Quiver för Whistler...

Quiver för Whistler...
Nej, jag har inte provkört mina än, tyvärr :(

Jag kommer nog montera ett par px14 race på linjen. Kommer bli sweeeeeet.

Quiver för Whistler...
De var billiga :-)

Har även ett par rossi fks course på G, men tror inte jag kommer montera dem.

Quiver för Whistler...
Jag kör på ett par skidor, Bibby's.

Blir kanske ett par slalom skidor också, det beror på.

Lägger hellre pengarna på heliski/catski än pistksidor :)

Quiver för Whistler...
Jag åker i Sverige, svenska förhållanden.

Yes, jag köpte direkt från Moment. 550 usd var ungefär 3,500 när jag köpte därifrån, fint pris!

tgr länken oscarious visade är ganska bra faktiskt. Dock lite missvisande då produktions bibby'n är styvare än det par som Lfant har åkt på.

Vill ni ha momentlagg? Kontakta Lee-nus.

Senast ändrad:
Quiver för Whistler...
It's all about cred... Nämen jag är på jakt efter en parkskida, och kanske en renodlad pistskida, sen så är jag extremt nöjd så länge allting håller!

Quiver för Whistler...
Undrar vilken skida jag ska ha till parken. Jag ska ha en lätt böjlig och butter-glad skida som jag ska leka runt med. Dvs jag kan välja i princip vilken som helst. Dock undrar jag en sak...Om man monterar truecenter, vilket jag kommer göra på denna skidan, upplevs skidan som kortare då?

Quiver för Whistler...
Jag ska försöka lägga vantarna på ett par billiga turskidor, sen är jag nöjd!

Bibby tror jag kommer funka bra som quiver ski. Visserligen har den rocker men den är betydligt mycket mer styv än mina förra seth pistol.

Quiver för Whistler...
Varför inte bara sätta ett par trekkers på dina Bibby? Eller en duke? Eller försvinner lite alpina egenskaper då?

Reno Rocker. Hmm, jag ska försöka hitta en beggad skida, en sönder railad sak som man kan få billigt! :)
Jag är inte miljonär Lee-nus!

Quiver för Whistler...
OskarHolmblad sa:
Varför inte bara sätta ett par trekkers på dina Bibby? Eller en duke? Eller försvinner lite alpina egenskaper då?

Reno Rocker. Hmm, jag ska försöka hitta en beggad skida, en sönder railad sak som man kan få billigt! :)
Jag är inte miljonär Lee-nus!
Som sagt har jag redan ett par px14 som ska på, Om jag hade haft mer pengar skulle en Duke/Baron inte sitta fel .

Känns som det börjar skapas lite hype om moment, de lätta och vackra laggen som är handbyggda i Reno, Nevada.

:-)

Quiver för Whistler...
OskarHolmblad sa:
Okej. Finns det inget minus med att köra med turbindningar?
Jo, många.
Trekkers är inga bindningar. Dem gör det möjligt att gå i dina vanliga bindningar.
Duken är dock en jävligt krallig turbindning, och är inte lika lätt eller användarvänlig som en likt dynafit, fritschi eller naxo. Så jag märker alltså inte skillnad på duke eller mina andra bindningar, medan jag alldrig skulle sätta pjäxan i en 12-dinare som svajjar...

Quiver för Whistler...
oscarius sa:
OskarHolmblad sa:
Okej. Finns det inget minus med att köra med turbindningar?
Jo, många.
Trekkers är inga bindningar. Dem gör det möjligt att gå i dina vanliga bindningar.
Duken är dock en jävligt krallig turbindning, och är inte lika lätt eller användarvänlig som en likt dynafit, fritschi eller naxo. Så jag märker alltså inte skillnad på duke eller mina andra bindningar, medan jag alldrig skulle sätta pjäxan i en 12-dinare som svajjar...
Äääsch, Live a litte ;)

Quiver för Whistler...
OskarHolmblad sa:
Undrar vilken skida jag ska ha till parken. Jag ska ha en lätt böjlig och butter-glad skida som jag ska leka runt med. Dvs jag kan välja i princip vilken som helst. Dock undrar jag en sak...Om man monterar truecenter, vilket jag kommer göra på denna skidan, upplevs skidan som kortare då?
k2 fujative är ju mjuk.

Quiver för Whistler...
OskarHolmblad sa:
Jag har inte kvar mina BT, var inte så glad för dem, lite tunga, stumma och tråkiga.

