Sinclairwilde
Ny medlem
Planera åkning efter underlaget i pist
Har på sistonde tänkt lite på mitt planerande av hur jag tacklar en backe. Eller kanske min avsaknad av planering. Och blev lite nyfiken på hur andra gör. Planerar ni er åkning i en alpbacke? Själv kör jag stilen få lite fart på laggen och hantera vad som kommer i underlagsväg (puckel till höger eller vänster, slätt underlag, lite uppåkt lössnö osv.) allt eftersom direkt när jag kommer ut ur en sväng.
Är detta en dålig taktik? Ibland känns det lite som att vara ute på tunn is, specielt när jag fått upp lite fart och överraskas av en puckel när jag kommer ut från en sväng. Vid de tillfällena känns det som en dålig takik.
Hur gör du? Planerar du din piståkning flera svängar frammåt eller tar du det som de kommer, sväng efter sväng?
Är detta en dålig taktik? Ibland känns det lite som att vara ute på tunn is, specielt när jag fått upp lite fart och överraskas av en puckel när jag kommer ut från en sväng. Vid de tillfällena känns det som en dålig takik.
Hur gör du? Planerar du din piståkning flera svängar frammåt eller tar du det som de kommer, sväng efter sväng?