i have the occasion and right skillz) is just like skateboarding is in a concrete skatepark, matching tranny's, flowing lines, doing tricks, and shit is the most fun for me at the moment… i know keystone has that kinda park right now and probably other mountains as well where you can make everything match together from side to side, front to back, without stopping.

This is my vision, not yours, so you can agree or disagree but whateva man… stoked on skiing!

Inspired!

Peace" - http://newschoolers.com/ns/forums/readthread/thread_id/598687/

Ni bryr er alldeles för mkt.. Jag gillar både dubblar och Casabon MEN det finns dubblar och dubblar. Dubcork12 med highmute börjar väl dom flesta bli less på vid det här laget, därav är Casabon väldigt hypead. Han gör något annorlunda och kör sitt eget race. Sjv tycker jag han är underhypead..

Phil Casabon
Foxxi sa:
Danniel sa:
Alla "wordar" Jeppenator eftersom de själva inte har något att komma med.
eller för att han skrev nåt bra som täcker det mesta, och för att du inte ska behöva läsa samma sak igen, fast omformulerat?
HAHAH danniel du måste verkligen ha lite att göra om du sitter och h8ar på hur pro:sen kör och hur deras stil är i forum här på freeride, om du frågar mig så är Phil en av dom mest stilrenaste åkarna jag sett

Phil Casabon
mbw sa:
Danniel sa:
Hahahahahahahahahaha årets jävla myt!!! Hahahahahahaha..
word! på mbw denna kille är fan riktigt wasted

Phil Casabon
TROLL.jpg

Phil Casabon
B-Dog är kung!! Och om man bara kollar lite i tråden kan man ju säga att det var jävligt onödigt att du en skrev som du gjorde... F** * hater5!

Phil Casabon
Jag förstår inte hur en åkare kan vara överhypad...man kollar på de man vill kolla på, och har phil mer fans än någon annan är det ju rätt uppenbart vem som är mest clean..jag är så jävla less på att se dubblar med världens mest tweakade mute.....så jag väljer att inspireras av stiler som phil, wrecka, downey, henrik mfl..Hade phil velat gå vägen som alla andra x games åkare och göra massor av dubblar, är jag säker på att han skulle kunna göra minst lika många som alla andra. och dedär om att du snackat med henke är ren skitsnack och det vet alla...MER STIL, MINDRE SNURR...om nu du vet bättre än domare, som du nyss klagade på så visst, döm x games nästa år. kommer ju bli skitroligt,

bless.

Phil Casabon
LULZ, whattap wit all dis G-language of compton, ni är alla vita.. sen kan ju Jon O och hans umgängeskrets vara så kallade faggots, för de beter sig som att skidåkning är en rikemanssport. Men alla får väl ha sin egen stil enligt er?

Phil Casabon
axelostlund sa:
Jag förstår inte hur en åkare kan vara överhypad...man kollar på de man vill kolla på, och har phil mer fans än någon annan är det ju rätt uppenbart vem som är mest clean..jag är så jävla less på att se dubblar med världens mest tweakade mute.....så jag väljer att inspireras av stiler som phil, wrecka, downey, henrik mfl..Hade phil velat gå vägen som alla andra x games åkare och göra massor av dubblar, är jag säker på att han skulle kunna göra minst lika många som alla andra. och dedär om att du snackat med henke är ren skitsnack och det vet alla...MER STIL, MINDRE SNURR...om nu du vet bättre än domare, som du nyss klagade på så visst, döm x games nästa år. kommer ju bli skitroligt,

bless.
Jag har sagt det förut. Dina tidigare Edits har varit underbara. Du har fortfarande stil i luften men railsen i den senaste editen är de sä
sämsta jag har sett. Nu är jag uppriktig bara, respekterar om andra inte håller med.

Om Phil står för mindre snurr mer stil, vafan gjorde han en asdålig sw 12 på xgames. Grab i typ 360 sen sprattel. Han har således snurrat exakt lika mycket som de som gör dub cork, men landat sämre och snurrat fult.

Phil Casabon
Jag känner dom väl och har talat med Henrik flertal gånger. Senast igår faktiskt, och han sa att han bara utnyttjar Phils hype för att få egen publicitet. Han är inte dum Henrik, han vet hur och var han ska placera sitt namn. Han har sagt att han inte har mycket för Phils bakåtsträvande stil och att han inte lämnat level1 utan bara gjorde det för att få iväg Phil från produktionsbolaget då ägarna ledsnat på Phil. Så de kommer ta tillbaka henrik men lämna Phil.
-----------------------------------påhitt, skitsnack---------------------------------------------------------

lägg ner!

Phil Casabon
Misterister sa:
axelostlund sa:

bless.
Jag har sagt det förut. Dina tidigare Edits har varit underbara. Du har fortfarande stil i luften men railsen i den senaste editen är de sä
sämsta jag har sett. Nu är jag uppriktig bara, respekterar om andra inte håller med.

Om Phil står för mindre snurr mer stil, vafan gjorde han en asdålig sw 12 på xgames. Grab i typ 360 sen sprattel. Han har således snurrat exakt lika mycket som de som gör dub cork, men landat sämre och snurrat fult.
vad är det jag gör som är sämst? i min senaste edit från Åre har jag med en lock-5050, jag satsar inte på att göra kfeds/270s överallt på rails då jag tycker det är sjukt fult..hade med dom klippen för att editen skulle bli 30sek annars., tror du inte jag kan snurra på rails och boxar för jag inte hade med det i en edit från 3 åk...fattar inte varför du ska kritisera mig när det är phil vi snackar om.

bara för han sketchar till en 12a?? såg du när alla andra åkare ramlade? dom tappade alla skidor och landade på rygg, ex elias A..

Senast ändrad:
Phil Casabon
Ja och jag tycker att det är ett steg i fel riktning. Vi har yttrande frihet i Sverige och jag har inteutfört ett grovt påhopp utan bara sagt vad jag tycker.

Det handlar inte bara om att ramla, det handlar om att du säger att han kör på stil. Hade han gjort det hade han kört en shysst 7a i sista hoppet. Men nej, en 12a. Anledningen till att han inte gör dubblar är för att han inte kan, han hade velat men han kan inte. Sen skyller han på att de e för att han vill åka så.

Phil Casabon
My goood vilken tråd! Luktar ju avundsjuka på lång väg. Skulle aldrig komma på tanken att dizza någon så mycket när han åker 10 gånger bättre än mig själv med ögonbindel. Visst ett forum är till för att diskutera saker. Antar att du vet vad ordet diskutera betyder eftersom du dizzar alla som råkar sätta ett skiljetecken fel. Och inte ens håller dig till saken längre, eller? Är det det det handlar om, att snacka skit om pro-åkare eller folk som inte kan stava? I så fall bör du kanske se dig om efter ett annat forum.

Jag kan gärna diskutera olika stilar med dig. Men varför skriva att folk är värdelösa m.m. Om du skruvar in skruven du har lös så kommer du nog inse att Phil är en hyffsad duktig kille och kan det där med skidor. Han lever ju trots allt på det. Säger väl det mesta.

Huruvida man gillar hans stil eller ej, tja, vem fan bryr sig?

Kör så det ryker, älska mer!

Phil Casabon
Fabianomne sa:
Danniel sa:
J-Niemi sa:

de enda man får syrebrist av är ju ditt jävla h8ande...
jävla tönt. jag är absolut inte med dig i nånting över huvud taget. jag har ingenting emot phil eller någon annan skidåkare över huvud taget. uppenbarligen tycker folk om phils åkning, låt dom göra det då. det innebär inte att du alls behöver tracka ner på alla som gillar honom eller att du behöver tycka om honom eller kolla på hans edits eller vad som helst.
va fan låt folk tycka va dom vill, kolla på va dom vill, göra va dom vill osvosv.
det här är fan anledningen till att man inte kan hänga på freeride längre. folk lägger sig i exakt varenda jävla grejer som folk tycker, vad folk har för kläder, osvosv. alla är väl olika, alla tycker olika. jävla små besserwissrar är vad alla är här.

Senast ändrad:
Phil Casabon
Misterister sa:
Ja och jag tycker att det är ett steg i fel riktning. Vi har yttrande frihet i Sverige och jag har inteutfört ett grovt påhopp utan bara sagt vad jag tycker.

Det handlar inte bara om att ramla, det handlar om att du säger att han kör på stil. Hade han gjort det hade han kört en shysst 7a i sista hoppet. Men nej, en 12a. Anledningen till att han inte gör dubblar är för att han inte kan, han hade velat men han kan inte. Sen skyller han på att de e för att han vill åka så.
haha ser du inte att det du skriver är så jävla fel, så sjukt patetiskt...han gör sw bio 12 med japical, vilket är 100 gånger svårare än mute som alla andra gör, även truck som också är svårare än mute, du har alla emot dig.

bless

Senast ändrad:
Phil Casabon
Det finns ingen som åker så tekniskt som Phil och gör dom sakerna som han gör och får det att se lika tekniskt ut. Men jag kan rada upp en hel hög med folk som gör db cork osv. Det är det som gör han så unik och sticker ut så mycket i mängden. Klart man hellre kollar på Phil som har nåt nytt i varje edit än att se nån annan edit med nåt annat pro där där han gör samma gammla double cork med kanske en ny grab eller lite bättre landing. Det får då inte mig att höja lika mycket på ögonbrynen som att se Phil göra en sittande tailpress på en handrail eller liknande. Men och andra sidan så förstår jag publiken som inte vet så mycket inom den här sporten, Klart dom tycker det är mycket coolare att se en triple cork än en steezig sausage.

Phil Casabon
Casabon är en av dom roligate åkarna att titta på tycker jag. förövrigt är jag så less på dagens park åkning med dubbel corks. kollar hellre på tanner hall nu förtiden!

Tillbaka
Topp