Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Pillard

Aktiv medlem
Lägg ut dem med det alternativet skulle jag säga. Jag har själv haft en del skidor att sälja och de har varit iskalla, tills jag skramlat fram en bindning jag kunnat erbjuda att sälja med. Då har de sålts jättefort istället. Det ska ju iof tilläggas att jag då monterat efter köparens mått men bilden är iaf att du får sjukt mycket sämre betalt om du säljer utan bindning. Köparen måste ju då både köpa en bindning löst och få dessa monterade och det senare är ju en ganska bra slant.

fredw

Aktiv medlem
Kanske OT men litet kul... Jag har viss sympati för både köpare och säljare här. Saxat från https://www.sportamore.com/ :

1616595261123.png

fredw

Aktiv medlem

TopiNieminen

Aktiv medlem
Fångade upp en blänkare från TGR. Här är ett fynd för den som letar en ny hjälm , eller inte..!
Matchande jacka, den finns även tjejmodell.

fredw

Aktiv medlem
Jag är imponerad om man kan åka mer än en säsong på skidor av en 5 år gammal modell och sedan få ut 4500 för dem. Vem köper sådant till det priset? Som så ofta så har väl de flesta inom denna målgrupp redan ett liknande par stående... vilket nog gör att man får vara ganska generös om man vill ha ut några pengar. Men visst är det fina skidor som går att fortsätta åka på och jag önskar säljaren lycka till. Kanske ett byte har störst chans.

RWD

Aktiv medlem
Jag är imponerad om man kan åka mer än en säsong på skidor av en 5 år gammal modell och sedan få ut 4500 för dem. Vem köper sådant till det priset? Som så ofta så har väl de flesta inom denna målgrupp redan ett liknande par stående... vilket nog gör att man får vara ganska generös om man vill ha ut några pengar. Men visst är det fina skidor som går att fortsätta åka på och jag önskar säljaren lycka till. Kanske ett byte har störst chans.

Sålde ett bar likadana fast med Baron EPF (bättre bindning) för 3år sen för samma pris använda 2 veckor max. Grym skida dock . Det är ju alltid tillåtet att försöka men tror de flesta som letar efter en sån skida har koll på priset

fredw

Aktiv medlem
450 kr är ju humant men detta måste vara rekord i ”DIN per krona”… eller missar jag något? Kanske fel tråd, borde nog skriva i ”köttar-charger”-tråden istället.

Edit: kanske är det DIN 11 på varje bindning?

Corin

Aktiv medlem
450 kr är ju humant men detta måste vara rekord i ”DIN per krona”… eller missar jag något? Kanske fel tråd, borde nog skriva i ”köttar-charger”-tråden istället.

Edit: kanske är det DIN 11 på varje bindning?
Kan definitivt vara ett par Marker Race samgår till 22. Finns till 30 också

farsan56

Aktiv medlem
Ja jäklar, det låter som att båda startar på en DIN som ligger långt över benbrottsgränsen för mina klena påkar.
Jag avstår och låter er i den hårda ligan slåss om dom.
Fridens!

Garpedalkarl

Ny medlem
Hallå!

Vet inte om detta är OT, men vill gärna slippa hamna här... ;)

Har ett par Line Sakana 181cm från 18/19, som är åkta på totalt 4 veckor kanske. Sitter Shift på, med helt nya tådelar pga reklamation. Inga märkbara märken i belag, men ett litet skavmärke på topsheet från en smäll när skidorna åkte ihop.

Eftersom att det är fishtail har jag även ett par Pomoca stighudar som inte kommer passa på nästa par... De är använda två korta turer egentligen och är mer eller mindre som nya.

Vad får man för dessa tro? Har tyvärr inte jättemycket erfarenhet av att varken sälja eller köpa begagnat även om jag går in på det mer och mer.

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Hallå!

Vet inte om detta är OT, men vill gärna slippa hamna här... ;)

Har ett par Line Sakana 181cm från 18/19, som är åkta på totalt 4 veckor kanske. Sitter Shift på, med helt nya tådelar pga reklamation. Inga märkbara märken i belag, men ett litet skavmärke på topsheet från en smäll när skidorna åkte ihop.

Eftersom att det är fishtail har jag även ett par Pomoca stighudar som inte kommer passa på nästa par... De är använda två korta turer egentligen och är mer eller mindre som nya.

Vad får man för dessa tro? Har tyvärr inte jättemycket erfarenhet av att varken sälja eller köpa begagnat även om jag går in på det mer och mer.
Min gissning:
Du får 6-8 lax för dem

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp