Bäste herr Solstace.
Som du kanske förstått vid det här laget är detta forum inte särskilt ägnat för politiska diskussioner. I alla fall inte diskussioner som är tänkta att föras på en filosofisk och härligt teoretisk nivå. Det finns inget härligare än att få tolka texter på en teleologisk/ dogmatisk nivå, eller varför inte per-se? Men inte här på forumet!
Detta forum skall fungera som en tillflykt, en oas. Varför? Jo, därför att forumet skall behandla skidåkning och andra trevliga kroppsaktiviteter som kanske annars upptar en modest plats i andra medier. Att diskutera samhälsfrågor är i och för sig trevligt men när du drar in politik i debatten går du för långt. Politiska diskussioner, andra tolkningsdiskussioner och politiska fighter tas någon annan stans. Kanske på
http://www.aftonbladet.se/special/ungtval/
Att försöka föra en häpnadsväckande vuxen och stillsam debatt om politik här är alltså lika smart som att åka snowblades! Att du försökt hålla lågan och försvara och attackera allt eftersom bevisar tyvärr bara att du inte förstått forumets grundtanke och deltagarnas oerhörda uppskattning av ironi och annat sköj.
Så till slut en varning: Det är nog dags för dig att lugna ner dig och ta tillflykt till annat forum. Det börjar lukta skunk och jag känner att du snart kommer att stekas levande av ett flertal herrar (och damer) som i skrivande stund samlar energi för att ångvälta över dig. Vill du bli platt och genomstekt? Om ja - kör på! Om nej - lägg ner!
Jag tar fram stekspaden och fyller diesel på välten i väntan på svar!
ps. Du är välkommen att skriva mejl till mig om du blir upprörd över det jag har sagt ovan. Jag lovar att jag klarar av att svara på alla dina inlägg men bli inte förvånad om jag kör över dig helt och hållet.
Det räcker tyvärr inte med att ha deltagit i ungdomsförbundets retorikhelg. Det är rutinen som avgör vem som går som segrare ur en drabbning. Alltså: det gäller att vara torr bakom örona när man tar sig an det äldre gardet! Min mail: tadiglangtuppibrasansnorvalp@riksdagen.se Hörs! ds.