Prisvärd parkbräda?

blaejh

Ny medlem
Prisvärd parkbräda?
Nog för att många av dom i 4-5tusen klassen nog är prisvärda men tyvärr är det inte pengar jag har för tillfället, speciellt inte när jag åker 1-2veckor om året bara.

Tänkte bara höra med er om en bra stabil rätt billig parkbräda? Gillar att hoppa och grinda mycket då jag väl åker, även att ta sig ner fort i någon rolig backe är aldrig fel det heller.

Vore schysst med lite tips om matchande bräda med bindningar, eller bara nåt av dom, ba namedroppa lite liksom :)

Prisvärd parkbräda?
Jag kör på en Burton Clash, kostade runt 3 000 + Burton Custom bidningar = 4500
Det är en ganska allround bräda, inte i toppklass men duger helt klart att raila och hoppa med, samt åka offpist. Väldigt prisvärd

Prisvärd parkbräda?
ah har gjort det, men vet knappt vilka man ska kolla efter :) den är nog lite stor den där t1an som det va rea på, är bara 1.76 så :)

Prisvärd parkbräda?
Såg också att Hollywood hade ganska bra rea på massa brädor, t,ex unincen? Är väl en riktig dräpare i parken...

Prisvärd parkbräda?
Seafun i Gävle (om det nu är i närheten) har en 156 destroyer med cartel bindningar på för 2600, det är ett kap måste jag säga.

Man kan jämt hitta brädor i en billig prisklass som håller måtten i parken eftersom alla märken ofta har en sån.

Prisvärd parkbräda?
äsch, nån tusenlapp hit eller dit, får väl helt enkelt jobba över lite så köper jag nog bataleons fun kink, vad tror ni om den om jag gillar att åka mycket i parker och hoppa en massa, jibba sönder osv.. gillar ju så klart också som tidigare nämnt att bara ta nån backe i rätt hög fart också.. alltså inte överdrivet störtlopp raka vägen men ah.. ni fattar :P

vad tror ni?

eller om vi säger såhär annars, vilken bräda låter det som passar mig bäst? skit i priset :)

Prisvärd parkbräda?
Fun kink är ruskigt mjuk, kör du lite större hopp så kanske en lite stiffare bräda vore bättre, goliath är en mycket trevlig bräda tex.

Prisvärd parkbräda?
hmm, alltså en annan fråga.. jag är 1.78, passar en 156-157 bra för mig om jag vill vara i parken mycket? eller ska jag satsa på en lite lägre kanske 153? hur mycket gör egentligen dessa cm i själva åkandet/hoppandet/jibbandet, blir det jättemycket lättare med en kortare bräda?

Prisvärd parkbräda?
blaejh sa:
hmm, alltså en annan fråga.. jag är 1.78, passar en 156-157 bra för mig om jag vill vara i parken mycket? eller ska jag satsa på en lite lägre kanske 153? hur mycket gör egentligen dessa cm i själva åkandet/hoppandet/jibbandet, blir det jättemycket lättare med en kortare bräda?
Kör typ 155-156, fungerar till allt

Prisvärd parkbräda?
Prisvärd parkbräda?
HARS sa:
Iceblue sa:
HARS sa:
Kort fråga bara, hur funkar denna bräda om ja ska åka mestadels i parken men även ta en sväng i pisten lite då och då ?
den är bland de mjukare omaticbrädorna, lär bli lite fladdrig i högra farter, men antagligen inte ohanterbart. funkar nog bra.
Okej tack för svaret : ) Får nog bli en sådan:)

Prisvärd parkbräda?
Ride DH är en sjukt go och bra bräda. Perfekt styvhet. Den säljs väääldigt billigt på t.ex. stadium, grymt privärt, mkt för pengarna! :D

Prisvärd parkbräda?
Jag köpte en Ride Dh med ett par Ride Delta bindningar nyligen, fyfan vilken bräda!!! och vilka bindningar! är nöjd som fan! :) rekomenderas!

Skit skön i parken :)

Prisvärd parkbräda?
blaejh sa:
Några Cm hit eller dit är för mig tex skillnaden mellan en mkt bekväm nosegrab eller knappt nån grab alls.

Tillbaka
Topp