Har inga skidor just nu, köper helt nytt quiver för säsongen :)

Jag tycker verkligen att 108 känns skapligt brett, det är ju bara 22mm smalare än pontoon, och den är ju massiv! Det känns som om jag bör skippa rocker, eller ta en minimal rocker där fram för att få det najsiga puderflytet men ändå kunna åka skapligt med den i pist, samtidigt som jag då kan charga lite mer med den. Rossignol S7 har jag inte kollat på nä, knappt hört talas om. Eller jo, det där med seven deadly sins var det va? Ska kolla S7 nu :)

Edit: WOOOOW! S6 och S7 verkar ju båda vara ashäftiga! Lite mer brutal "bredd" på S7an längst fram, vilket troligen gör den sjukt rolig på dom roliga dagarna, men lite sämre på det lite sämre dagarna. Haha, sjukaste urvalet av skidor jag har just nu, ju längre tråd desto större dilemma...

Moment Bibby Pro som jag är lite inne på, precis som EHP och VCT har inte samma extrema skärning som S7an. Innebär det lite mer mångsidighet?
För att göra saker ännu svårare för dig så bör du även kolla in Dynastar huge trouble. 115midja inget spann och så ska det vara ett stabilt men lekfullt flex...va nu det menas med :P

Quiver för Whistler...
Om du ändå ska till Whislter så kan du ju alltid spana in Prior. De borde ju ha en liten aning om vilken typ av skidor som passar där, vet inte varför bara en känsla jag har ;)

Quiver för Whistler...
Rossignol S7 ;)
Line Mothership

Dessa skall hårdtestas i helgen..... Tror på Mothership ;)

//H

Quiver för Whistler...
ÄÄÄÄ vägra recensera mer än så. Mest på grund av att alla folk åker olika, väger olika och gillar olika. Kan kanske skriva vad JAG upplevde som bra. Sen brukar jag väl skriva mer än så här:den har jag testat...den var bra/dålig ?

//H

Quiver för Whistler...
Av: Hasse | 2004-07-04 23:29 Betyg: 5/5
Åkarens vikt: 80 Kg

Grymaste puder skida någonsin.. Åkt på den i gränsen bla. Funkar även i slask.. Ser framemot vintern med botten lös puder och Spatulan...

Word!

Quiver för Whistler...
liedholm sa:
Om du ändå ska till Whislter så kan du ju alltid spana in Prior. De borde ju ha en liten aning om vilken typ av skidor som passar där, vet inte varför bara en känsla jag har ;)
Prior har iaf tidigare haft kvalitetsproblem. De hade MKT delam för 2 år sedan och texten i belaget förr ur skidan första dagen för en polare....ska INTE hända på ett par skidor för över 1000dollar!
Testat lite av deras lagg, originals prototyp (hårdare än b-squads) i 178, längsta längden doughboys (sjukt kul i skog och köttar upp pisten som fan, ville dock svänga för mkt i puder (fråga karln) ) och den nya overlord som var som doughboys men kändes styvare och hade IMHO på tok för mkt spann!!

Sj tror jag på den längsta längden originals med carbon i skidan. Det är en skida som fan kan allt.

Quiver för Whistler...
Hasse sa:
ÄÄÄÄ vägra recensera mer än så. Mest på grund av att alla folk åker olika, väger olika och gillar olika. Kan kanske skriva vad JAG upplevde som bra. Sen brukar jag väl skriva mer än så här:den har jag testat...den var bra/dålig ?

//H
En recension bygger väl precis på att du ska skriva den som du upplever den. Sen kan du väl skriva hur du åker och med vilken typ av kropp etc. så man kan få en bild av det...

Snyggt hugg av jeffa :)

Quiver för Whistler...
Hasse sa:

//H
skriv hur du upplecde den jämför med andra skidor och voila så har du den recensionen alla vill se ;P

Quiver för Whistler...
Hmm 2004 var ett tag sedan. läs mina rec om skidtesterna istället. Där jag provar nästa års skidor.
Fast det är klart jeffa hittar alltid något som är fel när det gäller mig så jag är inte förvånad ;)

//H

Quiver för Whistler...
Det är ju inte direkt brist på material om man säger så...

Puss på dig Hasse! Du vet väl att jag bara skojjar...

Quiver för Whistler...
Ska också till whistler.Har ett par Hendryx vc som är en underbar skida,men skulle väl kanske behöva en bredare också.Så om man skiter i vad dom kostar vilken väljer man då mellan Hendryx cash och prophet 130? eller är det inte värt att lägga till så mycket för cashen i jämförelse till propheten?.

Quiver för Whistler...
Porr ala bibby

img3686sanw6.jpg

//A.O

Tillbaka
Topp