Problem med Salomon Shift – någon som upplevt det samma?

crap

Ny medlem
Har nu reklamerat bindningarna och precis som för @crap , så är Salomons "fix" på detta, nya plastfönster med piggar på, som ska fysiskt hålla emot trycket av att låset är på väg att låsas upp. De kunde lika väl kunna skickat silvertejp. Utbyte av binding godtas ej. Återstår att se hur resultatet blir..

@crap Har du hunnit testa bindningen med det nya plastfönstret. Känns det ok?

Oavsett, så skulle jag avråda alla att köpa Salomon Shift binding.
Har inte haft så många timmar på dem sen dess, men som de andra rapporterar verkar det funka. Det känns verkligen som en silvertejpslösning, fönstren är dessutom så breda och har så skarpa hörn att det lossnade flera flisor av dem under första användningarna. Men som sagt så funkar det iallafall, och jag föredrar dem ändå framför mina gamla dynafit beast 16 eller ett par rambindningar.

CarstenLarsen

Ny medlem
På mina bindningar går det bara ätt fälla upp spaken till det första märket. Den glider ned direkt, den andra strax efter. Även när skidorna varit inomhus ett dygn. Utan pjäxor (QST 120) i bindningen går det att fälla upp spaken och låsa bindningen.
Nya bindningar sedan i höstas. Otroligt dålig stil att sälja bindningar med erkänt usel funktion. Närmast bedrägeri. Kul också att upptäcka detta på plats i Riksgränsen.

CarstenLarsen

Ny medlem
På mina bindningar går det bara ätt fälla upp spaken till det första märket. Den glider ned direkt, den andra strax efter. Även när skidorna varit inomhus ett dygn. Utan pjäxor (QST 120) i bindningen går det att fälla upp spaken och låsa bindningen.
Nya bindningar sedan i höstas. Otroligt dålig stil att sälja bindningar med erkänt usel funktion. Närmast bedrägeri. Kul också att upptäcka detta på plats i Riksgränsen.

Anna_W

Medlem
Jag har kört på mina bindningar i 3 säsonger nu och har aldrig haft problem. Turar ganska mycket. Så jag rekommenderar den absolut, sen finns det alltid måndagsexemplar i det mesta.. men ett tips är att testa bindningen kanske innan man drar på stora äventyr..

Ebba K

Medlem
Köpte shift i början av säsongen och då kom jag inte överens med dem. Jag lyckades inte få upp främre delen på bindningen i det högsta läget och därmed lossade pjäxan när jag gick brant. Men efter flera försök där jag tillsammans med en kompis drog i den gick bindningen upp till högsta läget. Och efter att man dragit upp den ett flertal gånger blev det lättare och nu går det väldigt lätt att få den i högsta läget. Dock har jag haft problemet att min plastbit på bindningen som ni nämner ovan har lossnat. Två gånger dessutom så jag behövt få ny, har ni haft samma problem?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp