Problem med 360:n

Sudde

Ny medlem
Jag har ett stort problem när jag försöker göra en 360...
Grejen är att jag inte bara roterar runt min egen axel utan även bakåt så att jag landar på ryggen eller på sidan...

Vad gör jag för fel? jag har fösökt att tänka på att inte luta mig bakåt, men det brukar bli så ändå... Kan det ha att göra med att jag använder armarna för mycket?

ta inte i med armarna för mycket. ja prövade 360 på stort hopp för första gången idag och den satt direkt. ja kollade över axeln, roterade lite med armarna och vågade. då satt de.

snaken

faktiskt, den har varit uppe åtminstone 20 ggr senaste veckan, leta runt lite och du skall finna. Ett generellt tips är att hitta ett hopp med lagom flack kick ("själva hoppet") och sedan ta det lugnt och sansat och tveka absolut inte...

Lycka till

snurra 360 på marken utan skidor.
sen gör du bara lika i ett hopp med skidor.

lätt som en plätt.

Försök hålla blicken mot horisonten, tittar du för mycket uppåt blir det framåtvikt i landningen och tittar du för mycket neråt mot tailarna landar du med bakåtvikt.

Det kan vara så att du drar med armarna lite snett neråt och kanske tittar lite snett neråt i rotationen..
Prova hålla blicken rakt fram och funkar det inte då så får du prova att sträcka efter en nose grab eller liknande grab..

ja gjorde samma fel för några veckor sedan men ja kom på att om man drar några hopp men en överdriven framåtvikt när du snurrar så kommer det av sej själv efter ett tag. och kom ihåg att titta snett uppåt över axeln.
// muppas

Hmm... Sorry, glömde att kolla efter gamla trådar!
Men tack för alla tipsen, skall iväg på söndag och testa lyckan igen!

det är bara fortsätta testa men försök dra upp benen lite får bättre balans då och titta över axeln löste mitt problem iaf........ Lycka till!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp