Pris för nattåg Göteborg - Åre?

andreTrapp

Ny medlem
Hej!

Jag och ett par polare ska upp till åre under sportlovet. Vi har tänkt att ta nattåget upp, och eftersom att det är så krångligt att hitta på andra sidor (för mig) så undrar jag om någon här råkar veta vad en biljett tur och retur till Åre kostar. Från Göteborg.

Vi är Ungdom (16-19 år).

Tack på förhand

// André

jag vet, tyckte det var svårt att hitta ett riktigt pris för tur/retur.. (har bara gjort ett trött halvhjärtat försök, men ändå)

tänkte att det gick snabbare såhär.. men jag kanske får leta lite istället..

ingen som råkar veta?

sj.se

klicka på köp resa

skrv in göteborg, åre och datum

sen kommer en lista med avgångar och priser. studerar du och har du tex. csn kortet reser du billigare. :)

aa, har gjort som ni sa men fattar inte riktigt om retur ingår i priset som kommer upp (700:-).. är det möjligt?

Lee-nus

Din jävel! sista minuten?:)

Det är två företag som kör nattåg Göteborg-Åre, Veolia Transport (Utmanartåget) och SJ.
Dom tillämpar två olika prissystem.

Veolia har fasta priser. Dom förändras aldrig.

SJ har ett rörligt prissystem. Dom släpper sina billigaste biljetter 90 dagar innan avgång. Därefter blir det successivt dyrare i takt med att biljetter bokas. Dom priser som nu visas för avresa senare än 90 dagar är dom höga återbetalningsbara priserna.

Både Veolias och SJ´s priser visas och kan bokas i SJ´s bokningssystem

Senast ändrad:
varken sista minuten eller tradera. möjlighet till såna klipp existerar inte där.
köpte helt enkelt på sj:s vanliga biljettsida. om ni läser lite på de sidor ni besöker så hittar ni information som är bra emellanåt... en vettig läxa att lära för att freeride-kids. om det mot förmodan skulle vara så att ni inte får till det får jag väl återkomma med facit... :)

haha, jag tog reda på hur.. synd att jag _aldrig_ åker tåg annars :/

Vi åker helvecka sön - sön (altenativt lör - lör det är inte helt klart än)

Komfort skiter väll vi i ;) Jag kan sitta i en bur om jag kan få det lika billigt som Lee-nus :)

Senast ändrad:
ja, men du behöver inte åka hela tiden för att vara prio-medlem. det kostar ingenting och du förlorar inte på något sätt på det. det har bara fördelar.

klart du kan få det lika billigt som jag, men du får nog vara beredd på att söndagar kan bli svårt att hitta biljett på. förbered dig på att få flytta nån dag hit eller dit, biljetterna rök snabbt. jag var ute i god tid. :)

Senast ändrad:
nej, det är bara januari som det är kampanj på, trodde du hade läst... :)
men det skadar inte att vara priokund, det är mycket smidigare.

Du, lee-nus, en till fråga :P
Kan man bara fixa det här sj prio(utan mastercardet) och sedan logga in och kolla resor mellan t.ex. sthlm åre så är det billigare än vanligt? :P fattade inte rikigt och kollade på sj o där hittade jag inget om att de blev billigare med sj prio. Annars ere ju självklart att man fixar det :)

okej, och du kör med de här sj prio eller? Och det är bara att regga sig så fixar sig allt billigare än vanligt eller?:P

okej, ni är inte riktigt med ännu... :)
först registrerar ni er som prio-kunder, sen köper ni kampanjbiljetter för januari månad för 25:- per tur.

edit: på sj finns inget som heter drömpriser. dock har de ju fått nåt osedvanligt fnatt nu, iom den här kampanjen. antagligen för att ingen reser med tåg då.

Senast ändrad:
jaha, okej. Då fattar ja :P då får vi hoppas att alltför många inte läser det här och tar alla platser då :P

Tack så mycket :)

caalle sa:
jaha, okej. Då fattar ja :P då får vi hoppas att alltför många inte läser det här och tar alla platser då :P

Tack så mycket :)
jag tror att jag skrev det nedan, men det är nog redan hopplöst att få en biljett på just den dag man vill resa. jag fick flytta en dag åt ena eller andra hållet, och jag var ute i god tid. helger är nog kört nu...

aaa, okej. Vi ska iväg som ett arbete i skolan så det behöver kanske inte vara på helger om man nu kan fixa ledigt :P
sjysst iallfall..

Tillbaka
Topp