Pistskidor??

Pistskidor??
Tjenixxen alla glada!
Jag äger ett par Stöckli Stormrider 193cm men funderar starkt på att köpa ett par smalare pistlagg för att komplettera med (tyvärr åker man ju inte pow-pow varje dag).
Jag undrar om nån vet vilka pistplankor (inga twinwippare) man ska sikta på?? Jag väger 70 kg (naken) och åker ganska kraftfullt.

Peace, Love & Powder

Pistskidor??
Kika på Atomics skidor.

Har kört flera av deras modeller de senaste åren och är otroligt nöjd.

Både deras race och carve-modeller är riktigt trevliga pistskidor och flera av dem skäms inte för sig om du vill ta med dem utanför pisten heller.

Intersport brukar vara ganska välsorterade, hör hos lokala handlaren om de inte har någon katalog att bläddra i. Skidorna finns ju inte i butik än så det är ju lite svårt att få stå och klämma på dem....

Generalagenten i Sverige är Amer Sport i Malmö. Har inte loka handlaren någon katalog kanske Amer har möjlighet att skicka en till dig.

De flesta tillverkare gör bra skidor men Atomic har hittills glatt mig med bra skidor, bra bindningar, bra kvalitet och konkurrenskraftiga priser.

Jag tycker att du inte ska kika inte för mycket på skidor med en midja över 70 cm. De blir lätt tröga från kant till kant i pisten, de har sällan samma vridstyvhet som en smalare skida och vridstyvhet kommer du uppskatta när du far fram som en Hermann Maier-wannabe...

På www.atomic.at finns det också en del information.

Pistskidor??
Om du ska ha ett par riktiga pistskidor så rekomenderar jag völkl, förslagsvis P50 en av de grymmanste pistskidor som ja har åkt på. Har allt och lite till, stablia som fan och ett grymt isgrepp dessutom med tysk kvalite...

Pistskidor??
håller med herren ovanför. völkl p50 är j`kligt bra. tappar aldrig greppet med dom. har testat dom några dagar i the who valley, när de var MYCKET isigt. super-G svängarna satt som klistrade mot isen....men völkl, atomic, m.m. är väl rätt kända för o vara duktiga på pistskidor.

Pistskidor??
Finns bara ett par skidor att välja på..! Dynastar Speedcarve! helt gudomliga pistskidor, finns inget som slår dem!

Pistskidor??
Jag vet inte vad du har för erfarenheter av dina SR i pist.
Testade dom förra säsongen på knallhård frusen manchester och blev mycket positivt överraskad av egenskaperna. Väldigt mycket GS i dom, stabila som lok. Frågan är alltså om du verkligen behöver ett par lagg till. Om du inte vill ha lite snävare radie på svängarna förstås.

Tillbaka
Topp