Jarle
Aktiv medlem
Quiver för Whistler...
Finns i olika flexOskarHolmblad sa:Lotus 120. Det låter sannerligen intressant. Hur är skidan Carled? Är den mjuk som smör eller klarar den av lite oroligt också?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns i olika flexOskarHolmblad sa:Lotus 120. Det låter sannerligen intressant. Hur är skidan Carled? Är den mjuk som smör eller klarar den av lite oroligt också?
Wow! Dom verkar vara riktigt sköna, typ i stil med Line SFB. Det blir svårt att bestämma sig för någonting att skaffa. Parkskidan blir något beggat sönderrailat billigt piece of wood, men andra skidan måste vara perfekt!Eric_W sa:Ja, checka ut Moment skies. Deras Bibby Pro (rocker) verkar vara en ganska ulitmat lek/allroundskida.
http://www.momentskis.com/bibbypro.html
L= 186
143-115-134
R=22
blir nog rrriktigt svårt att hitta ett par Bibbys beggade. Det är premiär för dom i butik i år serru.OskarHolmblad sa:Dom verkar helt enkelt vara drömmen. Inte så fasligt dyr var den ju heller. Ska försöka hitta den beggad dock! Kör du på moment Teo eller har du provkört dom?
Tycker det är sjukt kul med alla som rekommenderar skidor som de inte har åkt på utan "känns" som en schysst skida...Eric_W sa:Armarda JJ känns som en shysst whistler skida. Lagom allround, men med rocker och gott flyt för de där speciella whistler-dump-dagarna.![]()
Jag försöker gå tillbaka till det ursprungliga, en lite halvtaskig, använd skida till park och sen en skida för de där underbara puderdagarna men som också fungerar i lite uppkört. Tror du på propheten då? Trodde den skulle bli lite i bredaste laget, därför JJ verkade lite vettigare. Men eftersom du har åkt på alla tre litar jag på ditt omdöme. Hmm, SFB var tung, har jag läst mig till i alla fall...Hasse sa:Jag som har kört på alla tre skidor skulle sagt Line Prophet 130 om du vill ha en renodlad puder skida. SFB tung??? Ja du då får du gå på DPS.
//H
Är inte JJ en puderskida? Den är väl gjord för att leka runt i pudret med?Hasse sa:Ja och då förstår jag inte varför du ens tänker på JJ som en Puderskida![]()
//H
Ok, enligt polarn som jag köpte mina av så ska det vara helt ok i pisten och grymma att leka runt i pudret med men jag har inte provat dem själv. De står bara och ser fina ut i ett hörnHasse sa:Jo men inte att ha som all-round skida. Som ha nskall ha sin puderskida till...
//H