Puder åkning?

FredrikB

Ny medlem
Puder åkning?
Jag behöver lite hjälp hära. Jag tycker det e skit kul och dra ut i skogen med skidorna, men när jag åker i mkt lössnö så kan det hända att skidorna kör fast, typ korsar varandra och det känns tungt att svänga. Finns det någon bra teknik som man kan lära sig så detta inte ska hända?
/Fredde***

Puder åkning?
Börja med att åka i fallinjen för att ta fart. Sedan har du skidorna parallelt med varandra och försök att "gunga" med hela kroppen. Efter mycket övning så släpper det nog skall du se!!!

Puder åkning?
Det är bara att öva. Det brukar gå ganska fort att lära sig och sen fattar du inte vad det var du tyckte var svårt.

Puder åkning?
Finns det något härligare än att sjunka ner i puder och inse att det måste vara himlen... Det är inget problem att åka i puder bara du inte kör som en kratta, luta dig bakåt iaf skidorna går neråt och välj ett brantare puderåk.

Puder åkning?
Luta sig bakåt kanske hjälper för stunden men det är ju bättre att lära sig rätt och kanske dra några krascher.

Puder åkning?
Det viktigaste i puder i skog när det är svårt att få upp mycket fart så man kan "glida" uppe på snön är att du "pumpar" i snön med benen...
Det är bara att träna så kommer det automatiskt

Puder åkning?
När du åker rakt fram i falllinjen gungar du lite du får då kompritionsgropar nar du svånger får du en likadan under dig. När du går ur gropen käns det som om du lättar (det gör du oxså)passa på att då gå in i nästa sväng ocg du skippa bakotvikten. ha ul mvh roland

Snödjup

Tillbaka
Topp