Priser US vs Sverige

Smogen

Medlem
Priser US vs Sverige
Är det värt att köpa skidor innan man far till Montana eller skall man avvakta å köpa där??? Rimligtsvis borde de inhemska skidorna vara billigare både här å där, eller? ( det är dock billigare att köpa svensk sprit utomlands, men det beror ju på vår stats föräldraroll )

Tacksam för svar.

Priser US vs Sverige
Köp i Europa det är skit dyrt i USA! Räkna med 10-12 tusen för ett par schyssta lagg och 5-6 tusen för ett par pjäxor. I USA är det en riktig överklasssport.

Priser US vs Sverige
Det e ju i och för sig sant att $kursen suger. Montana har dock en fördel framför andra stater, det är nämligen momsfritt. Det lindrar plånbokssmärtan en aning.

/Jonas

Priser US vs Sverige
Vad är det för skitsnack att du kan räkna med 10-12 tusen för ett par shyssta lagg. Jag köpte Head Monster (2003) med bindningar för 7500 kr (inte på rea) . Det kanske inte är superbilligt men du får inte den typen av nya "shyssta" lagg billigare i Sverige.
Då jag bor i Denver och har kollat runt på priser så anser jag mig veta vad jag talar om.
Det ligger förresten redan 1 meter snö på vissa orter i Colorado. Ser lovande ut.

Tillbaka
Topp