problem med itunes:S

RichardK

Medlem
tjena

jag har problem med att lägga in tv serier i min nya ipod. Filmer funkar dock okej verkar det som. När man drar eller tar "lägg till fil i biblioteket" å lägger till någon så brukar det stå "bearbetas" å typ lägger till. Men när de är färdigt så finns inte serierna någonstans i itunes så därför kan ja ju inte få in dom på ipoden. och ja, serierna är konventerade i videora till mpeg-4 har testat med det där andra formatet med, hsd någonting....

Har sökt runt halva google och aldrig hittat något som funkar... hittade inte heller någon med samma problem här på freeride...
Så om nån vet hur man gör så HJÄLP MIG TACK:D

Ha d

imTOO ipod video converter funkar bra för mig i alla fall. videora borde funka också. Men har du prövat att konfigurera låtar/filmer manuellt? Så lägger du in dom på "video" på en gång.

jo har testat det... men jag tror inte det är fel på conventern... för jag hittade färdig konventerade serier som va i rätt format och det funkar inte heller...

Men lägger du in det manuellt eller släpar du bara in det i bibblan o sen synkar in det? För jag kan tänka mig att itunes kan ställa till problem där. För om den inte fungerar så ska det stå det i ett felmeddelande, typ att ipoden inte kan spela upp just det videoformatet.

men jag får inte ens in dom i itunes ... så jag har dom inte i ipoden. för när man har lagt in serier så ska väl dom lägga sig i tv program eller filmer?
men det finns inget där, det går inte att lägga in något, förutom musik. med musik är det bara att dra och släppa. men som jag skrev ovan så står det typ först att de håller på att läggas in... men sen när det fönstret som det står att det läggs in på försvinner så finns inte det som man försökt lägga in:P om du fattar...:P

Jag förstår. Så var det för mig också tills jag bockade av/på att jag skulle få lägga in musiken själv och inte synka in den från biblioteket. Sen gick det hur bra som helst. Då drar man bara in videon in i ipoden på direkten utan att gå mellanvägen från bibblan. Du svarade inte på om du läger in låtar/videon manuellt eller om du först lägger in det i biblioteket och sedan in i ipoden?

När man drar eller tar "lägg till fil i biblioteket" å lägger till någon så brukar det stå "bearbetas"

förmodar att du inte har det. Pröva att göra så, och sedan bara dra in videon på rätt ställe under fliken movies/videos till vänster. (inte genom biblioteket)

Där du har tillgång till din ipod i itunes kan du välja under "alternativ": Hantera musik och videor manuellt. Så enkelt är det, och sedan klickar du dig in på "Filmer" till höger och drar in dina serier. ;) Hoppas det funkar.

alternativ? var ser du det:P? du menar där det står "enheter" så finns min ipod där... men det finns ingen flik eller någonting med alternativ där:S fan känns som man e helt lost nu;)

aha! blind som man e så ser man inte när de e mitt framför näsan på en;)
tror det funkar... men det står typ " filen kan inte kopieras till din ipod eftersom den inte kan spela upp denna fil typen" jaha.... nya problem då...:P men de e ju mpeg-4 format? de ska ju funka?

näe:P mpeg-4 står de!:P fast de står dock också typ "scrubs.mp4" så ja venne;) men kollar man egenskaper på den så står de typ mpeg-4 movie...

mpeg4 ska det vara, jag har konverterat mina filmer på min ipod med videora, gick utmärkt.

gör om det igen, du kanske gjorde något fel som du missat.

Senast ändrad:
okej konstigt... eller ja.. förresten på itunes så väljer man redigera fliken och sedan "inställningar" där på allmänt så väljer man "importinställningar" va har du för sån här "importera med" inställning? kanske inte behövs när man kör manuellt men ändå:P

har inte rört den, så den står på acc-kodare, om det är den du menar. Men att konvertera med videora ska gå, du måste gjort något galet. har du valt rätt ipod i början då? (man väljer ju vilken modell man har)

aha okej... jo då ställer ja min på de med... ja ja valde den modellen ja har... men en säsong var redan mpeg4 format från början sen var en vanlig å de e den jag försöker ta genom videora... å allt verkar bra å så när man väljer "mode" å sånt. å sen blir filmen färdig konventerad men det funkar ändå inte att lägga in i ipoden sen.... men videora kanske gör om till ett förstort skärm format..? nanon har ju tex mindre skärm än classic? kanske har me de å göra?

Men du väljer ju modell, som jag t.ex har nano, och om du har classic så borde du ha valt classic och sedan anpassas din konvertering efter din ipodmodell. Sen om du följt step-by-step och fullföljt en godkänd konvertering så borde den platsa i din ipod. Det ska bara vara att dra in den i ipoden. Kör du avancerad mode eller custom mode när du konverterar?

aha men ja har med nano 4th gen. men jag kör custom. har testat power en gång men fattade inte riktigt skillnaden så kör på custom istället..
de går jäkligt sakta med... har haft claim på konventering i typ 4h nu å den har bara kommit 67% :S men de kommer la nån gång.
men det är konstigt att inte nån an serierna fungerar...:S

däremot fick ja nyss in en film som har exakt samma format å ser likadan ut som scrubs avsnitten... fan de e bara scrubs som inte funkar typ:P surt..

skumt. Jag konverterade en matchstick prod. film och den fungerade inte när jag snyggat till den i videora/imTOO - så kanske det kan ha ngt med just det formatet eller något. Men du får in andra filmer? Då är det ju inget fel på itunes/ipoden eller videora, då måste slutsatsen vara att det just är (scrubs?) det du försöker konvertera.

haha:P de e fan lurigt ! jag satte på den på konventering typ vid 5 å sen gick ut å sola... har dock massa andra program på å min data e inte den snabbaste direkt....

det skulle kunna va fel på scrubs filerna... men då är det ju fel på båda säsongerna... å ja har fått dom från olika källor:S

Snödjup

Tillbaka
Topp